Gjest Amerikaner Skrevet 9. mars 2010 #41 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har nettopp hatt en diskusjon med mine elever om akkurat dette. De nekter å tro meg når jeg sier det er 50, fordi de har hørt at det er 52. Det er ikke så lett å overbevise påståelige barn! Sorry å måtte si det, men de ungene/elevene må være mindre begavet. Det er en smal sak. Enten slår man opp i leksikon og viser hva det står der, eller så går man på internett på følgende sider: USA Her er også en link: 50 states Mon TRO hvor mange stater kan man telle her? Kan elevene/ungene telle tro? Explore the 50 states Factmonster: 50 States 50 states map Washington DC er en BY ikke en stat. Det hører faktisk med til almennutdanningen å vite at det er 50 stater og ikke 52. Hvis ungene/elevene er like påståelige etter disse lenkene, be dem telle stjernene i flagget. Hvis de mener noe annet etter det, da er de jo idioter. Hva gjør de på skolen da liksom?
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #42 Skrevet 9. mars 2010 Sorry å måtte si det, men de ungene/elevene må være mindre begavet. Det er en smal sak. Enten slår man opp i leksikon og viser hva det står der, eller så går man på internett på følgende sider: USA Her er også en link: 50 states Mon TRO hvor mange stater kan man telle her? Kan elevene/ungene telle tro? Explore the 50 states Factmonster: 50 States 50 states map Washington DC er en BY ikke en stat. Det hører faktisk med til almennutdanningen å vite at det er 50 stater og ikke 52. Hvis ungene/elevene er like påståelige etter disse lenkene, be dem telle stjernene i flagget. Hvis de mener noe annet etter det, da er de jo idioter. Hva gjør de på skolen da liksom? Jeg regner med å klare å overbevise dem, men det var på slutten av en time så jeg rakk ikke finne frem "bevis." Poenget mitt var at veldig mange fester seg ved 52 fordi de har hørt det, og tenker nok at det er logisk at det er det som er det riktige, ettersom de vet at 2 av statene er nokså nye. Å kalle dem idioter er litt å dra det litt langt. De er bare uopplyste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå