Gå til innhold

*Enigmas* elleville eting


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Bakgrunnen for denne boken er at jeg er utrolig glad i mat, og godt drikke for den saks skyld. Jeg har en forkjærlighet for vin og skotsk single malt whisky, øl er også godt, men kan dessverre ikke lenger inntas i noen særlige mengder da jeg har en mindre samarbeidsvillig kropp for tiden.

Jeg elsker å forsøke nye oppskrifter og smake på nye retter. Jeg har lenge snakket om at hvitvin ikke bare er noe man kan drikke på terrassen om sommeren eller til rekene, men at det også fungerer utmerket til en del typer ost (noe også vinmonopolet og mange andre nå anbefaler), og det fungerer utmerket til mange typer kjøtt. Det kommer bare an på hva slags vin man velger.

Jeg har til min store glede kunnet observere at utvalget av rosévin nå har blomstret opp på norske pol de siste årene. Tidligere var utvalget begrenset til et par forskjellige typer, men ettersom nordmenn har blitt litt mer reisevante, og litt mer åpne for nye ting har denne vinen blitt mer populær.

Denne boka blir brukt til restaurantanmeldelser, matoppskrifter og generell drodling om mat og godt drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdag var jeg på en fantastisk restaurant i Stockholm, kallt Grill. Den er en del av et større restaurantkoncern, Grupp F12, drevet av Melker Andersson, Danyel Couet og Björn Wallentin. Koncernet er kallt opp etter den første restauranten de åpnet, nemlig Fredsgatan 12, eller F12 som den gjerne kalles.

Grill er som navnet tilsier en grillrestaurant, og hver eneste rett inkludert alt av forretter og desserter inneholder noe grillet. De benytter seg av 5 ulike grillmetoder: vedovn, rotisseri (grilling på spidd), røyk, trekull og bordgrill. Menyen kan leses her.

Innredningen på Grill er ganske spesiell. Du har jo grillen som dominerer ganske mye av lokalet, og lokalet er delt inn i 4-5 forskjellige stilarter. Bordkavaleren min og jeg havnet i den litt mer stilfulle dele, lekkert med speil på alle vegger!

Før rettene vi bestilte ble servert fikk vi landbrød og ferskost på bordet.

Min kjære bordkavaler valgte Gambas til forrett, mens jeg valgte skogsvamp. Gambas var en hot liten sak, servert i en liten "panne", med masse smak av hvitløk og chili. Vår eminente servitør anbefalte 2007 Pinot Gris Réserve, Pierre Sparr, Alsace til retten, som med sin lette sødme passet utmerket til den hotte smaken av rekene. Skogsvampen ble servert i et slags butterdeigsbrød, en ganske svær rett, med masse deilig sopp, pancetta og en fantastisk trøffeldressing. Ble anbefalt 2008 Sauvignon Blanc, Hunters, Marlborough til, og dette var en virkelig smakfull Sauvignon Blanc.

Til hovedrett valgte jeg Grill Lam Asado, presentert som en favoritt på menyen, bordkavaleren min valgte trekullsgrillede lammekoteletter "Greek club". Vår fantastiske servitør, diskret til stede, uten å være påtrengende eller overhøflig anbefalte 2003 Vina Altair Sideral, en chilensk rødvin på en blanding av Cabernet Sauvignon, Merlot, Syrah og litt Sangiovese til rettene. Dette var som mye Sør-Amerikansk vin er, en vin med en god del krydder i smaken.

Begge rettene var fantastisk lekkert presentert. Mitt lam ble servert med gratinerte poteter, grønnsakene var en blanding av grønne og hvite aspargesbønner, små hvite bønner og rødløk, en liten smak med ratatouille og rødvinssjy. Jeg fikk også servert rødvinssjy og en chilibernaise (som jeg ikke spiste) i to små kopper ved siden av. Lammekotelettene ble servert med "Gresk club sandwich" som var greskinspirert foccacia/landbrød med fetaost, oliven, rødløk og tomat og de samme to sausene som jeg fikk. Lammekotelettene var godt krydret med hvitløk og urter. Fantastisk gode retter begge to.

Da var vi kommet til desserten, bordkavaleren min valgte Crème Brûlée "Muscavado BBQ" med lingonpäron mens jeg gikk for Hvit sjokoladeostekake "W. Puck" med rotisserigrillet ananas. Til dette bestilte jeg tilhørende dessertvin som var en Viognier. Da servitøren kom til bordet hadde hun med seg to glass. Et med Viognieren som var anbefalt i menyen og et glass med Tokaji. Hun ønsket nemlig at jeg skulle prøve Tokaji-en i stedet, da hun mente denne var mye bedre enn den anbefalte dessertvinen. Jeg smakte på Tokajien og på Viognieren og måtte absolutt gi henne rett.

Tokajien var en fantastisk, smakfull vin med toner av honning. Dette passet fantastisk bra til ostekaken som ikke bare ble servert med grillet ananas, men også en ananassorbet. Tokajien hun anbefalte var 2003 Tokaji Cuvée Édes Élet, Janos Arvay, Tokaj-Hegyalja, Ungarn. Følget mitt valgte samme vin. Hans pærer var krydret med kanel som passet aldeles utmerket til honningtonene i Tokaji-en.

Satte enormt stor pris på anbefalingen til servitøren når det gjaldt dessertvin, og at jeg fikk muligheten til å smake og velge selv hva jeg ønsket. Som hun sa, jeg tok med så du kunne smake og se at jeg har rett, og det hadde hun jo så absolutt. Viognieren var temmelig kjedelig og smakløs i forhold, og ville så absolutt ikke stått til de smaksrike, søte dessertene.

For en 3-retters til 2 personer, med 2 glass hvitvin, 1 flaske rødvin, 2 glass dessertvin en Kaffe Dom (noe lignende irish coffee, men med whiskylikør i stedet for whisky) og en espresso var ikke regningen på i overkant av 2300 kr avskrekkende heller.

Må virkelig trekke fram servicen til servitøren vår. Hun var til stede uten på noen måte å være påtrengende. Når hun kom med anbefalinger havnet hun ikke på de dyreste valgene, men kom gjerne med 2 anbefalinger i forskjellige prisklasser slik at vi kunne velge, hun var hyggelig og blid, høflig uten å være distansert akkurat som en kelner bør være, men slett ikke alltid er på litt finere restauranter. Satte også utrolig stor pris på at hun tok seg bryet med å anbefale Tokajien i stedet for Viognieren. Prisen var den samme, men smaksforskjellen var to helt forskjellige verdener.

Grill skal man definitivt tilbake til, selv om jeg definitivt ikke anbefaler Strawberry Daquirien vi fikk i baren der. Den så veldig lekker og fristende ut, men smaken var rimelig kjip, ikke noe jordbær, ikke engang jordbærpuré. Den kan man fint hoppe over! Ellers er visst baren der anbefalt, men vi testet ikke de andre drinkene (som de har et godt utvalg av) etter den kjipe opplevelsen med daquirien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Tenker jeg henger med i og med at jeg kopierte ned 10 - 15 matoppskrifter fra ett av de andre stedene dine :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nesten så jeg ikke vil legge deg til på mine innlegg, siden jeg egentlig er på "slankern" :fnise: Men bare nesten :popcorn:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her har det vært liv siden sist gitt! :) Har ikke vært så flink til å skrive her, for restaurantbesøk har det ikke blitt, og jeg har ikke vært i humør til å lage noe særlig mat. Ble i grunnen inspirert av gamle dagboka mi til å sette i gang og lage mat igjen, men det får vente til jeg er tilbake fra USA, alt for mye å gjøre den neste måneden til at det blir tid og ork til de helt store matutskeielsene.

I dag derimot regner jeg med at menyen blir fantastisk. Jeg skal nemlig på seminar med påfølgende middag. Samme sted som vi var i fjor på samme arrangement og da fikk vi servert følgende:

Forrett: Confitert kveitefilet med mango, papaya og agurk anrettet med soya-peanøtt"vierge"

Vin: Laroche bourgogne

Hovedrett: Reinsdyrmedaljonger med portvinssaus, servert med krydderstekte frukter, asparges, selleripure og potetlasagne.

Vin: Peppoli Chianti Classico

Dessert: Mørk og lys sjokoladebavaroise tilsmakt lakris, anrettet med ripscoulis.

Dessertvin: Recioto della Valpolicella "Villa Vinea".

