Gjest Gjest_vera_* Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Hva synes dere om jenter som ikke sminker seg i det hele tatt. Ikke en gang til fest, det være seg nyttårsaften eller bryllup. Jeg sminker meg aldri lenger, men går med ordentlige og pene klær til hverdags. Til fest pynter jeg meg gjerne med kjole og smykker, men altså ikke sminke. Tror dere mange ser rart på meg på grunn av dette?
Gjest Vampen Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Jeg tenker ikke over det engang. Om folk sminker seg eller ikke, og eventuelt hvor lite eller mye, er opp til de. Så nei, jeg syntes ikke det er det minste rart.
Bentix Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Jeg synes ikke det er rart og synes det fr være opp til hver enkelt og man vil bruke sminke eller ikke og hvor mye
RedFox81 Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Nei, jeg kan si at jeg ikke skjønner meg på sånne jenter. Som for eksempel Vera Michalsen i 4-stjerners middag, hun gadd ikke å sminke seg og ordne håret selv for å være på tv! virker bare så utrolig slaskete.. Dømmer ingen, altså, og folk prioriterer forskjellige ting, men det kunne aldri være meg. Jeg er alt for glad i å ta være på meg selv, og i å se bra ut.
Fjonana Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har ikke noe i mot det! Tvert om, faktisk! Jeg ser opp til dem som ikke gjør, jeg synes de da ser vakre ut. Naturlig vakre
Gjest 10klassing Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Nei, jeg kan si at jeg ikke skjønner meg på sånne jenter. Som for eksempel Vera Michalsen i 4-stjerners middag, hun gadd ikke å sminke seg og ordne håret selv for å være på tv! virker bare så utrolig slaskete.. Dømmer ingen, altså, og folk prioriterer forskjellige ting, men det kunne aldri være meg. Jeg er alt for glad i å ta være på meg selv, og i å se bra ut. Hvordan vet du at man ikke er vakker uten sminke? Jeg bruker aldri sminke. Og er vakker alikevel, naturlig vakker. Men nå har jo jeg veldig mørke øyenbrun og øyenvipper. Folk tror jeg bruker maskara osv. men det gjør jeg ikke. Jeg for sjokk vær gang en jente på skolen som pleier å oversminke seg kommer på skolen uten sminke. DETT SER HELT GRUSOMT UT! takk å lov for at jeg ikke har lyse øyenvipper. Å ha lyse øyenvipper og ikke bruke maskara ser bare grusomt ut.
RedFox81 Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Hvordan vet du at man ikke er vakker uten sminke? Jeg bruker aldri sminke. Og er vakker alikevel, naturlig vakker. Men nå har jo jeg veldig mørke øyenbrun og øyenvipper. Folk tror jeg bruker maskara osv. men det gjør jeg ikke. Jeg for sjokk vær gang en jente på skolen som pleier å oversminke seg kommer på skolen uten sminke. DETT SER HELT GRUSOMT UT! takk å lov for at jeg ikke har lyse øyenvipper. Å ha lyse øyenvipper og ikke bruke maskara ser bare grusomt ut. Vel, hvis valget står om en usminket tenåring og oversminket tenåring, så velger jeg så klart den første! Men nå snakket jeg heller om damer rundt 30, som meg selv.
Jade Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Jeg tenker bare over det hvis noen slutter å sminke seg, og de ser veldig annerledes ut. Men så blir jeg vant til det, og da tenker jeg ikke over det lengre. Ikke noe dumt det, så lenge man er velstelt
Gjest Blondie65 Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Jeg tenker bare over det hvis noen slutter å sminke seg, og de ser veldig annerledes ut. Men så blir jeg vant til det, og da tenker jeg ikke over det lengre. Ikke noe dumt det, så lenge man er velstelt Og jeg tenker: bare litt - bittelitt sminke og bare en bittelitt sprekere frisør (som tør å foreslå noe mer kledelig) - og vips ... Når det gjelder pur unge - det er noe helt annet. Alle vi som har passert 20-25 har behov for sminke fordi livet gjør sitt. Det er ikke dermed sagt at man skal male på et nytt ansikt, men fremheve det pene og skjule det mindre flatterende (som f.eks. mørke ringer under øynene, manglende glød, trøtte øyne - etc). Jeg har i lengre tid ikke brukt foundation selv, og så måtte jeg pga rødhet i huden og fikk kompliment - fra en mannlig kollega (som verken ser nye frisyrer eller husker andres bursdag) om at jeg så så fresh ut. Gjett om jeg nå tar meg bryderiet igjen? Hvorfor ønsker dere ikke å gjøre det beste ut av det - og iallefall til pyntede anledninger?
Bentix Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Jeg bruker selv sminke, men det bør jo være opp til hver enkelt!
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #11 Skrevet 7. mars 2010 Jeg er 27 og jeg bruker aldri sminke. Jeg er da velstelt for det?! Men så har jeg også litt mørkere trekk (mørkt hår, bryn og vipper og grønne øyne), så det ser likevel ut som om jeg har litt sminke på meg. Kanskje jeg er litt heldig sånn sett. Dessuten så ser jeg langt yngre ut enn det jeg er. I tillegg så tørker sminke ut huden, så hvorfor skal jeg ødelegge huden min? Enkelte damer (spesielt superlyse blondiner) ser nok litt bedre ut med sminke, men ellers så synes jeg folk skal få lov til å gjøre som de vil.
FantasDick Skrevet 7. mars 2010 #12 Skrevet 7. mars 2010 Jeg tenker ikke over det engang. Om folk sminker seg eller ikke, og eventuelt hvor lite eller mye, er opp til de. Så nei, jeg syntes ikke det er det minste rart. + 1 Sminke er en privatsak, sånn sett.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #13 Skrevet 7. mars 2010 Folk må da gjøre som de vil. Tenker iallefall ikke over det. Men nå har jeg flere veldig gode veninne som ikke bruker sminke. Så lenge folk er rene i kropp og klær (og følger normale kleskoder for jobb/selskap) og har enten korte, eller velstelte lange negeler så synes jeg de ser velstelt ut nokk jeg. Synes det er drøyt at noen mener at damer uten sminke ser ustelt og slaskete ut. Da synes jeg at men har et fordreid og forstyrret syn på skjønnhet og kropsbildet.
Jade Skrevet 7. mars 2010 #14 Skrevet 7. mars 2010 Blondie65: Til opplysning, så går det an å være velstelt - og ren i huden, og fikse håret sitt selv om man ikke hiver på seg sminke! Sminke og hud-/hårpleie er to (tre) forskjellige ting.
Gjest Blondie65 Skrevet 7. mars 2010 #15 Skrevet 7. mars 2010 Blondie65: Til opplysning, så går det an å være velstelt - og ren i huden, og fikse håret sitt selv om man ikke hiver på seg sminke! Sminke og hud-/hårpleie er to (tre) forskjellige ting. Jeg vet det. Jeg vet også at de aller aller fleste over en viss alder vil se bedre ut med litt sminke. Og nei jeg er dessverre ikke så politisk korrekt at jeg ikke tenker på dette når jeg ser en som er usminket - enten det er en vilt fremmed, eller en bekjent. Men selvsagt er det personen selv som må bestemme over sitt utseende og om de vil bruke sminke eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #16 Skrevet 7. mars 2010 Jo "styggere" dama er naturlig, jo viktigere er det at hun har sminket seg litt. Mange ekstremt vakre damer ser derimot enda penere ut uten sminke, og de mister faktisk noe av utstrålingen hvis de har på seg for mye make up.
Jade Skrevet 7. mars 2010 #17 Skrevet 7. mars 2010 Enig med siste gjest her. Det ER ikke alle som "trenger" sminke for å være pene, selv over en viss alder. Tanten min er 70 år gammel, hun bruker ikke sminke, men er utrolig velstelt og pen. Jeg kan aldri i livet tenke meg at hun hadde vært penere med sminke (kanskje hun bruker sminke, men er veldig flink til å gjøre det naturlig? Da må hun isåfall være utrolig dyktig!). Andre igjen som er 40-50, går rundt med sorte flytende eyelinere og sterke farger og ser ærlig talt ut som noen monstre (men det er som regel unntak). Nå er jeg ikke spesielt politisk korrekt av meg, men jeg tror ikke alle går rundt med et mål om å være penest mulig. Jeg går ikke rundt og synes det er dumt på andres vegne at de ikke sminker seg pene. Jeg går også utifra at mange som ikke sminker seg (men som "burde" det pga at de ikke er naturlig pene), ikke kan sminke seg. At de rett og slett ville gått fra å være mindre pen til å bli klovnete mindre pen. Jeg begynte ikke å sminke meg før jeg var 25 år. Jeg kunne rett og slett ikke sminke meg, og jeg ville bare sett brødteit ut hvis jeg hadde forsøkt meg! Men så fikk jeg et lite kurs, og begynte å sminke meg på fest, men ellers usminket. I dag har jeg alltid på mascara. Foundation dropper jeg. Har ganske grei hud. Litt concealer kunne nok gjort seg, men jeg finner rett og slett ingen jeg liker! (Håper ikke folk tenker dumt om meg av den grunn :-O) Men de fleste jeg ser uten sminke, de ser helt greie ut, og trenger overhodet ikke bruke tid på dette om de ikke synes det er viktig selv. Det er ihvertfall ikke viktig for meg om de sminker seg eller ikke. Jeg får ikke hverken bedre eller dårligere inntrykk av dem av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #18 Skrevet 7. mars 2010 Noen kler jo faktisk veldig godt å gå uten sminke (har trekk som tåler å ikke forsterkes), andre legger man ikke stor merke til om sminker seg litt eller ikke. Selv sminker jeg meg ikke hver dag selv om jeg skal ut av huset, og jeg synes ikke alderen har så mye å si. Jeg er snart 33 og "alle" sier jeg ser en god del yngre ut, enten jeg sminker meg eller ei. Når jeg sminker meg er det stort sett relativt naturlig, dessuten har jeg mørke trekk, men jeg synes jeg ser noe penere ut med sminke enn uten. Huden blir mer jevn i fargen og øynene kan framheves og se mer våkne ut med litt øyenskygge og highlighter. Men forskjellen er altså ikke så stor - mest innendørs i kunstig belysning.
Gjest megvel Skrevet 7. mars 2010 #19 Skrevet 7. mars 2010 Det er penere med null sminke enn for mye, uansett alder. Jeg kjenner to som begge sminker seg for mye. Den ene er i midten av 40-årene, og ser ut som en vaskebjørn som tryna i brunmaling. Den andre er 18, og ser mer eller mindre lik ut.
*Numi* Skrevet 7. mars 2010 #20 Skrevet 7. mars 2010 Alle vi som har passert 20-25 har behov for sminke fordi livet gjør sitt. Hvor mye "sitt" tenker du livet har gjort når man er rundt 20-25, egentlig? Høres rart ut. Men ja, jeg sminker meg jeg altså. Hadde derimot gladlig sluttet å bruke det så ofte om jeg hadde hatt mørke vipper og bryn, og litt jevnere hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå