Djungelvrål Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Når dere leser en tråd, leser dere da de lange innleggene? Jeg personlig har ikke tålmodighet til sånt. Det er jo synd for dem som har brukt tid og krefter på å skrive de men sånn er jeg..hvordan er det med dere?
Zzyzx Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Det er ofte de som er best, så med mindre språket er horribelt leser jeg dem, ja.
Antlers Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Synes ikke innlegg er kjedelige pga lengde, men orker ikke lese om det ikke benyttes avsnitt.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Kommer an på emne, språk og hvordan teksten er bygd opp. Mega lange innlegg på dialekt og uten avsnitt blir konsekvent hoppet over.
Sequax Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Jeg leser de lange innleggene når språket er godt.
tineline Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Tja... det har vel hendt at jeg har lest et og annet, men når et innlegg er lenger enn én skjerm på laptopen, da faller jeg stort sett ut av tråden - eller skriver et svar som bare viser at jeg ikke følger med. Jeg er litt rastløs av meg, ja! Men så hender det da, at jeg skriver slike lange innlegg sjøl. Viktig med avsnitt, og korte setninger!
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Det spørs hvordan de er bygd opp og hva de handler om. Hvis jeg begynner å lese og oppdager at innlegget går omtrent slik: "Typen min gjorde sånn og sånn og da sa jeg at sånn og sånn, men da gjorde han bare sånn og jeg bare liksom bla bla bla", så blir ikke resten lest. Skjønner meg ikke på de som utleverer folk med så mange detaljer at alle som kjenner dem vil vite hvem det er.
Arkana Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Lange innlegg i seg selv er ikke kjedelige, men jeg unngår å lese lange innlegg hvis de er skrevet på dialekt, er fulle av skrivefeil eller mangler avsnitt.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Lange innlegg er kjedelige. Jeg hopper som regel over innlegg som er mer enn 10 linjer lange. Hvis man formulerer seg godt trenger man ikke å skrive så langt for å få sagt det man skal si.
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2010 Det spørs hvordan de er bygd opp og hva de handler om. Hvis jeg begynner å lese og oppdager at innlegget går omtrent slik: "Typen min gjorde sånn og sånn og da sa jeg at sånn og sånn, men da gjorde han bare sånn og jeg bare liksom bla bla bla", så blir ikke resten lest. Skjønner meg ikke på de som utleverer folk med så mange detaljer at alle som kjenner dem vil vite hvem det er. Ja disse er de aller værste, who cares liksom? hehe.. Synes også laaaaange forsknings avhandlinger suger!!!!!!
Tabris Skrevet 7. mars 2010 #12 Skrevet 7. mars 2010 Long attention span er en fin bil. Jeg leser lange innlegg om interessante temaer, da man mange ganger kan trenge litt plass på å bygge opp eller utdype et argument.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #13 Skrevet 7. mars 2010 Det er helt avhengig av hvor godt det er skrevet. Noen ganger kan man si det kort og konsists mens andre ganger trengs noe mer oppbygning. De beste innleggene jeg har lest har nok hatt en viss lengde.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 8. mars 2010 #14 Skrevet 8. mars 2010 (endret) Leser det så lenge det ikkje er 1: ekstremt mye stavefeil 2: bare små bokstaver 3: minimalt med punktum og komma (og andre symboler som hører med) 4: idiotisk forklart/formulert så det er umulig å finne ut hva problemet er/hva ts vil ha hjelp til/hva ts vil fram til. 5: uten avsnitt. Endret 8. mars 2010 av Syrin_Ulven
Gjest Violently Happy Skrevet 8. mars 2010 #15 Skrevet 8. mars 2010 Jeg leser hovedsakelig alt så lenge navnet på tråden virker interessant nok. Men selvfølgelig, hvis det kommer et innlegg på en eller annen "fjelldialekt" i indre Gokk i Norge som er fullt av skirveleif og skrevet enten med caps lock eller små bokstaver og masse tull og tøys- ja, da kan det hende at jeg hopper over.
Gjest Marlo Skrevet 8. mars 2010 #16 Skrevet 8. mars 2010 Desverre må jeg innrømme at jeg sjeldent leser dem. Synd, fordi lengre innlegg er som oftest mer interessante, men jeg detter så fort ut at jeg til slutt ikke orker å lese ferdig. Har ltt konsentrasjonsvansker ja
Gjest hellandussen Skrevet 8. mars 2010 #17 Skrevet 8. mars 2010 Det spørs hvordan de er bygd opp og hva de handler om. Hvis jeg begynner å lese og oppdager at innlegget går omtrent slik: "Typen min gjorde sånn og sånn og da sa jeg at sånn og sånn, men da gjorde han bare sånn og jeg bare liksom bla bla bla", så blir ikke resten lest. Skjønner meg ikke på de som utleverer folk med så mange detaljer at alle som kjenner dem vil vite hvem det er. Og i tillegg uten avsnitt, uten store bokstaver... da melder jeg pass og håper vedkommende får hjelp av noen med mer tålmodighet enn meg.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #18 Skrevet 8. mars 2010 Jeg leser hovedsakelig alt så lenge navnet på tråden virker interessant nok. Men selvfølgelig, hvis det kommer et innlegg på en eller annen "fjelldialekt" i indre Gokk i Norge som er fullt av skirveleif og skrevet enten med caps lock eller små bokstaver og masse tull og tøys- ja, da kan det hende at jeg hopper over. Er ikke bare lange innlegg som blir kuttet her. Innlegget som det jeg har quotet over f.eks. er innlegg jeg så godt som alltid hopper over. Samme som med innleggene til snasen & co, blir bare irriterende å prøve å stikke seg ut på den måten.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #19 Skrevet 8. mars 2010 Og da forstår man hvorfor nivået er som det er på KG.
Wind Skrevet 8. mars 2010 #20 Skrevet 8. mars 2010 (endret) Er ikke bare lange innlegg som blir kuttet her. Innlegget som det jeg har quotet over f.eks. er innlegg jeg så godt som alltid hopper over. Samme her. Innlegg der teksten har annen farge (som er tydelig) enn vanlig, leser jeg, men ikke når teksten er veldig liten/stor eller det er brukt en uvant skrifttype. Hopper over lange innlegg i diskusjoner jeg i utgangspunktet ikke finner interessante, eller om de er skrevet på dialekt, med håpløst feil/manglende tegnsetting, e.l. Hender også at jeg hopper over et langt innlegg, leser videre, og ser at det lange innlegget blir sitert flere ganger. Da leser jeg det. Endret 8. mars 2010 av Wind
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå