Gå til innhold

Kastrat - ny betydning?

Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

På Kjæledyrforumet er det en som forteller at hennes to katter er kastrater. Er det blitt en gangbar betegnelse for kastrerte dyr? Jeg forbinder det med sangere før i tiden, som fikk fjernet testiklene før de kom i puberteten (guttene altså), og på den måten beholdt sin lyse sangstemme, kastratsangere.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan se ut som det er allment godkjent i kattemiljøet. Et googlesøk viser denne linken fra NRR (Norsk Rasekattring, eller noe).

http://74.125.77.132/search?q=cache:263UwX...lient=firefox-a

De har altså en kåring på Årets kastrat.

Og logisk sett er det jo riktig - en kastrat er en kastrat, uansett om det er menneske eller katt. Jeg hadde blitt langt mer forvirret om de begynte å kalle kastrerte hannkatter for vallaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Det kan se ut som det er allment godkjent i kattemiljøet. Et googlesøk viser denne linken fra NRR (Norsk Rasekattring, eller noe).

http://74.125.77.132/search?q=cache:263UwX...lient=firefox-a

De har altså en kåring på Årets kastrat.

Og logisk sett er det jo riktig - en kastrat er en kastrat, uansett om det er menneske eller katt. Jeg hadde blitt langt mer forvirret om de begynte å kalle kastrerte hannkatter for vallaker...

Så har jeg lært noe nytt idag også. Kan damemennesker kalles kastrater tro, for da er jeg det :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Kastrat har lenge vært en betegnelse på kastrerte okser iallefall, så helt uvanlig innenfor dyrenes verden er det nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg lært noe nytt idag også. Kan damemennesker kalles kastrater tro, for da er jeg det :fnise: .

Tja. Man skulle tro det, så lenge de er kastrerte (fjernet livmor og eggstokker), og ikke bare steriliserte. Hadde vært kult å legge ut en datingannonse! ;)

"Kvinnelig kastrat, 29 år, søker ikke-verpesyk partner til risikofri sengekos. Pris: 50% av husleie- og fôrutgifter. Krever mye stell og mosjon, samt et ryddig hjem." ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Tja. Man skulle tro det, så lenge de er kastrerte (fjernet livmor og eggstokker), og ikke bare steriliserte. Hadde vært kult å legge ut en datingannonse! ;)

"Kvinnelig kastrat, 29 år, søker ikke-verpesyk partner til risikofri sengekos. Pris: 50% av husleie- og fôrutgifter. Krever mye stell og mosjon, samt et ryddig hjem." ;)

Jeg tenkte meg nok ikke helt om før jeg postet innlegget mitt. Alle organer er i behold :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...