Gå til innhold

Bytter ADSL-leverandør

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Toril_*
Skrevet

Jeg bytter leverandør til uken fordi jeg skal få abonnement gjennom jobben. Går fra Ventelo til Telenor. Har snakket med Ventelo angående epostkontoen. Jeg trodde man kunne beholde sin epostadresse selv om man byttet leverandør, men det var visst ikke aktuelt. Så det blir en helsikes jobb med å oppdatere med ny epostadresse rundt om.

Lurer også på hva som skjer med favoritter og andre innstillinger. Vil disse forsvinne?

Hva med antivirusprogrammer osv.?

Er det annet jeg bør tenkte på i forkant og ordne med?

Hadde vært takknemlig for innspill, siden jeg bekymrer meg for følgene av byttet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bytter leverandør til uken fordi jeg skal få abonnement gjennom jobben. Går fra Ventelo til Telenor. Har snakket med Ventelo angående epostkontoen. Jeg trodde man kunne beholde sin epostadresse selv om man byttet leverandør, men det var visst ikke aktuelt. Så det blir en helsikes jobb med å oppdatere med ny epostadresse rundt om.

Lurer også på hva som skjer med favoritter og andre innstillinger. Vil disse forsvinne?

Hva med antivirusprogrammer osv.?

Er det annet jeg bør tenkte på i forkant og ordne med?

Hadde vært takknemlig for innspill, siden jeg bekymrer meg for følgene av byttet.

At du ikke får beholde din ventelo epostadresse er nå ikke så rart, da du slutter å betale for deres tjenester. Helsikes jobb med å bytte epostadresser kan jeg heller ikke forstå det skal bli, det er jo bare å sende en kort mail om at dette er din nye epostadresse til de du ev. har i din adresseliste. Avhengig av hvilket epostprogram du bruker vil du jo likevel ha tilgang til din gamle mail. (Forutsatt at du ikke bruker webmail og leser mail på nett)

Utenom det så må du sette opp brukernavn og passord på modemet når du går over til Telenor. Jeg antar du får ett brev i posten med fremgangsmåte og brukernavn/passord som du skal bruke. Lokale innstillinger på pcen trenger du ikke røre, da dette er personlige ting som ligger lagret på din pc, noe din nettleverandør har ingenting med det å gjøre.

Gjest Gjest_Toril_*
Skrevet

Tusen takk for svar. Ble litt lettet nå :)

Den 'helsikes jobben' gjelder ikke opplysning til venner og bekjente. Der holder det jo med fellesmail. Tenker mer på alle forum og nettsteder jeg er medlem i (bokklubber o.l.) + andre steder jeg er registrert med epostadresse; strømleverandør, skatteetat osv. Det blir en del å oppdatere, men det går nok bra.

Skrevet

Mitt beste tips er å opprette seg en gmail-epost som man kan få inn i de fleste epostprogrammer med POP/IMAP. Da slipper du at det der styret med å bytte epostadresse om du skulle bytte leverandør...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...