Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg misunner kvinner som tør gå helt uten sminke. Jeg hadde nesten ikke blitt gjenkjent uten, er typen som ikke går på kiwi engang uten. Føler meg naken og stygg. Ikke fordi jeg bruker så mye men fordi jeg har veldig lite markerte øyne uten, blå under øynene, lyse vipper, små øyne med litt spesiell skjev form. Ser skikkelig vassen ut uten eyeliner og mascara. Klarer meg med mindre om sommeren men må bestandig sminke øynene.

Synes de aller fleste kvinner ser freshere ut med litt sminke, mascara og rouge utgjør stor forskjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg lever i en helt annen verden når jeg leser noen av svarene her. Det ramler meg ikke inn at noen er "styggere" og dermed burde brukt sminke. Eller at noen kler bedre eller dårligere å ikke gå med sminke. Jeg tenker heller ikke over at man "bør" sminke seg om man har lyse farger.

Selv går jeg svært sjelden med sminke. Kanskje tar jeg på meg mascara av og til når jeg reiser på besøk, hvis jeg kommer på det og har lyst. Jeg har venner som ikke går utenfor døren uten sminke, og venner jeg aldri har sett med sminke. Førstnevnte synes jeg er trist siden man da har et avhengighetsproblem, men ellers tenker jeg ikke på det.

Skrevet (endret)

Jeg tenker ikke noe negativt om det å ikke bruke sminke, det er jo flott at noen tør å gå uten :) Men jeg må innrømme at jeg tenker at de muligens er litt konservative, men det er bare fordi at de vet om som går usminket HVER dag, er utrolig konservative og gjerne veldig kristne, som reagerer når jeg sier "herregud" og ser på det som banning. Så litt fordomsfull er jeg nok, som generaliserer, men jeg tenker ikke noe stygt om dem, som at de er sjuskete eller noe i den duren.

Selv kan jeg fint gå usminket i ny og ne, men når jeg skal pynte meg er sminke et "must" for min del. Jeg bruker det daglig, stort sett. Men jeg bruker nesten aldri leppestift som i avataren min, kun mascara, stort sett.

Endret av NovaFlare
Skrevet

på grunn av ekstremt umarkerte øyne (her snakker vi lyse øyevipper og lyseblå øyne) så klarer jeg meg ikke uten mascara!! Bruker også eyeliner under øynene og gnikker det svakt utover slik at det blir en svak sotet effekt, det ser kjempenaturlig ut...

når folk ser meg uten så sier de alltid: Herregud så trøtt du ser ut! Så jeg er bannlyst med "trøtte" øyne som jeg MÅ sminke hver dag bare for at folk skal vite jeg er oppegående... Det er ekstremt kjedelig, men realiteten!

Ellers synes jeg folk skal bruke det som passer de best, jeg har en veninne som aldri bruker sminke og hun ser like bra ut hele tiden =)

Gjest Bianca26
Skrevet
Hva synes dere om jenter som ikke sminker seg i det hele tatt. Ikke en gang til fest, det være seg nyttårsaften eller bryllup. Jeg sminker meg aldri lenger, men går med ordentlige og pene klær til hverdags. Til fest pynter jeg meg gjerne med kjole og smykker, men altså ikke sminke. Tror dere mange ser rart på meg på grunn av dette?

Har man naturlig rene trekk i ansiktet (Da snakker jeg ikke masse kviser, ujevnheter i huden og man ikke ser uopplagt eller ustelt ut), da ser ikke jeg at noen skulle kunne se rart på deg om du ikke hadde sminke. Men jeg personlig bryr meg ikke. Noen hater å sminke seg og da skal de få slippe det hvis de vil. Jeg går ofte uten sminke. Gidder f.eks ikke hvis jeg skal på jobb. Men jeg liker å sminke meg om jeg skal pynte meg eller skal ut på byen og sånn da. Men jeg føler meg litt uflidd uten sminke, men det er bare slik jeg føler meg.

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvordan vet du at man ikke er vakker uten sminke? Jeg bruker aldri sminke. Og er vakker alikevel, naturlig vakker. Men nå har jo jeg veldig mørke øyenbrun og øyenvipper. Folk tror jeg bruker maskara osv. men det gjør jeg ikke. Jeg for sjokk vær gang en jente på skolen som pleier å oversminke seg kommer på skolen uten sminke. DETT SER HELT GRUSOMT UT! takk å lov for at jeg ikke har lyse øyenvipper. Å ha lyse øyenvipper og ikke bruke maskara ser bare grusomt ut.

Jeg misunner folk som ser bra ut uten sminke. Jeg synes ikke jeg ser så pen ut uten.

Skrevet
på grunn av ekstremt umarkerte øyne (her snakker vi lyse øyevipper og lyseblå øyne) så klarer jeg meg ikke uten mascara!! Bruker også eyeliner under øynene og gnikker det svakt utover slik at det blir en svak sotet effekt, det ser kjempenaturlig ut...

når folk ser meg uten så sier de alltid: Herregud så trøtt du ser ut! Så jeg er bannlyst med "trøtte" øyne som jeg MÅ sminke hver dag bare for at folk skal vite jeg er oppegående... Det er ekstremt kjedelig, men realiteten!

Ellers synes jeg folk skal bruke det som passer de best, jeg har en veninne som aldri bruker sminke og hun ser like bra ut hele tiden =)

Grunnen til at du får høre at du ser trøtt ut er nok mest fordi de ser forskjell. Hadde de aldri sett deg med sminke hadde de nok ikke tenkt over det i det hele tatt. Det sier jeg fordi jeg kom uten sminke på jobb en gang, og folk spurte om jeg hadde grått. :gjeiper: Da jeg spurte hvorfor, så var det fordi det så sånn ut grunnet at jeg så litt annerledes ut uten markerte øyne.

Skrevet

Du kan jo farge vippene sorte hjemme da, det gjør jeg :)

Skrevet

Jeg synes det er ordentlig pent med lyse øyne og lyse vipper jeg, så sant de ikke er helt hvite. Synes det ser freshere ut enn med sminke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...