Gjest Marlo Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 http://sandefjordhudklinikk.no/ Noen her som har erfaring fra denne klinikken? Siden jeg sliter med uønsket hårvekst pga PCOS, og legen tydeligvis mener at dette ikke er å få dekket (skal ta en runde til med henne da), så ser det ut til at jeg bare må finne meg i å bruke egne penger på dette, selvom jeg syns det er synd når jeg hører andre med sykdommen og samme problemet får det dekket Denne klinikken ligger perfekt til for meg som ikke har bil, da bussen stopper like ved (klarer ikke gå gjennom byen, pga smertene), og det virket ikke så halvgalt med prisene heller (noe som gjør meg litt skeptisk hehe), da det kostet 800kr pr gang for hakepartiet som er mitt problemområde. Men før jeg bestiller en konsultasjonstime der, så vil jeg gjerne høre om det er andre som har erfaring med dette stedet...selvom prisene ikke er så ille, så er det likevel MYE for min lommebok som har minstesatser i YA :/
Gjest Gjest_lillefilli_* Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Selv går jeg til elektrolyse i Oslo, og betaler 500 kr for 30 min. Jeg tar det en gang i uken, og er strålende fornøyd. Betaler av egen lommer. Har dårlig råd men prioriterer behandlingen. Har gått i et år nå, og ser resultater på overleppe og hake. Kan anbefale elektrolyse i allefall. Hvordan det er i sandefjord vet jeg ikke, men 8000 kr må da være for lenger tid enn 30 min? Noen andre som vil dele erfaringer med elsktolyse? Kan man ta det rundt brystvortene forresten?
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Sjekket siden og så at dette var snakk om LASER. Det kan lønne seg å gå for elektrolyse, da det er det eneste som karakteriseres som permanent hårfjerning. Elektrolyse behandler kun et og et hårsekk av gangen, men gradvis dreper den. OG i motetning til laser, hjelper den også så lyse hår, og dunhår. Vet ikke hvor plaget du er, og kvaliteten i dine hår. Men det kommer som sagt litt an på håret om laser vil hjelpe. Dersom det er en elektrolyse institutt i sandefjord, anbefaler jeg deg sterkt å gå dit.
Gjest Marlo Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Jeg plages med mørke hår (nesten som skjeggstubber) og jeg har ikke klart å finne noen som har elektrolyse her i byen - bare diodelaser som dette stedet har. Begynner å bli ganske desperat, da jeg sliter voldsomt med dette og må få gjort noe med det snart - tør jo nesten ikke gå ut døra. Lettere om vinteren når man går med skjerf og slikt, men om sommeren er det et helvete. Etter hva jeg forstod utifra hjemmesiden så er det 800kr pr behandling, så vil tro ejg ikke trenger å betale mer dersom det tar litt lengre tid.
Gjest Marlo Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Syns det høres veldig dyrt å gå til en slik behandler en gang i uka da... her snakker de om behandling hver 4-6 uke. Å betale 500-800kr en gang i uka kan jeg bare glemme å få råd til....da får jeg heller holde meg innendørs eller i hagen hele sommeren, enkelt og greit
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Tingen med elektrolyse, er at man må ta det hyppig, da man kun fjerner bittesmå områder om gangen. Det er en utrolig langdryg prosess, og mange mister motet av denne lange prosessen. Det som riktignk er positiv, er at som med diodelaseren, forsvinner hårveksten til slutt.Jeg har selv gått i elektrolyse i manege år, og er helt kvitt mine plager. Jeg lever et befriende liv, og føler meg mer vel enn aldri før. Har ikke arr i ansiktet, og går til oppfølging en gang i halvåret. Tok det på en klinikk i lillestrøm, men nå flyttet til Bergen, der jeg fortsetter.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Marlo, bare et lite tips! Hvis man skjemmes med hår i ansiktet på grunn av sykdom, så skal det være fint mulig å få dekket dette! De er kjempestrenge på kroppen, da skal det være virkelig ille før man får dekket, men mye lettere å få fjernet i ansiktet. Fordi det er en såpass stor psykisk belastning å ha det slik, så snakk med legen din en gang til. Vet dessverre ikke hvor du kan finne mer info, men hadde ei venninne som var veldig plaget, og hun fikk det dekket uten problemer!
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 11. mars 2010 #9 Skrevet 11. mars 2010 Det er viktig å forstå at det er forskjell på laser og elektrolyse. Laser tar man ca hver 6.-8. uke, mens elektrolyse kan en gå ukentlig til. Laser virker kun på svarte hår, mens elektrolyse virker på både lyse og mørke. Laser = et slags sterkt lys, elekrtrolyse = strøm, altså 2 forsljellige behandlinger som hjelper mot uønsket hårvekst. Lykke til
Gjest Marlo Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Takk "lille meg". Tror nok jeg like godt kan ta laser på denne klinikken, for det er de svarte hårene jeg først og fremst vil ha vekk. Har ikke sett så mye lyse hår på akkurat det området. Jeg har lyse hår på sidene, men dette skjemmes jeg ikke så mye av - sikkert fordi haken tar så mye oppmerksomhet i mitt hodet Til gjest over; Ja jeg har også hørt de som får det dekket, men samtidig så får jeg streng beskjed av min lege om at dette er ikke noe jeg får dekket på forhånd - men jeg kan søke om tilbakebetaling etter behandling. Skal ta meg en prat med legen, absolutt, men jeg tenkte at jeg like gjerne kunne bestille en konsultasjonstime på hudklinikken samtidig - så kan jo de kanskje opplyse meg om deres erfaringer rundt dette med å få det dekket og kanskje et skriv fra dem vil gjøre så at legen min endrer seg - hvem vet
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #11 Skrevet 11. mars 2010 Nei nei, det skal søkes om på forhånd, ellers vil du IKKE få det dekket! Og det er kun elektrolyse som dekkes, ikke laser (med mindre det har skjedd noen endringer i lovverket i det siste). Du må også til spesialist for å få det dekket, da det er han, og ikke fastlege som skal søke. Søk etter "hårvekst" på denne siden så vil du få det opp. http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/147838.cms Utdrag: Det kan ytes bidrag til elektrolysebehandling for sterkt sjenerende hårvekst i ansiktet hos kvinner, når behandlingen er forskrevet av spesialist i vedkommende sykdom. Dersom medlemmet bor langt fra spesialist, kan erklæring fra almenlege godtas. Det er et vilkår at det foreligger en patologisk hårvekst (hirsutisme) i ansiktet og at medlemmet er psykisk plaget av hårveksten. Før behandlingen settes i verk, skal det foreligge forhåndstilsagn fra HELFO. Det ytes ikke godtgjørelse for behandlinger foretatt før forhåndstilsagn er gitt.
Gjest Marlo Skrevet 11. mars 2010 #12 Skrevet 11. mars 2010 Der ser man.... Jeg er helt lost når det gjelder å finne frem slikt, og jeg klarer knapt å få frem et ord når jeg er hos legen, så jeg stoler vel litt vel blindt på det hun forteller meg. Skal skifte fastlege nå - jeg er nødt for å finne en lege som KAN det han/hun er utdannet til - eller i det minste klarer å finne et korrekt svar på det jeg lurer på. Er så lei av å komme inn og mene/kreve en ting, for så bli snakket i senk hvorav jeg gir meg helt, komme hjem og finne ut at det hun har sagt ikke stemmer for så å måtte bestille en ny time (som igjen koster penger) og kreve på nytt....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå