Gå til innhold

Hva skal eg servere

Fremhevede innlegg

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Skal feire bursdag neste uke, og da kommer familien på besøk. Eg har ikkje peiling på hva eg skal servere. Tenkte eg skulle bake ei kake, men eg er ikkje så veldig flink så derfor kan det ikkje være super komplisert.. Vi blir 7 stk, så kom gjerne med tips til kake og noe ekstra på siden som er lett å lage og som ikkje koster all verden å kjøpe ingredisenser til (og veldig gjerne noe som er litt sunt, ihvertfall ikkje ei kaloribombe av usunnhet). Bløtkake eller andre kaker med mye krem er uaktuelt, og slike som er veldig usunne (ein i fam. har hatt hjerteproblemer og skal derfor helst holde seg unna for mye usunn drittmat).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noe jeg har hatt stor suksess med på bursdag og på 17.mai er Gelé-flagg. Du lager rød gelé (gjerne 2 pakker) i en lasagneform eller annen slik rektangulær form. Etter at geléen er stivnet, legger du på halve druer (helst uten sten) i korsform (kun en rekke), og på utsiden av dem, sprøyter du ut pisket krem som det hvite i flagget. Så er det bare å servere med resten av kremen og vaniljesaus ved siden av.

Enkelt og godt!!

Og servér chips og peanøtter, gjerne dip ved siden av, så er det litt salt til gjestene også.

Endret av sofie777
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville nok kanskje gått for boller eller muffins som det søte, og hatt grønnsaker + dip og oppskåret frukt ved siden av. (Helst litt spennende frukt som ananas, melon, mango e.l.)

Gjest Gjest
Skrevet

Gulrotkake er enkelt og godt. :) På www.detsoteliv.no er en fin oppskrift - gå inn på "andre festkaker" og scroll ned til den som bare heter "gulrotkake" - den er nesten nederst på første side.

Muffins er også veldig enkelt, samtidig som det er en slags kake, og ikke minst hjemmelaget. ;)

Skrevet

Vi serverer ofte ost og kjeks i bursdager. Pleier å bake noen rundstykker til også, og det slår alltid an :)

Skrevet

vafler er også godt på bursdager :)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Takker for mange svar. Eg vurderte ei stund og jukse, og heller bestille ei hos bakeriet, men det blei visst for dyrt (og er ganske sikker på at eg hadde blitt gjennomskuet :gjeiper: ). Ser det er fleire gode ideer her, tipper eg kommer til å kjøre på med vafler (for da kan eg tvinge sambo til å lage og steke de :fnise: ) og ei eller anna super-enkel kake..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...