Gå til innhold

Utrent og i elendig form...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har ikke trent styrke på ca et halvt år, og kondisjon på over ett år. Nå føler jeg meg så usunn og ulekker at jeg har bestemt meg for å begynne igjen, men er usikker på hvordan jeg bør gå frem i førsten?

Jeg har meldt meg inn på et treningssenter, og på grunn av motivasjonsproblemer kommer jeg først og fremst til å ta timer i sal. Synes tredemøller, vekter, maskiner og slikt er veldig kjedelig. De har saltimer som inkluderer både styrke og kondisjon. Er det mulig å få en slank og litt definert kropp ved kun å delta på slike, eller er styrketrening med vekter er absolutt must? Og hvor ofte og hvor lenge bør jeg trene nå i førsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bestille deg en time med en treningsveilieder på senteret? En blir ofte tilbudt dette gratis når en melder seg inn, men om de ikke tilbyr dette gratis der du trener så vil et kanskje være verdt pengene det koster deg, eller en time med en personlig trener. Fortell status på formen din, målene med treningen og dere kan sammen sette opp en plan for deg som tar utgangspunkt i din informasjon.

Men selvfølgelig vil all trening du gjør være bedre enn ingen trening. Men jeg anbefaler at du i tillegg til disse saltimene tar en dag eller to i uken med skikkelig styrketrening. Men begynn rolig, prøv deg litt frem, gjerne med tre økter fordelt på annenhver dag, la kroppen hente seg litt inn etter hver økt og se om dette går bra, deretter kan du øke om du har tid til det. Men ikke gå for raskt ut med for mye trening, resulterer ofte at en går på "en smell" og dropper ut :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...