Forventningene er store til årets middag, jeg håper den lever opp til fjoråret! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si om dagens middag? Typisk britisk, aka bland, kanskje?

Jeg åt på hotellet, ankom ganske sent, og det er bank holiday så det meste stenger tidlig. Jeg skal ikke direkte klage på maten, den var god, men akk, som briter flest er nok kokken livredd for å bruke noe annet enn salt. Ikke stod det salt og pepper på bordet heller, så i morgen tror jeg jeg finner et annet sted å spise. Det ble litt for dyrt i forhold til hvor godt det smakte.

Forretten var riktignok svært god. Spiste en kremet spinatsuppe med mascarpone. Fyldig, kremet og smakfull, kunne gjort seg med litt mer pepper, men absolutt god. Skal prøve å lage noe sånt hjemme.

Hovedretten var corn-fed chicken med horshraddish mash, gravy, bread sauce og grønnsaker. Det stod noe om chipolatas wrapped in bacon på menyen, men det så jeg ikke noe til. Mash-en var nydelig! Smakfull, fyldig og en utrolig herlig konsistens. Kyllingen var saftig, men hvor var krydderet!? Grønnsaker er grønnsaker, og de var i det minste ikke ihjelkokt. Brokkoli, blomkål, gulrot og lange, grønne bønner er nok ganske typisk for det britiske kjøkkenet, og de var perfekt kokt. Gravy er helt ok, og bread sauce er også godt, men ... PEPPER!!!

Grovkvernet pepper hadde komplettert måltidet, og gitt den ekstra touchen som helt klart manglet. Jeg bestiller gjerne corn-fed chicken for den blir virkelig saftig av det, men det hjelper ikke når det mangler ... guess what? Pepper! :sukk:

Så til måltidets store høydepunkt, desserten! Den ble på det sterkeste anbefalt av en av kelnerne mine. (Jeg hadde 2). SIden også den andre kelneren listet det som én av sine favoritter prøvde jeg Mrs Tollman's honeycomb parfait. Det beste jeg kan oversette honeycomb med er bivoks, voksen som inneholder larver (yuck), honning og pollen. "Isen" smakte av honning og vanilje, og det var sprø biter av honeycomb på toppen. Fantastisk godt! Så var det det eneste virkelige høydepunktet også, selv om spinatsuppa også var god.

Alt i alt var det veldig greit å slippe å gå noe sted for å få mat, og det smakte godt, bare en smule bland. Hadde jeg bedt om pepper hadde jeg sikkert fått det, og jeg kan slett ikke klage på servicen, men generelt synes jeg The Blue Door Bistro er litt overpriset, med litt vel bland food.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosten i dag kan kort og godt beskrives med utsagnet ellevill eting. :ler: Jeg hadde full English and complementary breakfast inkludert, så jeg kunne fritt forsyne meg fra to buffeter. Den med pålegg, müsli, yoghurt, brød og frukt og den med stekt sjampinjong, 2 typer hash browns, pølse, 2 forskjellige typer bacon, baked beans, eggerøre og grillede tomater. Jeg spiser ikke baked beans, men ellers kan jeg trygt si jeg forsøkte det som var å forsøke på varmmatsbuffeten.

Til frokost spiste jeg altså: 2 typer bacon, eggerøre, pølse (den kommer ikke til å være på tallerkenen i morgen), hash browns, sjampinjong, grillede tomater og ost (vanlig gul ost og babybel). Det ble også ananasjuice, nesten en kanne kaffe (gud jeg er avhengig! Dessuten var den sterk, god og SVART!), yoghurt og en slags müsli som nok heller ikke havner i frokosten i morgen. Men da har jeg i det minste forsøkt. Da blir det frukt og yoghurt i stedet i morgen. Fordelen er jo at jeg kan gå fram til en sen lunsj uten noe å spise.

Det pleier å være problemet når jeg er ute og reiser, siden jeg vanligvis spiser 5-6 måltider i løpet av en dag. Nå kan jeg fint klare meg med frokost, lunsj og middag (og mellommåltidsshaken som jeg tok med hjemmefra). Fantastisk frokost, det så så lekkert ut og smakte så godt! Utrolig bra utvalg av brød/rundstykker (nå spiser riktignok ikke jeg det, men for dem som gjør det er det jo fint) og godt utvalg av pålegg. Masse frisk, oppskåret frukt, godt utvalg av yoghurter, cereals og forskjellige typer juice. Jeg er en sånn person som ikke kan leve uten frokost, så for meg var denne hotellfrokosten helt genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer spising, denne gangen lunsj. Det skulle ikke være mulig å spise så mye som det jeg klarer å stappe i meg!

