Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har et barn på 7 år, som skal bytte skole til høsten. Barnet skal da begynne i 2 klasse. Barnet kjenner to barn som går i den klassen hvor barnet skal begynne, og har vært på besøk på skolen 2 ganger. I løpet av våren vil jeg invitere de barna av samme kjønn som h+n skal gå i klasse med for å bli bedre kjent, og være på sfo sammen med barnet en ettermiddag i uken i hele mai. Alt dette for at barnet skal føle seg trygg på den nye skolen og de nye medelevene på en best mulig måte. Så kommer utfordringen. Barnet har en både og følelse i forhold til flyttingen. Gleder seg, samtidig som h+n gruer seg for å ikke bli godt kjent med de andre osv. Er det noen som har erfaring med dette? Som har flyttet til ny skole med barna, evnt flyttet selv. Noen gode råd å gi meg for at dette skal gå best mulig? Takk for svar.
Thomasine Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har et barn på 7 år, som skal bytte skole til høsten. Barnet skal da begynne i 2 klasse. Barnet kjenner to barn som går i den klassen hvor barnet skal begynne, og har vært på besøk på skolen 2 ganger. I løpet av våren vil jeg invitere de barna av samme kjønn som h+n skal gå i klasse med for å bli bedre kjent, og være på sfo sammen med barnet en ettermiddag i uken i hele mai. Alt dette for at barnet skal føle seg trygg på den nye skolen og de nye medelevene på en best mulig måte. Så kommer utfordringen. Barnet har en både og følelse i forhold til flyttingen. Gleder seg, samtidig som h+n gruer seg for å ikke bli godt kjent med de andre osv. Er det noen som har erfaring med dette? Som har flyttet til ny skole med barna, evnt flyttet selv. Noen gode råd å gi meg for at dette skal gå best mulig? Takk for svar. Dette går som regel veldig bra! På skolen der jeg jobber lages det velkomst-ting (skilt, tegninger,) til den nye eleven fra klassen. Det sørges for at barnet har noen å være sammen med, og barn er flinke til å tilpasse seg! Det går nok bra! Bare pass på å ikke være for overbeskyttende!! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå