Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg føler at ingen vet hvordan jeg har det. Og jeg synes det er vanskelig å sette ord på det selv også. Er så masse diffust liksom... Men jeg synes det er så vanskelig å ha kontroll på økonomien, ha det ryddig hjemme. Jeg begynner hele tiden på nye ting, og slutter med en gang. Fullfører liksom aldri noe. Og så synes jeg alt er uoverkommelig. Blir så sliten av meg selv.

jeg er en rolig person. alt er liksom inni meg. men de største problemene er at jeg ikke klarer å få det sånn som jeg vil, ikke klarer å gjøre jobben min like godt som jeg kunne greid. Jeg kommer liksom ikke i gang...

Får litt krasse kommentarer fra familien min: du kan ikke bare skylde på ADHD fordi du er slapp. Noen fler som har det som meg? Noen som har noen råd til hvordan leve best mulig med ADHD?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Men hvis du ikker er hyperaktiv, så er det vel ADD du har?

Uansett, det kan være tungt å føle seg alene noen ganger. Jeg har ikke ADHD, men har en samboer som har det og jeg lever med det hver dag gjennom han, og jeg ser motganger han møter hele tiden. Samtidig så er han en veldig sterk person, og har klart å snu sykdommen til noe positivt og utnytter de positive sidene ved ADHD`en.

Selv har jeg en skjult sykdom, som gjør at det er svært lite jeg klarer - og du verden så ofte jeg hører at det bare er å ta seg sammen, det er bare å skjerpe seg og slutte å være så forbanna lat. Det sårer å høre slikt, for man vil jo ikke være "lat" eller slapp. Men du får lære deg å lukke ørene for slikt og finne din balanse i livet :)

Skrevet

Hei!

har svart på et liknende tema som dette før, der jeg anbefalte noen dvder om emnet - tror den heter noe sånt som "jenter og adhd." Søk etter ADHD i søkefeltet og se om du finner det.

Har ikke ADHD selv, men opplever det gjennom samboer som har det, og svigerinne som sliter med den typen ADHD som du beskriver, indre uro.

Lykke til! :klemmer:

Gjest ADHDgirl
Skrevet
Jeg føler at ingen vet hvordan jeg har det. Og jeg synes det er vanskelig å sette ord på det selv også. Er så masse diffust liksom... Men jeg synes det er så vanskelig å ha kontroll på økonomien, ha det ryddig hjemme. Jeg begynner hele tiden på nye ting, og slutter med en gang. Fullfører liksom aldri noe. Og så synes jeg alt er uoverkommelig. Blir så sliten av meg selv.

jeg er en rolig person. alt er liksom inni meg. men de største problemene er at jeg ikke klarer å få det sånn som jeg vil, ikke klarer å gjøre jobben min like godt som jeg kunne greid. Jeg kommer liksom ikke i gang...

Får litt krasse kommentarer fra familien min: du kan ikke bare skylde på ADHD fordi du er slapp. Noen fler som har det som meg? Noen som har noen råd til hvordan leve best mulig med ADHD?

Jeg har også ADHD. Det jeg synes hjelper er struktur og orden rundt meg, da greier jeg å utfolde meg kreativt uten å bli stoppet av latskap. Jeg synes også det hjelper å ikke ha for mange mennesker rundt meg, men heller noen få, gode venner.

Det kan også hende du blir slapp av matalergi. Mange som har asperger syndrom eller ADHD har en annen kjemi. Hele systemet kan være anderledes. Hvis du finner ut av hva slags blodtype du har og sånn kann du tilpasse kostholdet. Det har forandret livet mitt veldig.

Ellers kan du kanskje også vurdere psykolog? Ikke fordi det feiler deg noe, men fordi en psykolog eller veileder kan hjelpe dem med å sette ting i perspektiv og få oversikt over ditt eget liv. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...