Lmsk Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 For noen uker siden, var jeg syk. Svimmel, kvalm og hodepine. Da spiste jeg ingenting på 2 dager, men måtte etter det fordi jeg begynte på antibiotika. Og siden det har jeg vært konstant kvalm og ikke spist noe særlig. Så for litt over en uke siden nå, fikk jeg kjempe vondt i magen og kvalm og kasta opp. Og siden da har jeg nesten ikke spist i det hele tatt. Kanskje det man vanligvis spiser på 1-2 dager. I går spiste jeg en halv skive med ett halvt stekt egg på. Og i dag ingenting. Jeg passer på så jeg får i meg nok væske, eller jeg prøver. Når jeg skal spiser bare brekker jeg meg. Det er ingenting som frister, har ikke matlyst i det hele tatt. Før jeg ble "syk" veide jeg 50.4. Jeg var 35 før, men så begynte jeg på zyprexa og la på meg 15 kg. Jeg ble jo kjempe fornøyd med låra, rumpa og puppene. Men ikke dobbelthaka. Nå har jeg gått ned 5 kg og den begynner og forsvinne. Det gir meg liksom motivasjon til å gå ned mer. Jeg veier det samme i dag som jeg gjorde i går. Altså, nå veier jeg 45.5.. (Jeg veier meg hver kveld før jeg legger meg, har gjort det i mange måneder).. Dette er ikke akkurat noe spørsmål eller noe, men jeg følte for å få det ut for jeg vil ikke fortelle det til mamma, da tvinger hun meg til å begynne på zyprexa igjen og det vil jeg absolutt ikke. Jeg tror ikke det er noe spiseforstyrrelse, selv om jeg "vil" gå ned, jeg kaster jo ikke opp. Og så en annen ting, jeg har ikke sovet skikkelig siden jeg ble syk og i går fikk jeg Vallergan av legen min, jeg har aldri sovet så godt før. Dette ble ganske langt, håper noen vil lese det. Jeg er 157 høy og veier 45.5 kg = BMI på 18. Mål din BMI her : http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html Hva er din BMI? Noen tips om hvordan jeg kan få opp matlysten?
tineline Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Hvis du vil gå ned i vekt når du veier så lite, så spørs det om du ikke bør innse at dette kan være et tilbakefall. Man trenger jo ikke gå tilbake i det samme mønsteret som tidligere, snarere er det vel en fin måte å lure seg selv på dersom man bytter strategi? Neida, siden jeg ikke gjør det slik jeg gjorde det før, er jeg jo ikke syk. Jeg ville tatt kontakt med psykolog var jeg deg. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelse, og det er skumle saker. Blås i dobbelthaka! Du har ikke en reell dobbelthake på din vekt, det er vel heller snakk om at du overfokuserer. Lykke til, og spis det du syns er godt. Forsøk å ikke veie deg, og føl at verden likevel ikke raser sammen. Og jeg syns du skal si fra til moren din. Dette er ikke normal oppførsel for mennesker som trives med seg selv, hvis det er det du lurer på.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Hvis du vil ned i vekt når du veier 45 kg har du utvilsomt en spiseforstyrrelse ja. Kom deg til legen og få hjelp for dette før du sulter deg selv til døde. Selv har jeg BMI på 22, og anser meg selv som slank, pen og med passe mengde kvinnelige former. BMI er forresten ingen god indikator siden den ikke tar hensyn til forholdet mellom fett og muskler. Man kan ha høy BMI uten å være skadelig overvektig, dersom man har mye muskler og lav fettprosent. Og motsatt kan man ha lav BMI og være usunn, dersom man har lite muskler og usunt høy fettprosent.
The Kitten Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Jeg skjønner ikke helt hvordan vår bmi er relevant?
Sugerøret Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 BMI er litt dumt å gå slavisk etter.Ta en kroppsbygger f.eks. De aller fleste vil få en for høy BMI og er da klasifisert som overvektig eller helseskadelig overvektige- Mao ikke korrekt Som gjest over sa,du kan være tynn men usunn eller normal/krafig og sunn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå