Gjest hare Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 kjenner jeg ikke har behov for barnetrygd den dagen jeg selv får barn da jeg har middels til god inntekt. tenker at jeg mye heller vil at disse 900 kr skal gå til familier osm faktisk er avhengig av økte satser. men, så var det administrasjonskostnader da....... noen som vet om det finnes noen beregninger på hva dette ville kostet?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Kan jo fort komme opp i same kostnadane med arbeidet på å rekne ut kven som har behov for barnetrygd, som å betale den ut till alle som ein gjer i dag. Vi har behov for barnetrygda som vi får utbetalt no. Vi har samla felles inntekt på 500000 i året og med 8 barn å forsørge der vi får barnetrygd for 6 og betaler bidrag for 2. Barnetrygd for 6 stk utgjer 5800,- i månaden og den går til å betale huslånet vårt. Skal dei behovsprøve barnetrygda så får dei starte på dei nyfødde og la dei som allereie får den og har den med i budsjettet være i fred. Skulle tru at det skulle være unødvendig å ruinere barnefamiliene. Eg trur at om dei fjerner barnetrygda og skattelette på pass av barn så vert det født ferre barn i Noreg. DET KOSTER Å HA BARN OG VIL NORGE HA BARN. MÅ DET LEGGAST TIL RETTE FOR DET.
Gjest Gjest_P_* Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Jeg vet at det ble diskutert før barnetrygden ble innført, og at de da fant at det ikke ville lønne seg å behovsprøve. Jeg vet ikke hvor mye inntektsfordelingen har forandret seg siden da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå