Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter mange vintermnd blir det mye innesitting i helgene.. kan bli veldig lange dager & ganske kjedelig, men fins grenser for hvor mye man skal renne på akebrett eller gå turer, og alt annet koster penger (sliter litt disse mnd økonomisk).

Forslag til noe det går an å finne på ute/inne som ikke koster?..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kommer jo an på hvor gammelt barnet ditt er. Mine er veldig glad i å gå i skogen eller fjøra. Vi lager bål, griller pølser, lager pinnebrød, etc. Da går det ofte 3-6 timer ute. De har lært det meste i barnehagen, så det jeg ikke kan eller husker helt hvordan skal gjøres, minner de meg stolt på :)

Gjest Gjest
Skrevet
Etter mange vintermnd blir det mye innesitting i helgene.. kan bli veldig lange dager & ganske kjedelig, men fins grenser for hvor mye man skal renne på akebrett eller gå turer, og alt annet koster penger (sliter litt disse mnd økonomisk).

Forslag til noe det går an å finne på ute/inne som ikke koster?..

Regner med du har barn?

Mamma pleide å kjøpe inn ulike sorter pasta, superlim og lakkmaling. Utgiften er bare stor i en omgang. Så laget vi pastasmykker og figurer. Det var koselig.

Brettspill er jo moro for hele familien. Hvis du føler du ikke har råd foreslår jeg at du sender ut en mail til venner og familie og spør om å få låne noen spill.

Bollebaking var en hit da jeg var liten. Bollebaking og hyttebygging. Hang store lakner ned fra bordet og innredet min egen lille hule. Og så ble jeg servert boller. Storkoste meg hele dagen med det.

Og det er jo lov å se en film i helgene. Det kan du også helt sikkert låne av venner og familie. Alle har jo DVD'er om dagen.

I min familie parret vi sokkene i helgen. Tar ikke så altfor lang tid, men så pleide jeg å få stryke servietter. Gøy gøy!

Skrevet

datteren min er 3 ;)

Føler det er vanskelig å komme på ting ettersom snøen aldri forsvinner og hun er lei hele akebrettkjøringen ;)

Gjest Shelob
Skrevet

Låne filmer på biblioteket.

Bake kaker og boller o.l.

Ha andre barn på overnatting/pysjparty.

Hvis du bor i nærheten av Oslo, eller en annen by, eller noe som er severdig og GRATIS - dra og se på det. Museer o.l.

Skrevet

tusen takk for alle tips!!!*skrive ned*

;)

Skrevet

Treffe andre barn er alltid populært. Man kan gjøre andre ting ute enn å ake, feks bygge snømann el. Gå tur eller ta trikken til et bakeri og spise en bolle (ikke helt gratis da, men koster ikke så mye for en bolle), bake, tegne/male/plastelina, biblioteket. Og man kan dra på lekeplasser selv om det er vinter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...