Gå til innhold

Silikonpupper

Fremhevede innlegg

Gjest Miss.S
Skrevet

Hei.

Jeg har lenge vurdert å ta brystforstørrelse. Jeg er 19 år, 160 høy og veier 54kg. Jeg har nå 75A, og ønsker meg 75C. Jeg har ønsket meg silikonpupper siden jeg begynte tenårene. Jeg har ikke vokst, hverken i høyde eller i former, siden jeg var 15 år. Og vil tro at kroppen min er feridg utviklet.

Jeg har noen spørsmål:

- Har dere en klinikk å anbefale med tanke på pris, service og oppfølging?

- Hadde dere mye smerter etter?

- Hvor lang tid tok det før dere kunne være tilbake i full aktivitet etter operasjonen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Jeg har lenge vurdert å ta brystforstørrelse. Jeg er 19 år, 160 høy og veier 54kg. Jeg har nå 75A, og ønsker meg 75C. Jeg har ønsket meg silikonpupper siden jeg begynte tenårene. Jeg har ikke vokst, hverken i høyde eller i former, siden jeg var 15 år. Og vil tro at kroppen min er feridg utviklet.

Jeg har noen spørsmål:

- Hvor lang tid tok det før dere kunne være tilbake i full aktivitet etter operasjonen?

- Anbefaler Oslo Plastikkirurgi. Superdyktig kirurg, og gode priser! :) Askim Klinikk er også dyktige (det var der jeg tok silikon).

- Ja, jeg hadde kjempevondt i uken etter operasjonen! Til tross for sterke smertestillende klarte jeg ikke å reise meg opp fra sengen engang uten hjelp. Det bedret seg en god del da bandasjene ble fjernet etter en uke.

- Spørs hva du mener med full aktivitet. Etter en uke eller to er de fleste tilbake i arbeid. Trening derimot skal man vente flere uker med (husker ikke nøyaktig hvor lenge, men det står nok på nettsidene til klinikkene).

Gjest Miss.S
Skrevet
- Anbefaler Oslo Plastikkirurgi. Superdyktig kirurg, og gode priser! :) Askim Klinikk er også dyktige (det var der jeg tok silikon).

- Ja, jeg hadde kjempevondt i uken etter operasjonen! Til tross for sterke smertestillende klarte jeg ikke å reise meg opp fra sengen engang uten hjelp. Det bedret seg en god del da bandasjene ble fjernet etter en uke.

- Spørs hva du mener med full aktivitet. Etter en uke eller to er de fleste tilbake i arbeid. Trening derimot skal man vente flere uker med (husker ikke nøyaktig hvor lenge, men det står nok på nettsidene til klinikkene).

For jeg har tenkt å søke meg på skole til høsten. Om jeg kommer inn på den skolen jeg vil så blir det idrett, noe som (selvsagt) krever mye hard fysisk aktivitet.

Så da vil jeg kunne beregne når jeg evt må ta det.

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet
Hei.

Jeg har noen spørsmål:

Hei=) Jeg er 20 år, 159 cm og 52 kg. Tok silikon i puppene for en uke siden. Jeg var også en 75a. Vet ikke helt hvilke str jeg er nå, siden det kun er en uke siden jeg ble operert og ikke har kjøpt nytt undertøy enda, men jeg tok de gamle bh'ene og la inntil puppen og da var spilene flere cm for korte til å nå rundt hele undersiden på puppen og kanten på bh'n strekte seg bare opp til brystvortene. Så utfra det så har de økt en del og jeg er veldig fornøyd med hvordan mine er nå!

Jeg ble operert på Nobel Clinic, betalte 27000,-. Veldig flinke folk der som er nøye med å ta mål og de tar seg god tid til deg. Du kommer dit en halvtime før op. og da snakker du med legen og tar mål og blir enige om str og form.(Str og form er noe dere snakker om på konsultasjonen som er i forkant av operasjonen. Jeg var på konsultasjon 2 uker før op.) Men dere snakker om det på selve operasjonsdagen også=) Så blir du fulgt inn på op.salen og legger deg på sengen. Der er det litt forberedelser før operasjon. Du får bl.a en kanyle i armen hvor du skal få noe å sove på. Så vokner du opp med nye bryst på et rom i en oppvarmet seng. Jeg kjente ikke noe smerter da pga lokalbedøvelse og smertestillende som jeg tok i forkant av operasjonen + at man er litt "full" pga narkosen. Jeg lå ganske lenge etter operasjonen og fikk smertestillende, vann og kjeks. Så var jeg oppe å gikk noen turen i gangen og så lå jeg litt til. Det var ikke noe stress med å komme seg fort hjem! De tar seg god tid der=)

Du får med deg sterke smertestillende tabletter når du drar fra klinikken + at du i forkant av operasjonen har tatt ut smertestillende på resept. Jeg var sengeliggende i to dager. Da lå jeg stort sett rett ut og sov, våknet, fikk smertestillende ( hver 4 time på dagen) og sov mer. Kastet opp noen ganger pga all smertestillende og lite mat. Hadde ikke noe matlyst de dagene. Måtte ha hjelp opp av senga. 3 dagen hadde jeg nesten ikke smerter. Det stakk inniblandt og hadde en "brennende" følelse i det ene brystet. Klarte heller ikke løfte opp armene så mye, men du skal holde albuene mest mulig inntil kroppen første uken og ikke løfte mer enn 1 kg. Du må ha hjelp hjemme, til så å si alt. Det måtte jeg. Dusje kan du gjøre 4 dager etter op. Med hjelp.

Nå har det gått nesten en uke siden operasjonen og det er mye bedre nå. Litt støl i brystene om morgenen, men det går seg fort til=)

Jeg er veldig fornøyd med Nobel Clinic og veldig fornøyd med mine nye pupper!

Bare å spørre er hvis du vil=) Ikke lett å komme på alt nå=P

• 11 måneder senere...
Gjest jnnicke
Skrevet

du som tok på nobel tok du under eller over muskelen?=)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg tok også på Nobel, for en uke siden! kjempefornøyd. jeg tok over muskel :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere som har små barn og har tatt silikon? Lurer på hvordan det blir å løfte ungen osv.

AnonymBruker
Skrevet

Oi, dere har jo nesten samme størrelse som meg, jo! Er 22, 163 cm høy og 52 kg. Jeg hadde 70A for et knapt år siden. Så begynte jeg på p-piller og gikk opp til 75B. Men selv da puppene mine var verdens minste vurderte jeg ikke å ta silikon... Selv om jeg av og til følte meg flat. Og kjæresten likte meg både før og nå!

• Liker 3
Gjest LineaKristine
Skrevet

Oi, dere har jo nesten samme størrelse som meg, jo! Er 22, 163 cm høy og 52 kg. Jeg hadde 70A for et knapt år siden. Så begynte jeg på p-piller og gikk opp til 75B. Men selv da puppene mine var verdens minste vurderte jeg ikke å ta silikon... Selv om jeg av og til følte meg flat. Og kjæresten likte meg både før og nå!

Nesten det samme som meg og! haha. jeg er 19, 163 og veier 48. Hadde 70/75A før, og etter p-pillene gikk jeg også opp til 75B :P Kjæresten min føler det samme :D

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 170 høy og veier 55kg. 75A :( Dere som fikk større pupper av p-piller, hvilket merke gikk dere på? :)

AnonymBruker
Skrevet

fornebu klinikken.

Kjempe bra service og veldig profesjonelle!

Kjenner flere som har tatt der og alle er veldig fornøyde.

Hadde nesten ingen smerter etterpå, men har sikkert noe med at jeg også opererte over muskelen..

Var opp og helt ok etter en ukers tid:)

Gjest LineaKristine
Skrevet

Jeg er 170 høy og veier 55kg. 75A :( Dere som fikk større pupper av p-piller, hvilket merke gikk dere på? :)

Jeg gikk først på Diane p-pillene(mest pga. kviser), men nå går jeg på Lolette p-pillene :) er litt usikker på akkurat når de vokste, men det var nok pga. ett av de merkene :) trooor det var Lolette. Men jeg gikk også opp noen få kilo da, så da la det seg nok litt på brystene :P

Skrevet

Jeg oppererte meg på colosseum klinikken, og kunne ikke fått ett bedre resultat. Har flere venninner med silikon, og de alle mener det er det beste resultatet noen kunne få.

Jeg tok det grunnet att puppene forsvant etter svangerskap nr 2. Hadde alltid hatt fine pupper, så ble de bare helt borte, med bare huden igjen.

Jeg tok over muskel, og hadde nesten ikke smerter etterpå. Jeg tok smertestillende rett etter opperasjonen, men etter det tok jeg ikke en paracet engang. Og jeg var oppe og gikk med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd 3 forskjellige: microgynon, cerazette og nå mercilon. For min del tror jeg ikke det har noe med merket å gjøre, men reaksjonen på ekstra hormoner sprøytet inn i systemet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...