I dag var jeg på en tyrkisk restaurantkjede for å spise lunsj. Kjeden heter TAS, og har 9 restauranter/caféer/barer/butikker rundt omkring i London. Jeg var på TAS Bloomsbury, som ligger rett ved hotellet mitt, i nærheten av British Museum.

Restauranten er sånn passe koselig, på dagtid blir den veldig lys, åpen og lite intim. Mulig den er koseligere sånn sett på kveldstid. Det åpne kjøkkenet gjør også sitt til at det blir litt lite stilfull restaurantpreg over det hele, men maten var det ingenting å si på.

På bordet kom raskt brød, en yoghurtdip og marinerte oliven å spise mens man bestemte seg. Jeg gikk for Sebzeli Kofte (Felafel) servert med hummus og en liten salat. Salaten bestod av finkuttede salatblader, tomat, paprika og selleri, med en lett olje/sitrusdressing over. Er i utgangspunktet ikke så begeistret for selleri, men her fungerte det utmerket ettersom de andre ingrediensene, og da spesielt hummusen dempet smaken noe. Falaflene var godt krydret, ofte kan falafel være litt kjedelig, men disse var absolutt ikke det. Tror for øvrig jeg oser hvitløk etter den hummusen. :ler: Fantastisk masse hvitløk i den, og det tror jeg nok det var i falaflene også. :gjeiper:

Til hovedrett gikk jeg for Karisik Izgara, en mixed grilltallerken med 2 stk kofte, 2 små biter oksekjøtt og 2 små biter kylling servert med couscous, litt rødkål og en fantastisk chilisalsa. Koften hadde en ganske sterk smak av lam og var godt krydret! Oksekjøttet var mildere på smak, mens kyllingen hadde smak av litt mer typiske grillkrydder som paprika, hvitløk og pepper. Couscousen mildnet det hele litt, og den var kanskje en smule kjedelig. De kunne fint ha fått litt mer smak i den, uten å gjøre den hot. Chilisalsaen var fantastisk god! I utgangspunktet ble jeg litt skeptisk da hun spurte om jeg ville ha chili sauce, ettersom jeg tenkte på en mer chiliketchupaktig saus, men sa ja likevel, ettersom maten så litt kjedelig ut i det den kom på bordet, uten noen form for saus.

Skepsisen forsvant da hun kom med en skål med skikkelig chilisalsa, med masse løk, hvitløk og paprika og et skikkelig sting av chili. :nigo: Den gjorde det vanskelig å skilne urtene som var brukt, men overdøvet ikke smaken av kjøttet. Ikke noen gourmetopplevelse, men god, tyrkisk mat.

Så til dagens enorme utskeielse. :sjenert: Rett over gaten for TAS lå nemlig baskin' robbins. :sukk: Svak som jeg er for is, klarte jeg jo ikke bare gå forbi. Jeg skulle jo tross alt tilbake til hotellrommet, heeelt alene for å jobbe. Dermed ble det ikke mindre enn 3 kuler med is derfra, og her snakker vi ikke små kuler heller. Hadde jeg visst hvor store de var ville jeg aldri bedt om så mye. Da hadde jeg heller lidd valgets kval litt lenger og nøyd meg med bare to smaker.

Jeg valgte meg ut Pistachio almond og Hokey Pokey som begge er classic flavours, og en jeg ikke kan finne på sidene deres som het mud chocolate eller noe lignende, en skikkelig mørk sjokoladeis. :sikle: Som nevnt i en viss treningsdagbok må jeg nok tilbringe litt lenger tid på kondisjonsapparatene i dag og i morgen for å veie opp for utskeielsen, men det var den jammen verdt også. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så spennende med tyrkisk mat. har ikke spist noe særlig av det!

ellers så må jeg si at det er synd det ikke fins noe ord i det norske vokabularet som kan matche det britiske "bland". jeg forstår så godt hva du mener, her nede er det jo selvfølgelig nok ganske mye britisik-inspirert matlagning og dermed mye bland-het :ler:

fint å lese at du har kost deg med is. hørtes godt ut :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende med tyrkisk mat. har ikke spist noe særlig av det!

