Gå til innhold

uten sukker?


makkapakka

Anbefalte innlegg

går det an å ha et kosthold eller levevei uten sukker? eller må vi ha en "endel" av det for kroppens skyld?

anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen trenger karbohydrater, men man kan fint klare seg uten vanlig sukker. Karbohydrater kan man få i seg gjennom frukt, bær og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man klarer seg helt fint uten sukker. Har levd ketogent i ett år nå, og kroppen har det strålende!

Jeg spiser så lite karbohydrater for å gå ned ivekt, og har planer om å stabilisere karbo inntaket på ca 50-60gram når jeg er ferdig med slanking. Men det er mange som har levd ketogent i flere år :)

Anbefaller at du tar deg en titt på lavkarbo.no og leser litt om du er nyskjerrig på et liv uten karbohydrater :)

0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei. Man trenger absolutt ikke sukker! Tvert i mot er sukker meget skadelig, og noe man bør unngå så mye som mulig.

Kroppen trenger karbohydrater, men man kan fint klare seg uten vanlig sukker. Karbohydrater kan man få i seg gjennom frukt, bær og grønnsaker.

Feil, feil og atter feil. ;)

Man trenger verken sukker eller noen andre former for karbohydrater.

Det er jeg og mange andre levende (og sunne ;) ) eksempler på. I følge mine legetester er jeg sunnere enn noensinne nå, etter å ha levd pratisk talt kun på fett og proteiner i mange måneder.

Det finnes INGEN essensielle karbohydrater siden det IKKE finnes noen prosesser i kroppen som avhenger av karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Man trenger absolutt ikke sukker! Tvert i mot er sukker meget skadelig, og noe man bør unngå så mye som mulig.

Feil, feil og atter feil. ;)

Man trenger verken sukker eller noen andre former for karbohydrater.

Det er jeg og mange andre levende (og sunne ;) ) eksempler på. I følge mine legetester er jeg sunnere enn noensinne nå, etter å ha levd pratisk talt kun på fett og proteiner i mange måneder.

Det finnes INGEN essensielle karbohydrater siden det IKKE finnes noen prosesser i kroppen som avhenger av karbohydrater.

Interessant, siden resten av verdens hjerner, nobelprisvinnere og idrettsutøvere ikke vet dette. Kan du ta kontakt med WHO, FDA, ACSM, IOK og endel andre slik at de får rettet opp på denne skadelige knaskingen av søtpoteter og kikerter? Å lese ernæringsfysiologi fra objektive kilder bør dessuten forbyes!

Forresten, hvordan står det til med glykogenlagrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, siden resten av verdens hjerner, nobelprisvinnere og idrettsutøvere ikke vet dette. Kan du ta kontakt med WHO, FDA, ACSM, IOK og endel andre slik at de får rettet opp på denne skadelige knaskingen av søtpoteter og kikerter? Å lese ernæringsfysiologi fra objektive kilder bør dessuten forbyes!

Forresten, hvordan står det til med glykogenlagrene ;)

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...