Tanzania Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er helt ny i scrapbook verden og lurer på en ting. I alle albumene jeg finner er det bare 10 sider ca, er ikke det litt ite hvis man skal lage et album fra en ferie? Jeg ser det blir solgt masse løse ark men jeg kan ikke finne ut hvordan man kan feste disse i album som allerede er satt sammen, eller finne noen album som man kan feste disse løse arkene i. Kan noen hjelpe meg?
Gjest Gjest_stjerne_* Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Jeg kjøper mine album på panduro, de har mange sider.. Om du ikke bor i nærheten av butikk, se på nettbutikken deres!
Caramello Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er helt ny i scrapbook verden og lurer på en ting. I alle albumene jeg finner er det bare 10 sider ca, er ikke det litt ite hvis man skal lage et album fra en ferie? Jeg ser det blir solgt masse løse ark men jeg kan ikke finne ut hvordan man kan feste disse i album som allerede er satt sammen, eller finne noen album som man kan feste disse løse arkene i. Kan noen hjelpe meg? Jeg har kjøpt album med plastlommer. Slike selger de både på Nille og Panduro ( http://www.pandurohobby.no ). Inne i disse lommene putter du inne pyntede ark med bilder etc..
-hild Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 det er flere typer album som brukes til scrapbooking, og fra fler ulike produsenter. Jeg går ut fra at ditt er med plastlommer - og siden du ikke finner ut hvoran det åpnes, er det sannsynligvis det som kalles "postbound album" - og det har skruer i ryggen. For å legge til sider må du komme til skruene - jeg fant et bilde som kanskje er til hjelp http://lib.store.yahoo.net/lib/jennibick02568/Post4.jpg Det fins også album som ligner en ringperm i ryggen - enklere hvis man vil ha inn en side midt mellom flere andre .. og når du har kommet så langt, så er det greit å være klar over at det ikke er noen standard for hvor hver enkelt produsent setter hullene.. så det anbefales å kjøpe lommer fra samme produsent som albummet. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Det vanligste (og fineste og mest lønnsomme) er å kjøpe skikkelige scrapbook-album som fylles på etter behov. Jeg bruker kun ring-album fra American Crafts som jeg kjøper på Papirloftet (de har nettbutikk også), de synes jeg tar aller flest sider og det ligger pent. Ekstra lommer kjøpes ved siden av, jeg pleier å få plass til ca 70-100 lommer i hvert album. Verdt å ta en titt på dem, ikke er de dyre heller. Jeg holder meg ihvertfall langt unna Nille-albumene, synes ikke de tåler noe særlig. Revner i limet, ikke bra nok for mine tunge album.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå