Gjest Gjest_Ziggy_* Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Jeg føler meg maks uheldig når det kommer til mens. Jeg tror jeg har en veldig kort syklus i forhold til "alle andre" Når jeg har mensen varer den i 7-8 dager, og når jeg er ferdig går det 20 dager før det er på'n igjen. Hvordan er deres syklus? Er jeg unormal? Føler jeg har mensen konstant!
Gjesten Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Før jeg begynte på p-piller hadde jeg en forferdelig uregelmessig mens. Den kunne komme etter 3 uker eller etter 6, det var umulig å vite. Som deg blødde jeg en hel uke, masse, og hadde i tillegg kjempesmerter i ryggen. Nå går jeg på p-piller, og er som et resultat av det 100% regelmessig, blør mye mindre, ferre dager, og smertene er helt borte. Det er absolutt å anbefale hvis du har en slitsom syklus
Gjest Gjest_Ziggy_* Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Før jeg begynte på p-piller hadde jeg en forferdelig uregelmessig mens. Den kunne komme etter 3 uker eller etter 6, det var umulig å vite. Som deg blødde jeg en hel uke, masse, og hadde i tillegg kjempesmerter i ryggen. Nå går jeg på p-piller, og er som et resultat av det 100% regelmessig, blør mye mindre, ferre dager, og smertene er helt borte. Det er absolutt å anbefale hvis du har en slitsom syklus Ja, vurderer p-piller. Men er litt nervøs for negative bivirkninger. Vurderer å prate med legen min angående dette.
Gjesten Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Ja, vurderer p-piller. Men er litt nervøs for negative bivirkninger. Vurderer å prate med legen min angående dette. Prat med legen din. Og evt. hør med andre i familien som har brukt p-piller om de har merket noe til det. Nå får du jo mini-piller som så vidt jeg forstår har enda færre bivirkninger
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Jeg føler meg maks uheldig når det kommer til mens. Jeg tror jeg har en veldig kort syklus i forhold til "alle andre" Når jeg har mensen varer den i 7-8 dager, og når jeg er ferdig går det 20 dager før det er på'n igjen. Hvordan er deres syklus? Er jeg unormal? Føler jeg har mensen konstant! Du har en normal syklus, du ligger faktisk akkurat på snittet, som er 28 dager. Dag 1. i en syklus er den dagen du begynner å blø, deretter teller du dag 1. 2. 3 osv. frem til neste syklus. Du blør kanskje mange dager? Dette varierer mye, og jeg blødde i alle fall mange dager da jeg var i tenårene. For meg hjalp ikke p-pillen heller. Jeg blødde fra to dager etter siste pille, til et par dager inni neste pillebrett - altså 7 dager. Du vil heller ikke få kortere sykluser med piller, disse er også lagt opp til 28 dagers syklus, som du allerede har. En mulighet er å hoppe over pillefrie uker, spør legen om råd. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå