Gå til innhold

menyen..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hva med å fortsette i samme stil, da?noe fisk elleri den dur?har egentlig ikkr peiling på hva som passer best sammen, men vi skal følge en stil(sjampinjong-suppe, reinsdyrstek)...vet ikke om det var noe hjelp, men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke finne noe mer spennende enn rekecocktail da? Nå skal jeg ikke komme med kvass kritikk, men jeg synes rekecocktail er en utrolig kjedelig forrett! Man kan jo finne på så mye annet spennende. Men det er selvsagt smak og behag. Mitt råd er uansett: dropp rekecocktail og iskake til dessert.

En "regel" er iallfall at om man har sjømat til forrett bør man ha kjøtt til hovedrettt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha marinert scampi på spyd til forrett, fylt kalvefilet til hovedrett og sjokolademousse med bringebær til dessert. *yum yum!* icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville satset på noe annet enn sjømat til hovedrett. Det er jo an gang slik at det er en del som ikke er overbegeistret for sjømat (særlig barn!), og da er det jo greit at de iallefall kan kose seg med en av rettene. Mener ikke at man skal ta hensyn til hva alle liker og ikke liker, men det er vel en kjensgjerning at det er flere som ikke liker fisk enn som ikke liker kjøtt....jeg synes det er helt uproblematisk å ha sjømat til forrett og kjøtt til hovadrett. Hadde valgt det selv, hadde det ikke vært for at mannen min ikke liker noe som har forbindelser til havet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hør med de som skal lage maten. de har sansynligvis forslag til menyer. En uskrevet "lov" er at man ikke skal ha det samme til forett som til hovedrett, det vil si at har man fra havet til forett skal man ha fra land eller luft til hovedrett. Vi skal ha en form for lakse mouse til forett, lamestek til hovedrett og friske jordbær med hjemmelaget vannilje saus til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg bryr meg ikke om det er kjedelig... syntes det er kjempe godt og egentlig ganske stilig! kjøper mat jeg liker, ikke noe som er spennedes og ikke godt. elsker rekecocktail!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Smak og behag... Jeg vet bare at gjestene har reagert negativt i de bryllupene jeg har vært hvor det har blitt servert, fordi de alltid får det og fordi det er så lite spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal servere rekecoctail om man har lyst på dette. Og iskake til dessert, hvis det behages. Ærlig talt, hvorfor bry seg med det. Hun ba om råd til hovedretten!!! icon_frown.gif

Laks er godt og mulig å tilberede på x antall måter. Dessuten er det slettes ikke spesielt syrt. MYYYE billigere enn Kveite (f eks) MEN; jeg ville heller valgt kjøtt til hovedrett, i og med at dere skal ha rekecoctail til forrett. Den er rosa og da er det ikke riktig å velge kjøtt som er rødt eller rosa. (ifølge noe så fint som meny nøkkelen) Alternativer til kjøtt som er hvitt er:

Skinkestek (etter min smak: litt mye JUL)

Kalkun

Kylling

Fasan

Rype (vanligvis dyrt, kanskje vanskelig å få tak i -sesong)

Spør gjerne rundt på catering firmaer - de hjelper sikkert med valg av meny / forslag.

Lykke til og gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha villsvin med cognac/gin saus til hovedrett. Dette synes jeg er spennende som de færreste har smakt. Kan ellers nevne at vi har asparges med kreps og hvitvinssaus til forrett. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde skalldyr tallerken til forrett!

Den bestod av: Scampi, Reker og blåskjell.

Var skikkelig godt og en stor hit.

Vi hadde ellers tradisjonell mat og fikk veldig skrøyt for nettopp det - folk vil ha noe de vet hva er som oftes. Ta det som dere føler er best icon_smile.gif deres dag det viktigste er ikke hvordan maten ser ut eller hvilket navn en har men hvordan den smaker icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips bare: husk at de forskjellige rettene skal være i balanse med hverandre... Det mest gunstige er vel da å ha en forrett som er lett om du f. eks har rødt kjøtt til hovedrett. Da er det og gunstig med noe søtt til dessert.

Hva med Melon og skinke til forrett, rødt kjøtt til hovedrett og is eller noe sjokolade eller tja iallfall noe søtt til dessert..

håper dette hjelper litt. Men uansett er det lurt å spørre kokken!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Hva med en laksepatê til forrett. Serveres med salatstrimler med en slags rømmedressing tilsmakt med krydderurter og sitron og litt sukker, det er knallgodt. Også serverer du ristet brød til skåret i trekanter. Slår garantert an !! icon_biggrin.gificon_biggrin.gif Pynt gjerne med litt forskjellige ting, hvis man er litt kunstnerisk bør det gå helt bra !

Vi tenkte å ha denne menyen, men vi er ikke sikre :

FORRETT

Laksepate med toast

HOVEDRETT

Hjortestek med sesongens grønnsaker og saus og poteter.

DESSERT

Jordbær med vaniljeis eller fløte

Bare et lite forslag.

KLem fra Pludre icon_biggrin.gificon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha:

FORRETT

Rekecoctail mmmmmm kjempe godt,hhahahaha

Vin: Reiler (husker ikke helt hvordan det skrives)

HOVEDRETT

Kalvestek m/fløtesaus,kokte poteter, gulerøtter,kålerabi,løk,paprika,brocoli og sopp.

Vin: Conte

DESSERT

Vaniljeis m/varme bjørnebær,egglikør og krem.

Gleder meg nam nam. Ihvertfall til REKECOCTAILEN!!!!!!!!!! HIHIHIHIHI12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisan

Ja, det er fint at smaken er som baken.

Det viktigste er at brudeparet selv står bsak maten, dvs at de liker den og trives med menyen.

I mitt bryllup var hverken hjortestek eller rekecoctail velkommen, men det var meg. De fleste bryllup jeg har vært i er det stek til hovedrett, og jeg spiser min poteter med saus, grønnsaker og for syns skyld en kjøttbit. Men nytt maten har jeg ikke, men vi er forskjellige.

Dette med rosa forrett og da bær man velge annen farge på kjøttet til hovedrett kjenner jeg ikke til. Men du som spurte om råd, hvis du gifter deg på høsten, hva med å ha lam? Lammestek spekket med urter og hvitløk.

Hvis dere skal ha mye kaker synes jeg det er godt med noe frisk til dessert, feks sorbet. Hjemmelaget vel og merke *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har bestemt oss i samråd med kokken vår i dag. Det blir som følger:

Skalldyrannretning som består av reker, krepsehaler, blåskjell og laks med urtedressing til. Reilervin som drikke.

Urtemarinert svinefilèt med stekt sopp, rotgrønnsaker, risolèpoteter og rødvinsjy.

Vina Maipo som drikke.

Mandelkurv med eksotisk fruktsalat.

Namm, namm tror jeg.

Gleder meg til dette, nå er det bare 15 dager igjen..

Klem Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi skal også ha rekecoctail til forrett. til hovedrett skal vi ha elgstek med diverse og til dessert skal vi ha moltekrem i krumkake.

15 Juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...