Gjest tummy Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har vært dårlig i magen i langt over to måneder nå, men skjønner ikke hvorfor. Hva kan dette komme av? Det er ikke så ofte at jeg MÅ løpe på do liksom, men når jeg først går på do (fjerne 4-5 ganger om dagen) så er jeg alltid løs i magen... :S Har legeskrekk, men burde jeg kanskje trosse den?
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har vært dårlig i magen i langt over to måneder nå, men skjønner ikke hvorfor. Hva kan dette komme av? Det er ikke så ofte at jeg MÅ løpe på do liksom, men når jeg først går på do (fjerne 4-5 ganger om dagen) så er jeg alltid løs i magen... :S Har legeskrekk, men burde jeg kanskje trosse den? Åpenbart. To måneder er lenge!
Zzyzx Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Prøv to år... Jeg har irritabel tarm. Men det er viktig å få det sjekket ut hos lege, for å utelukke alvorlige tilstander.
krem Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Ikke det at jeg er lege og kan uttale meg faglig, men kan jo si noe ut fra egen erfaring. Jeg har vært plaga av forstoppelse. Jeg spiser normalt og sunt, så jeg trodde ikke jeg kunne få det, men jo da. Heller ikke at magen varierte mellom løs og hard når man har forstoppelse. Jeg gikk til legen og fikk tips om å spise en del sviser og sviskeyoghurt, drikke mye vann og bevege meg. I tillegg har jeg drukket noe som heter Vi-Siblin, fås kjøpt på apoteket, som samboer som er vernepleier har god erfaring med fra jobb. Desverre må man, for at magen skal stabiliseres, gå med løs mage ei stund, for å få ut alt... Nå føles magen min mye bedre i alle fall! Dette er bare et lite tips, følg det om du vil! Jeg synes også du bør gå til legen og fortelle nøyaktig hva som er galt (skriv gjerne lapp, det hjelper deg å huske og leger er ikke tankelesere desverre...). Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå