Gå til innhold

burde jeg ? Trening.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg hadde jo bestemt meg for å gå litt ned i vekt. Ca 6-7 kilo innen juli helst, noe som jo burde være ult mulig.

Jeg har forandret livstil helt, begynt å spise frokost, middag og kvelds. Pluss et pr frukter i mellom. Spiser flere kalorier nå enn før, men går alikevel ned. Skjønner ikke hvorfor ?

Jeg trener mer, det gjør jeg. Men i dag har jeg spist MASSE godt. Å når jeg sier masse godt, mener jeg virkelig masse. Vet ikke om jeg tørr å svare på det en gang, haha. Ellers har jeg spist 1 knekkebrød til frokost og en stor posjon med grønnsaker til middag, pluss 2 små mandel poteter.

Gikk 1,5 timer etter frokost i dag, som besto av 1 knekkebrød å 100 gram sjokolade(!)

Etter det stappet jeg i meg enda 40 gram sjokolade(!) Så trente jeg i 1 time på ellipsemaskin. Etter det, spiste jeg en STOR posjon grønnsaker, for det meste blomkål. Pluss to små poteter.

Ikke nok med det, kveldsgodte gikk litt over styr, som om jeg ikke hadde fått i meg nok sjokolade før i dag. Off, hvor mye har jeg spist tro? Sikkert 100 gram sjokolade til,70 gram smågodt og et pr never potetgull (!!!) Åja, glemte de 4 store kjeksene (!) Jeg mener, er det MULIG? Vet at dette er i overkanten av mye, for mye. Sitter nå med en ekkel følelse av anger, for godtet forsvant så fort også. Er faktisk kvalm nå.

Men ingenting skjer i morra, å jeg hadde allerede planer om å se et pr filmer i kveld. Burde jeg rett og slett bruke ellipsemaskinen gjennom et pr filmer ? Så klart med en halvtime pause eller noe, hvertall om filmene er litt lange.

Da forsvinner vel hvertfall noe av godtet pluss at jeg får sove med god samvittighet i natt(morra tidlig)

I morra skal jeg også gå en lag tur, blir vel samme som i dag(1,5 timer) pluss 1-2 timer ellipse. Ellipsemasskinen bruker jeg hver dag, 1 time. Spiser ikke godt i uken men vanlig sunn mat. Hadde gått ned 1 kilo denne uken, å er redd jeg har øderlagt det med all godsakene jeg fikk i meg i dag. Det verste er at smaken på godtet ikke er så godt, men jeg føler jeg MÅ spise det,rart ?

Men burde jeg bruke et pr tre timer på trenig i kveld? Blir jo enten å trene mens jeg ser på film eller sitte i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du høres ut som meg da jeg var tenåring og hadde spiseforstyrrelser...

Det du beskriver her er verken et sunt kosthold, korrekt trening, eller riktig innstilling til kropp og helse. Du spiser for lite MAT, for mye godteri, og trener sannsynligvis også for mye.

Kroppen fungerer ikke slik at man kan stappe i seg hva man vil av usunn mat for så å trene panisk etterpå og tro at dette ikke skader kroppen. Usunn mat er like usunn selv om man trener aldri så mye.

Les noen seriøse bøker om trening, kropp, helse og kosthold, og skaff deg informasjon nok til at du slutter med dette merkelige opplegget du beskriver her.

Et sunt kosthold består IKKE av "1 knekkebrød, en porsjon grønnsaker og to mandelpoteter". For det første er dette for mye karbohydrater, og for det andre er det ALTFOR lite fett og proteiner. Du får jo ikke i deg næring jente! Og å attpåtil kjøre i seg masse usunt godteri for så å trene som en gal etterpå, er rett og slett helsefarlig på lengre sikt!

Skjerp deg. Du blir verken i god form, vakker, sunn eller lykkelig av å holde på som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at du kan ha god nytte av å snakke med noen profesjonelle.

Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser (IKS): 22 94 00 10

ROS: 55 31 01 90

Ellers kan evt helsesøster på skolen eller rådgiver være gode å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts.

Jeg stenger denne tråden nå da vi ikke har kompetanse til

å vite om svarene du får er forsvarlige.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt

med IKS: 22 94 00 10

Mvh Pasha mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...