Gå til innhold

Toyota RAV4

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har flyttet til et nytt hus, og her er det mye snø, ufyselige brøytekanter, og så alt for jævlig en nedkjørsel både til gårdsplass og garasje. Har både kjørt meg fast i snø og blitt stående og spøle flere ganger i vinter. Er så lei. Vi damer vil ha det enkelt.

Så jeg skal kjøpe meg en 4x4 så jeg faktisk kommer meg fram. Har tenkt veldig mye på en Toyota RAV4, men er usikker på hva jeg skal velge. Finnes jo så mange bilmerker som har liknende egenskaper.

Er det noen der ute som ønsker å dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Sanna_*

Jeg ville mye heller valgt Honda CRV som er av samme type, men den har mye større bagasjekapasitet. RAV4 har elendig kapasitet på dette området.

Har hatt CRV selv og elsket den bilen .. aldri noe tull med den og utrolig god kjørekomfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på ny bil? Eller snakker du om brukt Rav4, i så fall hvilken prisklasse?

Men jeg vil definitivt vurdere hva du trenger av bakkeklaring, mange biler med 4WD er ett par cm høyere enn sine tohjulsdrevne brødre, men velger du f.eks en Subraru Outback som er halvhjøy så får du fremkommeligheten du trenger kombinert med langt mer komfort og kjøreegenskaper enn stumpete SUVer.

Jo lavere bil man klarer seg med jo bedre bil får man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tenkte litt på den Honda CRV, men jeg ble frarådet fra å kjøpe den pga. problemer med rusting.

Tenkte i prisklassen 150 000-300 000 kr. Så ja, satser på en bruktbil som er maks 7 år gammel.

Subaru Outback er sikkert en bil med gode kjøreegenskaper, men jeg liker ikke helt utseendet på den. Var ikke en sånn type bil jeg hadde tenkt meg. Da kunne jeg likegodt ha kjøpt en Volvo 4x4 siden jeg har en forkjærlighet for Volvo.

Har hørt at kjøreegenskapene på RAV4 skal være gode, og jeg tenker også på komfort da dette ikke bare blir en "til jobben bil". Vet at det er dårlig med bagasjeplass på RAV4, men jeg har en stasjonsvogn i tillegg så da er ikke det den mest prioriterte kriterien.

Ønsket meg i utgangspunktet en Chevrolet Tahoe eller Suburban, men ser for meg at det er dyrere biler i drift, og også om noe skulle ryke. Har hørt noen skrekkhistorier om dieselpumpa på Tahoer. Dessuten har vel disse bilene høyere tyngdepunkt, og det vil jeg prøve å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har flyttet til et nytt hus, og her er det mye snø, ufyselige brøytekanter, og så alt for jævlig en nedkjørsel både til gårdsplass og garasje. Har både kjørt meg fast i snø og blitt stående og spøle flere ganger i vinter. Er så lei. Vi damer vil ha det enkelt.

Så jeg skal kjøpe meg en 4x4 så jeg faktisk kommer meg fram. Har tenkt veldig mye på en Toyota RAV4, men er usikker på hva jeg skal velge. Finnes jo så mange bilmerker som har liknende egenskaper.

Kanskje du burde begynne å måke snø? Det skal svært mye til å kjøre seg fast på brøytede veier/plasser, selv med 2WD, at hvis du gjør det til stadighet så burde du antagelig ikke kjøre bil i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og du burde kanskje ikke uttale deg før du har sett hvordan forholdene er her. Håper på en videre fornuftig og nyttig diskusjon uten slike teite kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hva med en sånn:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=21069342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg her selv en Rav4, mener det er en 2003 modell.

Den er bensindrevet, og bruker en liter pr. mil.

Jeg synes det er relativt mye trafikkstøy inne i bilen.

Bilen er god å kjøre, kommer meg fram overalt.

Bagasjeplassen er egentlig ikke så dårlig, man har f.eks mulighet til å fjerne bakseter helt og sånn sett få en svært god plass inne i bilen.

Når det er sagt, det er ikke allverdens plass til passasjerer inne i bilen.

Vi har plass til to barneseter, og hvis det skal inn en til bak, så bør vedkommende være svært smal.

Det er lite benplass mellom for og baksete, ikke for nordiske ben iallefall.

Vi har hatt bilen i litt over to år, kjørt 40 - 50 000km, og har måttet ha bilen inn på verksted en gang, for å bytte bremser.

Alt-i-alt er jeg fornøyd med Toyota Rav4, men jeg skulle ønske at jeg hadde valgt diesel i steden for bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde begynne å måke snø? Det skal svært mye til å kjøre seg fast på brøytede veier/plasser, selv med 2WD, at hvis du gjør det til stadighet så burde du antagelig ikke kjøre bil i det hele tatt.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...