Gjest Syrin_Ulven Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Har nettopp kjøpt meg blender, nå trenger eg oppskrifter Del de gode her
InaMina Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Vet ikke hvilke oppskrifter du vil ha, men jeg bruker denne når jeg lager smoothie: 200g frosne jordbær 2dl appelsinjuice 1 banan en dæsj vaniljeyoghurt Supergodt, og superenkelt! Dropper vaniljeyoghurten hvis jeg lager vodka-smoothie;)
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Det er helst sunne smoothie oppskrifter eg leiter etter Tør ikkje ta sjangsen på å bare hive oppi litt av hvert, blir litt bortkasta matvarer om det smaker fælt.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 God frokostsmoothie: Frosne bringebær, jordbær og blåbær (ca en dl av hver type) En halv banan Ett eller to rå egg Litt havrekli Sunt og godt!
pulverheksa Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Jeg bruker å kjøpe poser med blandet skogsbær fra frysedisken. Da blander jeg skogsbær, eplejuice og yoghurt hvis jeg har. det gir en ganske syrlig smoothie, for søtning passer det godt å bruke overmodne bananer.
Gjest Violently Happy Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Kaffesmoothie 2 porsjoner 1 pk. cappuccino iskaffe 4 dl biola yoghurt naturell 1 ts vaniljesukker 2 stk. frosne banan i biter Bland alt i en mikser og kjør til en jevn, fyldig masse. Om ønskelig, kan du bruke mocca iskaffe hvis du foretrekker det ovenfor cappuccino. Servér straks.
MissStiles Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Jeg bruker blenderen min til å lage smoothie: - frosne bringebær - en hel banan - yoghurt Synes den er kjempegod!
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Har nettopp kjøpt meg blender, nå trenger eg oppskrifter Del de gode her Smoothie kan nesten ikke bli feil, det blir godt uansett hva du putter oppi:) Min favoritt om dagen er de frosne posene fra Coop med banan, mango og ananas. Bare putt litt oppi en blender sammen med eplejuice, og litt yougurt hvis du vil ha den litt tykkere. Kjempegodt:)
Gjest Gjest_Heisann_* Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Det er helst sunne smoothie oppskrifter eg leiter etter Tør ikkje ta sjangsen på å bare hive oppi litt av hvert, blir litt bortkasta matvarer om det smaker fælt. Det blir ikke bortkasta eller feil om du hiver opp i litt av hvert av frukt, bær, juice, biola, yoghurt. Her kan du blande ettersom du selv liker. Hvis du ønsker en søt, men samtidig sunn smoothie kan du tilsette banan. Med skummet syrnet kulturmelk, yoghurt naturell og frosne bær og frukt lager du en sunn og god smoothie. Hvis du ønsker mer næring kan du bruke fruktyoghurt, vaniljeyoghurt eller kesam, samt frosne bær og frukt. Det går også an å putte en eggeplomme i for å få mer proteiner. For å lage en smoothie med mer fiber, tilsett litt havrekli. Dette er en veldig deilig frokost for folk i farta! Denne er frisk og deilig: - 4 dl vaniljeyoghurt - 200 g rips - 2 dl ananasjuice Sommersmoothie: - 1 båt vannmelon - 200 g jordbær - revet skall og saft av 1 stk lime - 4 stk isbiter - 8 blad frisk basilikum (halvparten skal til pynt) Kjempegod og søt smoothie - 5 dl (1 boks) vaniljeyoghurt - Ca 1 dl biola - 1 banan - 250 g frosne jordbær En friskere smoothie - 5 dl kefirmelk/skummet kulturmelk - 250 g frossen skogsbærblanding - Eventuelt 1 banan
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Banan smoothie med frukt og bær 1 porsjon Ingredienser: 2 dl yoghurt naturell eller med smak 2 dl frosne jordbær ½ stk. frossen banan evt. 1 dl appelsinjuice om ønskelig Fremgangsmåte: Kjør alt i en hurtigmikser til en jevn masse. Ha i litt juice hvis drikken blir for fyldig. Server umiddelbart. Banan smoothie 4 porsjoner Ingredienser: 5 dl cultura med jordbær eller sitron 2 stk. frossen banan i skiver Fremgangsmåte: Mos cultura og frosne bananskiver i en hurtigmikser og hell i glass. Server umiddelbart. Lidenskapelig god - smoothie 2 porsjoner Ingredienser: 2 dl kefir eller kulturmelk 1 ¼ dl ananasjuice 4 dl frossen frisk ananas , i skiver 2 dl frossen mango , i biter Fremgangsmåte: Bland alt i en hurtigmikser og kjør til det er jevnt. Fordel straks i to glass og server så kaldt som mulig. Solgangsbris-smoothie 1 porsjon Ingredienser: 2 dl cultura med pære, jordbær eller bringebær ½ stk. banan 1 dl honningmelon eller annen melon, frosset 1 dl bringebær , frosset Fremgangsmåte: Kjør alt i hurtigmikser og server straks. CoffeJoy - smoothie 2 porsjoner Ingredienser: 1 pk. iskaffe cappucino eller mocca 4 dl biola yoghurt naturell 1 ss vaniljesukker 2 stk. frosne banan , i biter 1 ss honning Fremgangsmåte: Bland alt i en hurtigmikser og kjør til en jevn, fyldig masse. Server straks.
Cava Queen Skrevet 10. mars 2010 #11 Skrevet 10. mars 2010 På denne siden har jeg funnet noen gode smoothier. Også er det oppgitt næringsinnhold i ingrediensene.
Gjest Alabama Skrevet 10. mars 2010 #12 Skrevet 10. mars 2010 Jeg bruker å kjøpe poser med blandet skogsbær fra frysedisken. Da blander jeg skogsbær, eplejuice og yoghurt hvis jeg har. det gir en ganske syrlig smoothie, for søtning passer det godt å bruke overmodne bananer. Liker også med skogsbær. Pleier å blande eplejuice, banan og frosne skogsbær med yoghurt naturelle, evt en liten dæsj creme fraiche isteden for yoghurten.. Ikke særlig sunt, men utrolig godt.. Kan slenge oppi litt havregryn også for å gjøre den sunnere.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 10. mars 2010 #13 Skrevet 10. mars 2010 Måtte prøve blenderen min, sto på disken og frista meg. Romsterte igjennom kjøleskap for å finne noe brukbart, men det meste som står der er eg usikker på om er egnet (epler, appelsiner, kiwi, druer, lime, pærer, tomat, agurk, squash + sikker noe meir...). Heiv i ei banan, litt mango, ein skvett eplejuice og ein neve havregryn (hadde ikkje kli). Smakte egentlig mest banan...
Gjest Alabama Skrevet 11. mars 2010 #14 Skrevet 11. mars 2010 Banansmaken blir fort dominerende.. Selv synes jeg kiwi fungerer dårlig pga frøene som finhakkes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå