Gjest BettyBoop Skrevet 12. april 2013 #21 Skrevet 12. april 2013 Jeg begynte på Yasmin p-piller i dag. Står det er 21 piller, og 7 "sukkerpiller", altså at jeg får mensen de dagene jeg tar sukkerpillene. Men i følge legen min, skulle jeg få piller hvor jeg ikke fikk mensen, altså 28 hormonpiller, så jeg slapp å kaste sukkerpillene for å begynne på nytt brett. Men er det bare jeg som har missforstått? Finnes ikke det? Trodde det var to typer yasmin. Tenker også litt på bivirkninger. Hvis man går opp i vekt, er det kun pga økt matlys og vannannsamlinger? Isåfall, går vannansamlingene ned igjen etter tre månde ca? Og om jeg er besvisst på hva jeg spiser, tross matlyst, kan jeg kontrollere det sånn? Klarer ikke tanken på å gå opp i vekt. Ser folk skriver både 4 og 6kg pga yasmin. Har tidligere gått på loette, som fungerte et år, helt til jeg bare fikk mellomblødninger. Og mercion som jeg aldri kunne hoppe over mensen med. Noen erfaringer med bruk av yasmin? det er det samme. Sukkerpillene er bare til hjelp for at du ikke skal glemme å ta pilla etter den pillefrie uka. Er nøyaktig det samme som de med 21 piller på brettet.
Gjest Blubberella Skrevet 13. april 2013 #22 Skrevet 13. april 2013 jeg gikk faktisk ned i vekt, 2 kg. nå har jeg sluttet på dem fordi jeg bare fikk blødninger da jeg prøvde å hoppe over mensen, og nå har jeg gått opp igjen de 2 kiloene. Jeg gikk faktisk også litt ned i vekt av Yasmin. De kiloene kom fort på pluss noen ekstra da jeg byttet til Cerazette.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #23 Skrevet 13. april 2013 Jeg begynte på Yasmin p-piller i dag. Står det er 21 piller, og 7 "sukkerpiller", altså at jeg får mensen de dagene jeg tar sukkerpillene. Men i følge legen min, skulle jeg få piller hvor jeg ikke fikk mensen, altså 28 hormonpiller, så jeg slapp å kaste sukkerpillene for å begynne på nytt brett. Men er det bare jeg som har missforstått? Finnes ikke det? Trodde det var to typer yasmin. Tenker også litt på bivirkninger. Hvis man går opp i vekt, er det kun pga økt matlys og vannannsamlinger? Isåfall, går vannansamlingene ned igjen etter tre månde ca? Og om jeg er besvisst på hva jeg spiser, tross matlyst, kan jeg kontrollere det sånn? Klarer ikke tanken på å gå opp i vekt. Ser folk skriver både 4 og 6kg pga yasmin. Har tidligere gått på loette, som fungerte et år, helt til jeg bare fikk mellomblødninger. Og mercion som jeg aldri kunne hoppe over mensen med. Noen erfaringer med bruk av yasmin? Legen min advarte sterkt mot Yasmin, og sa at de fleste byttet over fra Yasmin til Yasminelle nå. Rart at legen ikke sa noe om det.. Jeg måtte bytte Anonym poster: 69a3a616b7d599e430393f03ff6098eb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #24 Skrevet 13. april 2013 Jeg har prøvd forskjellige typer, og brukt Yasmin i mange år nå, etter anbefalning fra gynekolog. Har PCOS, og den er visst en av de som anbefales da. Skal vel heller gi bedre hud enn kviser. Tror ikke den gir meg noe vektøkning, har gått både opp og ned i vekt mens jeg har brukt Yasmin, men det tror jeg skyldes andre ting. Siste månedene har jeg gått ned 6 kg. Gynekologen sa det var nok med en blødning 3-4 ganger i året, slik at jeg kan utsette mensen tre mnd om gangen. Får forferdelig PMS (både psykiske og fysiske symptomer) når jeg har mensen, så prøver ha det så sjelden som mulig, men blør i det minste minimalt ved mensen, ingen mellomblødninger. Og ja, 21 el 28 piller - det er uansett bare 21 hormonpiller på hvert brett. De siste 7 sukkerpillene er der bare for at du skal få inn rutinen med å ta en pille hver dag, så du ikke glemmer hvor mange pillefrie/sukkerpille-dager du har hatt. Siden jeg ikke har noe problem med å huske på å ta hormonpillene rett dager etter pause, og uansett utsetter ofte, ser jeg ingen vits i å kjøpe 28-pillers brett. Anonym poster: 95e2afe554aee24369fdd59f0696e063
Gjest BettyBoop Skrevet 13. april 2013 #25 Skrevet 13. april 2013 Legen min advarte sterkt mot Yasmin, og sa at de fleste byttet over fra Yasmin til Yasminelle nå. Rart at legen ikke sa noe om det.. Jeg måtte bytte Anonym poster: 69a3a616b7d599e430393f03ff6098eb det gjorde min og. Var nesten så han sa at jeg ikke fikk lov å bruke de. Han satte meg på microgynon istedet
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #26 Skrevet 13. april 2013 det gjorde min og. Var nesten så han sa at jeg ikke fikk lov å bruke de. Han satte meg på microgynon istedet Rart at leger er så forskjellige når det kommer til p-piller. Jeg hadde ingen bivirkninger en gang og var fornøyd med Yasmin, men som du sier, fikk jeg omtrent ikke lov til å fortsette på de. Stolte selvfølgelig på legen og begynte på Yasminelle Anonym poster: 69a3a616b7d599e430393f03ff6098eb
Gjest BettyBoop Skrevet 13. april 2013 #27 Skrevet 13. april 2013 Rart at leger er så forskjellige når det kommer til p-piller. Jeg hadde ingen bivirkninger en gang og var fornøyd med Yasmin, men som du sier, fikk jeg omtrent ikke lov til å fortsette på de. Stolte selvfølgelig på legen og begynte på Yasminelle Anonym poster: 69a3a616b7d599e430393f03ff6098eb hadde ingen bivirkninger jeg heller. Hadde stått på yasmin lenge uten problemer. men han var redd for at jeg skulle få blodpropp som skulle gå til lungene mine å ta livet av meg.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #28 Skrevet 13. april 2013 Jeg fikk mellomblødninger på yasmin... På hvert brett begynte jeg å blø på ca. den 14ende pillen, og det fortsatte til uken med sukkerpiller var over. Fikk mye finere hud da, jeg haddde gått på microgynon før yasmin, og disse gjorde at jeg fikk uren hud. Nå har jeg akkurat begynt på yasminelle, så jeg venter i spenning for å se om jeg blør midt i brettet av disse også, og om jeg får renere hud, etter å nok en gang ha byttet fra microgynon. Disse fungerte supert på meg, med unntak av uren hud. Anonym poster: a0514c87d65ca92e1fa6c9ae961710a0
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. april 2013 #29 Skrevet 13. april 2013 Jeg brukte Yasmin p-piller tidligere, og vektendring var aldri en bivirkning på meg i alle fall.
Wolfmoon Skrevet 13. april 2013 #30 Skrevet 13. april 2013 Åja, da skjønner jeg, da var det bare jeg som missforsto når hun på apoteket spurte hva slags jeg skulle ha. Trodde det var 28, men da vet jeg det til neste gang Jeg spurte hva som var best, og legen min mente jeg kunne gå på pillene over lengre tid, og bare ha mensen når jeg ønsket det selv. Men hva med bivirkninger, spesielt vekt? Nå er dette flere år siden, men min lege hadde ført opp 21 brettet på resepten, og da sa de på apoteket at den var dyrere enn den med 28 piller i, så jeg fikk den i stedet. Vet ikke om det er det samme i dag da Ellers har jeg hatt lite virkninger av p-pillene, gått på de i flere år, men det varierer litt om de funker til å utsette mens eller ikke hos meg. Jeg har vært hos to forskjellige leger det siste året pga. flytting, og det merkelige er at den ene mente jeg måtte bytte fordi Yasmin var så farlig, mens den andre hørte om bivirkninger og sjekket blodtrykket mitt, og skrev ut ny resept uten å si noe om det.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #31 Skrevet 22. april 2013 Jeg har nylig bytter fra Microgynon til Yasminelle. Er nå tredje uken inn i brettet, og har fått litt småblødning. Det er veeeldig lite, men dog.. Er det vanlig når man bytter merke? Håper det gir seg etter hvert som kroppen vender seg til nytt merke Anonym poster: a15713eeb06ea6eb4a4503008b0ebaf2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #32 Skrevet 23. april 2013 Har brukt yasmin i flere år. Den ga ikke vektøkning (nesten tvert i mot), den hjelper også mot kviser, eneste ulempe er at jeg spotter dersom jeg forsøker å hoppe over en mensturasjon, men jeg gjør det med andre typer p-piller også. Merket ellers ingen bivirkninger, Anonym poster: 35d63acedca63214fe4f25f96b4f39b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå