Gjest janne22 Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 En venninne av meg hadde bursdag på torsdag, og i dag skal hun feire med vors hos seg. Det kommer 15-20 personer. Jeg kjenner kun henne og en til (har møtt noen av de andre før, når hun har hatt bursdagsvors tidligere). Jeg var innom henne på torsdag med gave og gratulerte. Så til saken: Jeg orker ikke å dra til henne i dag! Er så sliten og vil bare ligge på sofaen i kveld. Blir sliten av tanken på å være sosial, prøve å bli kjent med de andre osv. De aller fleste der har kjærester, og de skal være med. Jeg er den evig single, og jeg orker bare ikke alle spørsmålene. Ja, alt ved denne kvelden, vil jeg helst slippe. Har en kjempestressende uke foran meg, med skole hver dag fra 8-18 (obligatorisk), så det hadde vært skikkelig deilig å slappe av alene i sofaen ikveld. Men jeg vet ikke om jeg kan droppe bursdagsvorset. Hvilken unnskyldning kan jeg i så fall bruke? Og er det slemt å droppe den? ff, jeg vet ikke jeg.. Hva mener dere?
Marabou Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Si at du er sliten, har det stressende for tiden og trenger å koble av? Det er jo sannheten, og noen "unnskyldning" trenger du slett ikke servere venninnen din. Hun får mange gjester så det er uansett ikke som om du lar henne i stikken og svikter henne. Hun har sikkert forståelse for at du ikke orker Skulle hun mot formodning bli fornærmet fordi du prioriterer helsen din så er hun ikke mye til venninne!
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 Hadde jeg vært deg ville jeg bare ha kommet med en hvit løgn. Sagt at jeg følte meg dårlig og ikke orket å komme.
Glitnir Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Tja, har du sagt du skal komme så burde du jo i utgangspunktet holde lovnaden. Men det er vel ikke verre enn å si at du er så innmari sliten at du helst bør holde deg hjemme i dag, og si at du håper dere kan ta igjen festen snart?
Gjest fisk Skrevet 6. mars 2010 #5 Skrevet 6. mars 2010 Du kan enkelt og greit bare ringe og si at du dessverre ikke kommer fordi du ikke føler deg helt i form.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Du kan enkelt og greit bare ringe og si at du dessverre ikke kommer fordi du ikke føler deg helt i form. Enig i denne. Og som vertinne vil jeg heller at folk som er dødslitne blir hjemme, for de sprer bare dårlige vibber på fest. Da er det bedre at de kommer en annen gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå