Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har ikke fulgt med på dette programmet, men så nå kveldens program. Hvorfor/hvordan har Skavlan nådd så høyt? Altså "prime-time" talkshow i to land. Om kveldens program er representativt, så forstår jeg det ikke. Det virker som om han allerede har bestemt hva gjestenes svar skal være. Stiller ledende spørsmål og legger ord i munnen på dem. Han "svarer" også på gestenes vegne før de selv får muligheten. "Du må jo ha tenkt/gjort/følt", "Det må ha vert sånn og sånn". Gjestene i kveld begynte mange av svarene sine med å avkrefte hva Skavlan påsto. Stellan Skarsgård stilte Al Gore bedre og mere interessante spørsmål enn Skavlan (som la til dumme spørsmål på slutten av Skarsgårds). Språkproblemer, både med svensk og engelsk, og MYE "eeeh"/"øhh", gjør ikke akkurat saken bedre... Hva synes dere om programmet?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Jeg synes det er bra at Skavlan sier "du må jo ha..", for det fremprovoserer mer svar og dialog hos de som skal svare. Han er flink, for han slipper andre til og setter de i fokus. Husk det er knapp tid og mange skal si noe.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Jeg ble helt dårlig av å se på kveldens program. Han er direkte frekk mot gjestene, spør dem helt idiotiske spøsmål og viser det tydelig når han syns noen svarer dumt. Jeg ble utrolig imponert over gjestene som klarer å svare å være blide med de idiot spøsmålene de blir spurt. Jeg skjønner ikke hvorfor han har blitt så populær. Mulig han hadde en bedre still før.
rachel who Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Jeg elsker Skavlan. Han er rett og slett genial. Hvorfor? Det er bare å google han. Det er skrevet uendelig mye om hvorfor han har suksess.
Gjest TS Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Jeg synes det er bra at Skavlan sier "du må jo ha..", for det fremprovoserer mer svar og dialog hos de som skal svare. Han er flink, for han slipper andre til og setter de i fokus. Husk det er knapp tid og mange skal si noe. Det er nok det han vil, men han for det overhode ikke til. Og da synes jeg det bare blir pinlig. Både for han, gjester og publikum. Jeg er enig med gjest 23.02. Jeg er også imponert over gjestene. Det var de som holdt igang programmet.
Gjest Skavlan-fan Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Jeg ble helt dårlig av å se på kveldens program. Han er direkte frekk mot gjestene, spør dem helt idiotiske spøsmål og viser det tydelig når han syns noen svarer dumt. Jeg oppfatter ikke ham på den måten som du gjør: jeg oppfatter ham tvert i mot som høflig og vennlig, i motsetning til andre norske programfigurer (Eia, Tufte, Antonsen, og mange andre overfladiske uten perspektiv). Jeg synes Skavlan er noe av det beste en norsk TV-kanal kan tilby og jeg ser frem til de neste programmene.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 Jeg oppfatter ikke ham på den måten som du gjør: jeg oppfatter ham tvert i mot som høflig og vennlig, i motsetning til andre norske programfigurer (Eia, Tufte, Antonsen, og mange andre overfladiske uten perspektiv). Men du kan jo ikke sammenligne Skavlan med de du nevner her! De er ingen talkshow-verter, men komikere. Skal du sammenligne med noen, burde du kanskje nevne Grosvold, Fredag og de som faktisk har gjester i stolen på talkshow-viset.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 Jeg tror Skavlan bevisst gjør seg litt dummere eller enklere enn han egentlig er, nettopp for å være som mannen i gata. Han prøver å være stemmen til den gjennomsnittlige nordmannen. Selv er han nok en mer intellektuell, reflektert type, men går til et lavere nivå for å virke mer folkelig og lettere for seerne å akseptere.
NovaFlare Skrevet 6. mars 2010 #10 Skrevet 6. mars 2010 Jeg tror Skavlan bevisst gjør seg litt dummere eller enklere enn han egentlig er, nettopp for å være som mannen i gata. Han prøver å være stemmen til den gjennomsnittlige nordmannen. Selv er han nok en mer intellektuell, reflektert type, men går til et lavere nivå for å virke mer folkelig og lettere for seerne å akseptere. Det inntrykket har jeg også, blandet med at han nok er en over gjennomsnittet nysgjerrig person.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #11 Skrevet 6. mars 2010 Men du kan jo ikke sammenligne Skavlan med de du nevner her! De er ingen talkshow-verter, men komikere. Skal du sammenligne med noen, burde du kanskje nevne Grosvold, Fredag og de som faktisk har gjester i stolen på talkshow-viset. Jeg synes Skavlan er mange ganger så mye bedre og mer hyggelig og behagelig enn f.eks. "mannen" Anne Grosvold, som er kald og skarp (ikke noe hyggelig over henne en fredag kveld).
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #12 Skrevet 6. mars 2010 Det inntrykket har jeg også, blandet med at han nok er en over gjennomsnittet nysgjerrig person. Hvilket er em veldig bra egenskao for en programleder/journalist/en som jobber med å formidle menneskelige stemninger.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #13 Skrevet 6. mars 2010 Genialt da Skavlan stilte spørsmål til Al Gore om hva han tenker om global oppvarming når han ser snøen og kjenner kulda i Norge. "I think it's winter!"
Gjest Marlo Skrevet 6. mars 2010 #14 Skrevet 6. mars 2010 Vel, Skavlan kan jo umulig være så frekk mot gjestene, siden store stjerner anbefaler at de burde takke ja til å delta der fremfor andre programmer i Norge/Sverige. Ryktet har gått voldsomt blant "de store" og de alle elsker å være gjest hos Skavlan... det er jo også derfor han får mange av e store stjernene. jeg liker Skavlan, jeg syns han opptrer menneskelig og ikke så innmari "viktigper" og desperat-profesjonel som mange andre kan virke - altså, man kan føle seg som "hjemme" når man er hos han. (har selv vært backstage etc hos Skavlan, og ser at de virkelig stortrives der)
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #15 Skrevet 7. mars 2010 Jeg liker ikke Skavlan noe særlig, men så på programmet for noen uker siden da han gamle tennisspillern var der, og det var jo tidvis veldig morsomt. Jeg tror Skavlan kan være ganske flink til å "holde i gang" en tråd (ok, så var tennisspilleren veldig morsom selv, men Skavlan ga ham muligheter liksom - ser absolutt ikke for meg Senkveld-idiotene gjøre noe tilsvarende). På den annen side virket ikke Norah Jones særlig komfortabel, spesielt da Skavlan disset instrumentet til faren (Ravi Shankar). Kanskje man må være litt forberedt på væremåten og at det er greiere for de skandinaviske gjestene som kjenner til ham. Han kan virke litt arrogant, og det er ikke alle som tar humoren i det sikkert. Vellykka folk kan jo også være sårbare eller mangle humor
makkapakka Skrevet 7. mars 2010 #16 Skrevet 7. mars 2010 jeg syns ikke Skavlan fikk det til på fredag, særlig ikke intervjuet med Al Gore. Jeg syns heller ikke Al Gore var "iform" han virka trøtt og sur. Skavlan har faktisk imponert meg i forhold til måten han får gjestene til å snakke om personlige ting og åpne seg og klare å holde samtalen eller historien igang. men han burde hatt et språkkurs i engelsk og så liker jeg ikke at han legger om svensk/norsk avogtil skjønner det er for at svenskene er for dumme til å forstå men jeg liker det fortsatt ikke. .
Gjest skilt ved fødselen Skrevet 9. mars 2010 #17 Skrevet 9. mars 2010 Jeg ble helt dårlig av å se på kveldens program. Han er direkte frekk mot gjestene, spør dem helt idiotiske spøsmål og viser det tydelig når han syns noen svarer dumt. Jeg ble utrolig imponert over gjestene som klarer å svare å være blide med de idiot spøsmålene de blir spurt. Jeg skjønner ikke hvorfor han har blitt så populær. Mulig han hadde en bedre still før. har bare to ting å si. Den du beskriver ovenfor= Trude Teige Det virker som om han allerede har bestemt hva gjestenes svar skal være. Stiller ledende spørsmål og legger ord i munnen på dem. Han "svarer" også på gestenes vegne før de selv får muligheten. "Du må jo ha tenkt/gjort/følt", "Det må ha vert sånn og sånn". Gjestene i kveld begynte mange av svarene sine med å avkrefte hva Skavlan påsto. og Trude Teige. Er så glad for at TV2 har byttet programleder på tabloid. Hun kan umulig ha fått beskjed av TV2 å si alt det dumme hun gjorde? Under valgkampen så skjønte man etter tre ord når en politiker fra venstresiden åpnet munnen at hun stemte blått. det er ikke ofte programledere kommer inn i ett program med personlige meninger, men der var det jo helt åpenbart! Fikk bokstavelig talt helt fnatt av den idiotiske kjerringen! Men så klart...Når man avbryter personer som ikke er halvveis ferdig i resonnementene sine, med den hensikt å starte to tre nye debatter som kunne vært løst ved at de hun avbrøt fikk snakke ferdig...Det kan knapt ha vært noen overraskelse. jeg er dog mer overrasket over at ingen har reagert på hun før. eller er det bare jeg som ikke har fått med meg debattene rundt om?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 9. april 2010 #18 Skrevet 9. april 2010 Jeg var storfornøyd med at Thomas Hylland Eriksen var gjest hos "Skavlan".
Gjest Micka Skrevet 9. april 2010 #19 Skrevet 9. april 2010 Han har en del småfeil, ja, har også lurt på hva skyldes suksessen hans. Men han har visse signatur-ting, som det å kaste kortene med spørsmålene bak seg, måten han intervjuer på. Han repeterer enkelte ting, det er vel der den såkalte genialiteten hans ligger. Med tanke på disse tingene, så er han dyktig. Og det at han har sin egen greie, gjør at det blir vanskelig å kopiere ham uten at det blir latterlig.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 9. april 2010 #20 Skrevet 9. april 2010 Hvor er tråden om gjestene i Skavlan blitt av, der en kunne foreslå gjester?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå