Gjest Huffsa Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Er på venteliste til opperasjon til ankelen min. Har en løs beinsplint i brusken. Er vant til smertene, men nå er det helt utholdelig. Klarer ikke gå tur med hunden pga smertene og jeg har konstant vondt, selv om jeg sitter i ro. Har tidligere ikke fått smertestillende fordi jeg MÅ ta hensyn til smertene, hvis ikke kan jeg ødelegge ankelen min. Men jeg orker rett og slett ikke mer smerter.. For å få smertestillende, skal jeg henvise meg til ortopeden min, eller fastlegen?
Essi89 Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Er på venteliste til opperasjon til ankelen min. Har en løs beinsplint i brusken. Er vant til smertene, men nå er det helt utholdelig. Klarer ikke gå tur med hunden pga smertene og jeg har konstant vondt, selv om jeg sitter i ro. Har tidligere ikke fått smertestillende fordi jeg MÅ ta hensyn til smertene, hvis ikke kan jeg ødelegge ankelen min. Men jeg orker rett og slett ikke mer smerter.. For å få smertestillende, skal jeg henvise meg til ortopeden min, eller fastlegen? Jeg ville definitivt henvendt meg til fastlege! Ortopeder er så å si.. ja, umulig å få tak i uten å gå gjennom fastlegen i utgangspunktet. Jeg har en mislykket akillessoperasjon bak meg, og henviser meg alltid til lege hvis det handler om foten min. Ortopedene er opptatte mennesker, og de på sykehuset kommer antakeligvis ikke til å gi deg anledning til å prate med ham. Jeg har forsøkt i mange måneder forgjeves å komme igjennom til kirurgene, men de har iallfall ikke tid til å skrive ut resept på smertestillende til deg... Dessverre er det bare slik det er (det er jo ortopeden som først og fremst burde vite om smertene dine, slik at du kanskje kommer lengre opp på ventelisten). Jeg ville dratt til fastlegen, bedt om smertestillende og bedt fastlegen om å være behjelpelig med å rapportere din smertesituasjon til ortopeden. Som du selv sier, du trenger smerteimpulsene dine for ikke å skape større skade på foten - dessuten er det aldri bra å gå på smertestillende for lenge. Det ble et langt svar til et kort spørsmål!
Miss Puddel Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 begynn med fastlegen din, du får ikke time hos ortoped uten henvisning fra fastlegen uansett, og min erfaring når jeg spør dem om smertestillende får jeg beskjed om å ta det med fastlegen...^^ Jeg står selv på venteliste for en skulderoperasjon, etter en mislykket operasjon, og sliter med å sove pga smertene. Og det får jeg smertestillende for. jeg skal heller ikke få så mye at jeg overanstrenger leddet, men så urolig sover jeg jo ikke, hehe
Gjest Huffsa Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Ja.. Får ta det med fastlegen min da. Er 5 år siden jeg skadet ankelen, og har opperert en gang for 2 år siden.. Huff. Men takk for svar
Solen83 Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 hei eg slite med ankelene og har vært både på vanlig rønkten og mr men det er ingen så finne utav det, og eg får mest vondt når eg belaste den for mye går og står for mye, har hatt det ganske lenge hva ska eg gjør og hva trur du det kan være? og legen sa at han ikkej kunne gjøre noe med det for det er ikkje alltid og hele tiden eg har vondt, og då ville han ikkje sykemelde meg elle noe sånn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå