putesnakk Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Hvor på kroppen settes de? Og kan man gjøre det selv?
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 I en stor muskel, for eksempel baken. Du bør ikke gjøre det selv fordi du kan skade nerver.
putesnakk Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2010 Ja, ok..men må helst gjøre det selv, evt. få hjelp av en venn, for jeg har kjøpt det under bordet
Betina Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Vil ikke anbefale deg å sette intramuskulære injeksjoner selv eller av en venn som ikke har utdanning innen det. Jeg går selv på B12 sprøyter og er sykepleier, men får alltid en annen sykepleier til å sette den på meg. Kan jeg spørre hvorfor de er kjøpt under bordet? Hvis dette er en injeksjon du trenger er det bare å få den på blå resept og betale 60 kr for 5 injeksjoner...
putesnakk Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2010 Mangler ikke B12, så jeg får det ikke av legen min..men kan sikkert spørre helsesøster hos legen min om de kan sette det på meg der..det går sikkert fint. Vil ha det pga. hud, hår og energi..som Jan Thomas sier
bergans Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Mangler ikke B12, så jeg får det ikke av legen min..men kan sikkert spørre helsesøster hos legen min om de kan sette det på meg der..det går sikkert fint. Vil ha det pga. hud, hår og energi..som Jan Thomas sier Med mindre du har en reell b-vitaminmangel så er det rimelig dønn idiotisk å erstatte godt kosthold, og enkle tilskudd iform av tabletter med injeksjoner. Og det av stoff som du ikke har noen garanti for at inneholder det de skal (og ikke skal). Boots selger suverene tilskudd beregnet kun på hud og hår, og inneholder mye mer balanserte b-vit enn en B12-injeksjon. Jeg bruker de selv, da alle i familien min sliter med opptak av b-vit fra kosten. Gode kilder til b-vit er svinekjøtt, kylling/kalkun, nøtter, mandler, pinjekjerner, alt av helkorn og fullkorn og ølgjær. Kjøtt er den eneste naturlige kilden til vit B12, så veganere sliter ofte med dette. husk at b-vit er vannløselige, så når lagrene dine er fylt opp så vil de skilles ut via urin og faeces. Du kan dermed ende opp med å kaste penger ut av vinduet ved at du allerde er godt saturert, og kroppen kvitter seg med det meste av overskuddet.
putesnakk Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2010 Tusen takk for svar dere Og som du sier, det er vannløselige vitaminer, så da ser jeg jo om det er noe for meg eller ikke
bergans Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Hvor dårlig er kostholdet ditt siden du tyr til injeksjoner? Høres ut som om du er svært ung, og dermed er det mye som høres bra ut. Ikke minst at det lettvinte appellerer så mye mer enn å ta ansvar og jobbe for egen helse og framtid. Jan Thomas er dessverre ikke Einstein, selv om han helt sikkert er flink med både styling og sminke. Men har liten til ingen profesjonell bakgrunn for å kunne anbefale hva slags injeksjoner og tilskudd folk bør ta. 1
putesnakk Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2010 Hvor dårlig er kostholdet ditt siden du tyr til injeksjoner? Høres ut som om du er svært ung, og dermed er det mye som høres bra ut. Ikke minst at det lettvinte appellerer så mye mer enn å ta ansvar og jobbe for egen helse og framtid. Jan Thomas er dessverre ikke Einstein, selv om han helt sikkert er flink med både styling og sminke. Men har liten til ingen profesjonell bakgrunn for å kunne anbefale hva slags injeksjoner og tilskudd folk bør ta. Har ikke noen problemer eller dårlig kosthold, vil bare se om jeg får mere energi av det, har hørt at man kan få det
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Hvor gammel er du? Bare lurer litt jeg. Å ty til B12 når man ikke trenger det, i stedet for et generelt sunt kosthold er hull i hodet. Tar selv jevnlig B12 sprøyte, og ja, jeg får mer energi av den, men det er fordi jeg trenger det. Herreminhatt, sier jeg bare.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 Ja, du får mer energi av b-12 sprøyter dersom du mangler det! Dersom du ikke mangler det vil du IKKE få noen effekt. Et variert og sunt norsk kosthold inneholder tilstrekkelige mengder av de fleste næringsstoffer, også b-12, sett i forhold til anbefalt inntak. Mat som inneholder mye b-12 og du kan få det naturlig i deg: - Innmat - Skalldyr - Fjærkre - Kjøtt - Melk - Fisk Dersom du velger å ta injeksjonene, imot alle råd, vår obs på at bruk kan maskere folatmangel, at du kan få alergiske reaksjoner og at mange medisiner, herunder de vanligste formene for antibiotika IKKE skal tas sammen med b-12 sprøyter.
putesnakk Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 9. mars 2010 Takk for svar..men jeg kommer til og prate med legen min om det videre, så det er ingen fare. Og virker det ikke så virker det ikke, da tar jeg det bare ikke mere.
Gjest Ida Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Med mindre du har en reell b-vitaminmangel så er det rimelig dønn idiotisk å erstatte godt kosthold, og enkle tilskudd iform av tabletter med injeksjoner. Og det av stoff som du ikke har noen garanti for at inneholder det de skal (og ikke skal). Boots selger suverene tilskudd beregnet kun på hud og hår, og inneholder mye mer balanserte b-vit enn en B12-injeksjon. Jeg bruker de selv, da alle i familien min sliter med opptak av b-vit fra kosten. Gode kilder til b-vit er svinekjøtt, kylling/kalkun, nøtter, mandler, pinjekjerner, alt av helkorn og fullkorn og ølgjær. Kjøtt er den eneste naturlige kilden til vit B12, så veganere sliter ofte med dette. husk at b-vit er vannløselige, så når lagrene dine er fylt opp så vil de skilles ut via urin og faeces. Du kan dermed ende opp med å kaste penger ut av vinduet ved at du allerde er godt saturert, og kroppen kvitter seg med det meste av overskuddet. Det er riktig at b-vitaminer er vannløselige og derfor ikke lagres i kroppen, men b12 er et unntak og lagres
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå