Gå til innhold

Hvor sterke er dere?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Torbjørn 34

Er det noen øvelser dere er sterke i på treninga? Har dere noe dere er fornøyd med? Gutta er gjerne opphengt i benkpress f.eks.

Kom med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er faktisk sterkere enn mange menn i lår og rumpe, og det overrasket meg da jeg begynte med vekttrening. Jeg ser ihvertfall ikke ut til at jeg har så mye styrke der, slank i lårene og liten rumpe som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn 34

Det har seg sånn at jenter er mye sterkere i ben enn feks. overkropp! Dama mi er også sterkere enn mange "pingle"menn :sjarmor:

Det er pent med veltrente jenter :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petruska unplugged

Jippi! Nå fikk jeg en anledning til å skryte av hvor sterk jeg er! :ler:

Har trent i mange år men tar det litt roligere nå enn før, trener ikke like tungt lenger. Nå ligger jeg på 65 kg. i benkpress og 200 kg. i benpress. Har slanke sterke ben og liten fast rumpe selv om jeg er sterk...Ser ikke på noen måte ut som noen amazone. Den frykten mange jenter har for vekttrening er totalt ubegrunnet! Dere blir bare sterke og faste i fisken og får ikke bulemuskler. Så sett i gang og tren jenter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man ser mye bedre ut når man er veltrent - gjelder jo både gutter og jenter ! Muskler øker jo forbrenningen også - det burde mange jenter som er livredde for å legge på seg tenke på.

Jeg er også mye sterkere i bena enn i armene. Ganske pingle i armene egentlig. Husker ikke tall for benkpress - der bruker jeg kun apparat ikke 'ekte' - teller det? I benpress bruker jeg ca. 150-170 men kan forsåvidt klare mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benpress i maskin er juks :ler: .

Nei da, men det kan ikke på noen måter sammenlignes med knebøy m/fristang!!!!!!! Dere hadde ikke tatt halvparten en gang m/fristang. Det er ikke sikkert dere hadde tatt 60 kilo en gang :wink: . Dessuten har det mye å si hvor dypt man går. Det kan skille mange 10-kilo! Uansett er det bra med 150-200 kilo i maskin.

65 kilo i benkpress synes jeg er enda bedre! Ei dame som tar 50 kilo (fribenk), er ikke dårlig. Hvis man tar i maskin har man lett for å regne at stanga uten vekter, er like tung (altså 20 kilo) som stanga i fribenk. Det er den ikke, gjerne rundt 15 kilo.

Så over til et par manneben. Pers på:

Knebøy: 200 kilo (langt dypere enn 90 grader)

Markløft: 200 kilo

Benkpress: 140 kilo (ikke noe hopping på brystet)

Ellers er livet herlig :blunke:

Stor klem Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å sette ting i perspektiv... :sjarmor: Benpress.. da mener dere sånn maskin/apparat? Petruska?... da tar jeg 240 kilo ganger 15 eksplosive repetisjoner ganger 4 serier jeg... :wink:

*trenger eklingsolersegisittegetego-smiley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kunnet styretrening, så styrken jeg har har jeg fått gjennom annen trening. Er ganske svak i armene, push-ups er ikke noe for meg ivertfall. Jeg prøver å trene eksplosiv styrke for bena, prøver å jobbe med hoppe-musklene mine. Gjør det ca en gang i uka. Så utvider jeg litt, og tar noen andre øvelser for flere muskelgrupper med det samme. Jeg er ikke redd for styrketrening, jeg tror ikke musklene kommer så fort at man ikke klarer å korrigere underveis :wink:

Noen tips til eksplosiv benstyrke? Kg og reps? øvelser? (ikke si spensthopp, det er så kjedelig)

KNEBØY er helt uaktuelt, sist jeg gjorde det klarte jeg ikke å gå trapp på to dager.. har et kne som ikke liker knebøy.

Ellers synes kjæresten min jeg er veldig sterk når vi bryter, og jeg er sterkest på treninga :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi...skrytetråd...

Er ganske sterk i armene jeg... Har tydelig markererte biceps og triceps! Er ganske stolt av det skjønner dere... :)

Kan skryte litt av mannen min også da... Han tar 175kg i fribenk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Personlig så ler jeg av folk som tror de er så sterke vare fordi de tar benkpress og benpress.

Folk som kan bruke musklene sine i langvarig hardt fysisk arbeid de er sterke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er periodetrener så jeg vet ikke helt hva jeg tar i benkpress og sånn. Men jeg vet at jeg klarer å bære en oppvaskmaskin på 40-50 kg på egen hånd. :sjarmor:

Jobber med godstransport så det blir mye bæring og tunge løft, og det blir man sterk av!

Men jeg ser tydeligvis ikke sånn ut, folk blir alltid overrasket av hvor sterk jeg er. :briller:

Muskler er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sterk, jeg. :sjarmor:

Men ikke fordi jeg trener. Jeg gidder bare ikke å be om hjelp til å løfte ting (som f.eks vaskemaskiner og sånt), så jeg løfter selv.

Musklene mine synes i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Petruska unplugges

Mogens: For ordens skyld: Jeg snakker om benkpress fristang IKKE maskin... OG - jeg mener ikke vanlig maskin-benpress. Den er jo gørrlett da...Jeg mener den der man laster på en stang som man så presser opp med bena (og jeg går ned til jeg får knærne i brystet...). Tar 4 serier à 200 kilo der (15 rep.). Som nevnt før har jeg trent meg ned i bena. Før tok jeg 320 kilo i samme maskin...Hadde større lår da gitt! En til: markløft med strake ben, 3 serier à 15 rep.: 110 kilo.

Bicepscurl: 10 rep. à 14 kilo (4 sett) osv.!

Sexysadie: jeg har kjempekondis også jeg, og kan også bruke styrken og kondisen til å jobbe med praktiske ting! :wink: Det er jo i sånne situasjoner man virkelig ser hvor sprek man egentlig er - pluss at man får litt nytte av alle timene man har svettet og slitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petruska - drev du med styrkeløft da eller ???

Har du eller noen andre noen tips til treningsprogram.

Hvis jeg skal trene litt styrke - ca. 30 min kanskje 2 ganger i uken - hva skal jeg trene da??? Trener mye roing/spinning så jeg trenger egentlig mest trening på overkroppen. Tenker på apparater ikke frivekter .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (vil si jeg) er sterk, men har aldri løftet en vekt i mitt liv (nå ser jeg bort fra enkeltepisoder i videregående...). Jeg har forøvrig overdrevet litt med løfting av tunge ting, så nå får jeg fort vondt i ryggen -er mer forsiktig. Er forøvrig sterkest i bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punky B: Klart du kan få et programm via nettet... men det er ikke å anbefale.... Deter så mye som skal forklares og vises når man setter opp et program... Hvor for/sakte til skal bevegs deg, teknikk, diskutere hva du vil m treningen, se din styrke i hver øvelse og setter bellastningen etter det etc etc.... Best å spørre noen på treningssenteret... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...