ellers så må jeg si at det er synd det ikke fins noe ord i det norske vokabularet som kan matche det britiske "bland". jeg forstår så godt hva du mener, her nede er det jo selvfølgelig nok ganske mye britisik-inspirert matlagning og dermed mye bland-het :ler:

fint å lese at du har kost deg med is. hørtes godt ut :nigo:

Tyrkisk mat er godt det, når det er laget litt skikkelig, men jeg har funnet svært få gode steder i Norge.

Jeg savner også helt klart et godt norsk ord for bland. Det finnes ingen norske ord som matcher. :) Til min store skuffelse var til og med maten på den meksikanske restauranten jeg endte opp på på tirsdag, rett og slett bland og smakløs. Da var det rett før jeg begynte å grine. Her skryter de av hot og spicy mat, og understreker at dersom man ønsker mild mat må man si i fra. I tillegg kan man spice opp maten litt ekstra dersom man ønsker det.

Restauranten jeg var på heter Chiquito og ligger på Leicester Square. Dette er jo et Mekka av restauranter, barer, teatre etc. Så det burde absolutt være mulig å finne god mat her. Valget mitt falt altså på mexikansk, da jeg generelt er veldig glad i mexikansk/tex-mex og jeg ikke synes vi har noen gode restauranter av denne typen i Oslo. Nei, Mucho Mas har IKKE god mat, hvilken kokk med vettet i behold blander ut guacamolen med rømme? Da blir jo all smak av avokado, krydder og lime borte!

Anyway, til forrett besilte jeg chicken and corn chowder, noe de beskrev som en kremet suppe med potet, mais, vårløk og knust tortilla. Jeg heller egentlig mer mot å kalle det stew, siden den var veldig tykk, og det var ikke mye suppeaktig over den. I tillegg smakte den smaken grønnsakene satte. Salt og pepper virket totalt fraværende i retten. Mildt sagt skuffa!!!

Understreket derfor overfor servitøren at jeg ville ha SPICY enchiladas, noe jeg tenkte at jeg egentlig ikke burde behøve å si, ettersom jeg bestilte spicy chicken som fyll. Enchiladasene blir fylt med mexican spiced rice, chilli con queso og ost, server på ancho-chilli-tomato sauce, (rømme som jeg bestiller uten), guacamole og salsa.

Utenom dette er fyllet valgfritt, da kan man velge mellom spicy chicken, beef chilli, vegetable chilli, shredded duck, fajita roasted vegetables, og cajun ”slow cooked” beef. Spicy chicken var merket av som hot i menyen, alt dette gjorde jo at jeg tenkte at nå får jeg spicy mat. HAH! For det første glemte de å lage den ekstra spicy (noe som egentlig bare ville betydd at de hadde ekstra jalapeños i viste det seg, for da fikk jeg dem ganske enkelt ved siden av i stedet). For det andre, hvordan kan de putte chilli i navnet på noe som smaker ingenting? Jeg tviler sterkt på at det i det hele tatt var spor av chili i noe av maten, for selv mild chili setter en karakteristisk mat, og dette var bland, bland, bland! Jeg håper inderlig kokken bare hadde en dårlig dag, for dette var bare trist.

Reisens store matopplevelse kom av alle steder på Heathrow, Terminal 5. Der har nemlig Gordon Ramsay en restaurant; Plane food. Her kan du få frokost, kjappe menyer for deg som har det travelt til flyet går, og mat som tar litt lenger tid.

Restauranten er lys og moderne, litt typisk flyplassrestaurant egentlig. Med sofaer og småbord. Maten er fantastisk, og servicen er hyggelig, imøtekommende og man føler seg rett og slett velkommen og litt hjemme. Man blir passet godt på, og kelnerne er vennlige og småprater med deg uten at det blir påtrengende eller overstrømmende og falskt hyggelig.

På Plane Food Restaurant har de 2 Plane fast-menyer for dem som har det travelt. Dette er et utvalg av 3 forretter, 3 hovedretter og 3 desserter som går kjapt å lage. Dermed er man garantert 2 retter på 25 minutter eller 3 retter på 35 minutter. Veldig godt tilbud til dem som ønsker god mat veldig kjapt fordi de skal rekke et fly. Genialt tilbud til å bare hive i seg en burger i farten.

Jeg hadde ganske god tid, så jeg kunne velge fra hele a la carte-menyen. Til forrett valgte jeg white onion soup with rosemary croutons, en nydelig, tykk, skummende, kremet suppe. Krutongene satte en nydelig spiss på den ellers milde suppen med den karakteristiske rosmarinsmaken. Jeg skulle gjerne hatt oppskriften på denne!

Til hovedrett valgte jeg wild mushroom orecchiette med bacon. Dette var en kremet pastarett med masse sopp, bacon og brokkoli og et dryss parmesan over. Nå var ikke denne retten noe bemerkelsesverdig. Det var en velsmakende pasta-med-fløtesausrett, men i det minste så var den ikke bland! Det var smak av pepper, røkt bacon og urter. Det hjelper mye det etter å ha spist smakløs "mexikansk mat", noe jeg for øvrig ikke trodde var mulig! Til de første rettene falt valget mitt på en Albariño, nemlig Albariño, O Rosal, fra Spania. Dette er en drue som hovedsakelig dyrkes i Portugal (Alvarinho) og Spania (Albariño), men det siste året har jeg også funnet denne typen vin fra USA. Jeg er generelt veldig glad i denne druen, så finner jeg tørre viner av denne typen på vinkartet så er det for meg et trygt valg.

Desserten ble en ostekake, som ikke står på menyen. Det er en sesongrett, som serveres kun om sommeren. Kelneren anbefalte den på den sterkeste, så jeg tenkte at jeg fikk prøve. Ettersom han også uten å nøle anbefalte meg den franske Muscat de Saint Jean de Minervois som slett ikke er av de dyreste på menyen tenkte jeg at jeg fikk følge den oppfordringen også. Selv om jeg generelt ikke er så glad i Muscat så var dette et godt valg til ostekaken som langt fra var noen tradisjonell ostekake. Den hadde bare et ørlite dryss av finknust kjeks på toppen og så mer ut som en mousse enn en kake. Konsistensen var også mer kremet mousseaktig enn en vanlig ostekake er. Kaka var noe av det bedre jeg noen gang har spist. Den ble servert med en liten dæsj friske bær og den minste kulen vaniljeis jeg noen gang har sett, litt usikker på hva som hadde mest vanilje i seg, ostekaken eller isen. Begge deler hadde tett i tett med svarte vaniljefrøprikker. Kombinasjonen av en utrolig kremet og nydelig konsistens og rund fyldig smak av kremost og vanilje var fullstendig uimotståelig. Den ble spist med andakt og følelse og jeg glemte både tid og sted og plutselig var det på høy tid å betale og komme seg til gaten. :ler:

Det aller beste med hele måltidet var kanskje prisen. I underkant av 500 kr for 3 retter fra Gordon Ramsay, en halv flaske hvitvin, en flaske vann og et glass dessertvin er etter min mening billig. Du kan risikere å betale mye mer for mindre på en dårligere restaurant. Jeg betalte også med kort, og før jeg fikk sagt noe som helst hadde de tastet inn beløpet for maten, og her var det ikke sånn at man skulle taste totalbeløp og en kelner som hang over deg for å se hvor mye tips du ga. Jeg hadde heldigvis med meg cash i passe størrelse, for den opplevelsen var definitivt verdt å tipse for.

Nydelig mat, god vin, behagelig og hyggelig service og det at det ikke ble forventet tips gjorde måltidet til en fullkommen opplevelse. Om du skal reise fra Heathrow Terminal 5 så for all del, benytt sjansen til å ta deg en matbit på Gordon Ramsay Plane food, jeg tviler på at du vil angre på valget. Jeg var i alle fall veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

juhuu, jeg skal reise via terminal 5 når jeg setter snuten mot Norge i juni - gjett hvor jeg skal spise! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juhuu, jeg skal reise via terminal 5 når jeg setter snuten mot Norge i juni - gjett hvor jeg skal spise! :hoppe:

Hehehe, ikke så vanskelig å gjette det. :) Gled deg! En ting til, når du skal velge dessert, gå for ostekaka. Det er IKKE en vanlig ostekake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...