Gå til innhold

Chartertips ønskes :-)


lille katt

Anbefalte innlegg

Vi har lite erfaring med charterturer, men lurer på en i år. Vi har barn på 1 og 3 år, så det duger ikke med voksenferier lengre :).

Problemet med charterturer er det sinnsyke utvalget, så jeg tar gjerne imot tips til konkrete hoteller som passer bra for barnefamilier.

Kriteriene er:

- kort reisevei fra flyplassen

- omgivelser tilpasset de minste (altså 1 og 3 år, så aktiviteter for større barn er ikke så viktig)

- gjerne en bittelitt artig by i nærheten slik at man kan se litt andre omgivelser enn bare hotellet

- lett tilgjengelig strand

Vi var på Sunwing Resort Makrigialos i fjor, og der var det vel og bra, men det var skivebom på 3 av 4 kriterier :ler:.

En annen ting jeg ikke skjønner med charterturer er hotelltypene. Ta for eksempel Ving - de skriver at Sunwing resort er barnefamilienes favoritt. Men SunGarden, Sun Family og Sun Family Exclusive er jo liksom også så bra for barnefamilier. Hvis noen kan forklare meg forskjellen (ja, jeg har lest på vings sider, men ser likevel ikke den store forskjellen), så blir jeg takknemlig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anbefale deg å reise med Lilleput (www.lilleput.no). De har reiser til Hellas, Tyrkia og Thailand. Mange barnevennlige steder å velge i mellom. I tillegg er de enormt dedikerte og lommekjente på alle reisemålene de har.

Alle stedene er spesielt utvalgte, og utenom den store turiststrømmen. Stort sett små, rolige landsbyer med barnevennlige strender. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å reise med Lilleput (www.lilleput.no). De har reiser til Hellas, Tyrkia og Thailand. Mange barnevennlige steder å velge i mellom. I tillegg er de enormt dedikerte og lommekjente på alle reisemålene de har.

Alle stedene er spesielt utvalgte, og utenom den store turiststrømmen. Stort sett små, rolige landsbyer med barnevennlige strender. :)

Takk for svar, men det var ikke helt i tråd med deg jeg spurte om :).

Siterer meg selv:

Problemet med charterturer er det sinnsyke utvalget, så jeg tar gjerne imot tips til konkrete hoteller som passer bra for barnefamilier.

Kriteriene er:

- kort reisevei fra flyplassen

- omgivelser tilpasset de minste (altså 1 og 3 år, så aktiviteter for større barn er ikke så viktig)

- gjerne en bittelitt artig by i nærheten slik at man kan se litt andre omgivelser enn bare hotellet

- lett tilgjengelig strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det er neimenn ikke lett å velge hvor en skal reise, ein vil jo gjerne at ferien skal være perfekt. Den beste ferien vi har hatt var i fjor. Da reiste vi til Kreta, Agia marina, på Iolida Beach hotell. Det var en times busstur fra flyplassen og hotellet ligger rett på stranden. Det jeg likte best var at det ikke var overfylt på stranda, da var det lett å holde øye med barna. Det var langgrunn strand med fin sand. Plassen var ikke så stor, men synest ikke det gjorde noe, kunne bare ta buss eller taxi til plantanias som er litt større. :) Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men det var ikke helt i tråd med deg jeg spurte om :).

Siterer meg selv:

Herregud, sorry da.. Men poenget var at dersom du gidder å ta en tur innom nettsidene deres så får du svar på alle spørsmålene dine. Litt må du klare å gjøre selv.. De har mange hotell og type steder som passer perfekt til det du krever. Jeg kom faktisk med et helt fantastisk bra tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, sorry da.. Men poenget var at dersom du gidder å ta en tur innom nettsidene deres så får du svar på alle spørsmålene dine. Litt må du klare å gjøre selv.. De har mange hotell og type steder som passer perfekt til det du krever. Jeg kom faktisk med et helt fantastisk bra tips! :)

Que? :klø: Jeg syntes egentlig jeg svarte ganske høflig, jeg. Men det var jo ikke et fantastisk bra tips ut fra det jeg spurte om. Jeg har vært på mange nettsider - Ving, Startour, Apollo og også Lilleput, og det tar ganske mye tid å finne ut det jeg faktisk lurer på (ref. kriteriene mine) og i tillegg sjekke ut priser og aktuelle uker. Derfor spør jeg her på KG :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Det er neimenn ikke lett å velge hvor en skal reise, ein vil jo gjerne at ferien skal være perfekt. Den beste ferien vi har hatt var i fjor. Da reiste vi til Kreta, Agia marina, på Iolida Beach hotell. Det var en times busstur fra flyplassen og hotellet ligger rett på stranden. Det jeg likte best var at det ikke var overfylt på stranda, da var det lett å holde øye med barna. Det var langgrunn strand med fin sand. Plassen var ikke så stor, men synest ikke det gjorde noe, kunne bare ta buss eller taxi til plantanias som er litt større. :) Lykke til med valget.

Takk for svar :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Que? :klø: Jeg syntes egentlig jeg svarte ganske høflig, jeg. Men det var jo ikke et fantastisk bra tips ut fra det jeg spurte om. Jeg har vært på mange nettsider - Ving, Startour, Apollo og også Lilleput, og det tar ganske mye tid å finne ut det jeg faktisk lurer på (ref. kriteriene mine) og i tillegg sjekke ut priser og aktuelle uker. Derfor spør jeg her på KG :).

Syntes du virket litt krass, men det er jo ikke så greit å lese tonefall alltid.. :) Ble litt irritert fordi jeg prøvde faktisk å hjelpe. :)

Uansett er jeg klar over at jeg ikke svarte deg til punkt og prikke etter hva du spurte om, men det er fordi det er vanskelig å anbefale andre. Det hotellet jeg liker, kan hende ikke faller i smak for andre i det hele tatt. Selv om du har kommet med noen kriterier, så er det også andre ting å tenke på. Vil dere ha basseng for eksempel? Er veranda/balkong et kriterium? med eller uten havutsikt? Rom eller leilighetshotell? Med eller uten frokost? Osv.. Vi har alle så forskjellige syn på hva som er positivt og negativt. :)

Så derfor valgte jeg å anbefale "hele Lilleput" i stedet. Tenkte det passet for deg som ga uttrykk for at du syntes det var for mye å velge i (som jeg er helt enig i med alle de store reiseoperatørene). Lilleput er lite og oversiktlig. Ikke 1000 steder og hoteller å velge i mellom, og ikke minst oppfyller de kriteriene du kom med på mange steder. De har stort sett bare små, barnevennlige steder. Tenkte du kunne se selv om det var noen av stedene som falt i smak. :)

Men jeg kan jo ta sjansen på å anbefale deg Hotel Sea wiev i Karfas på Chios. Et flott leilighetshotell! Det ligger 200-300 m fra stranden, og i "sentrum" av Karfas. Karfas beach er kåret til en av Hellas reneste og fineste strender (blue flag beach). Barnevennlig strand og vann med oppblåsbare vannleker for de minste. I Karfas er det et titalls tavernaer, og er generelt en veldig koselig liten landsby. Flyplassen ligger 5-10 min unna, og Chios by ligger vel enda 10 min lenger vekk. Vel verd et besøk. :)

Min favoritt er allikevel Athytos på Halkidiki, men der er det en ganske lang bakke opp fra stranden, og flyplassen ligger en times tid unna. Det er jo kanskje ikke aktuelt.. :)

Håper det var til litt hjelp! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...