Gjest Gjest_student_* Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Trenger ideer til hvordan jeg kan få mest mulig ut av disse kronene. Har havregryn og noen egg og litt mel og fisk.. Glutenallergi så kan ikke spise vanlig brød/pasta. Trenger noen billige måltidsforslag.
Gjest megvel Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Havregrøt kan du lage av havregryn, vann og litt salt.
Gjest annemor30 Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Havregrøt kan du lage av havregryn, vann og litt salt. Se: 35 kr å leve for pr dag.. mange fine tips:-)
Lykkelitenen Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 pasta får man billig på rema 1000, nede i 3-4kroner pakken. Da har du mat i noen dager. Spis som tilbehør til fisken, eller kjøp noen bokser med flådde tomater og lag en saus til. Ellers kan du tråle leiligheten etter flasker å pante, kommer langt med det
Brunhilde Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 pasta får man billig på rema 1000, nede i 3-4kroner pakken. Da har du mat i noen dager. Spis som tilbehør til fisken, eller kjøp noen bokser med flådde tomater og lag en saus til. Ellers kan du tråle leiligheten etter flasker å pante, kommer langt med det Nå kunne ikke vedkommende spise pasta, så da hjelper det lite at det er billig...
tineline Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Jeg ville satset på 1 pose gulrøtter, løk og et par poteter, så kan du lage middag med fisk i flere omganger. I tillegg kan du jo lage deg omelett, eller pannekaker en dag? Hvis du har sukker, holder jo det. Det blir ikke 5 om dagen akkurat, men du får da i deg noe. Har du ikke noe hermetikk, ris eller andre tørrvarer?
virw Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 Omelett, stekt fisk, havregraut er vel det du kan lage. Ris er billeg om du kjøper First Price eller lignande merke, trur det er 12 kr for to kg. Da har du mat lenge. Stekt ris er jo veldig godt. En strømpe med løk kostar vel ikkje så mykje på firstprice, heller. Stekt fisk med løk er jo kjempegodt. Har du egg er det jo godt med speilegg og tomatbønner. Det blir ein ganske mett av og. Ein boks med bønner kosta ikkje mange kronene. Eller så kostar vel ein pakke med 18 egg 28 kr på First Price. Trur eg. Har du egg, så har du jo mat ei stund. Eller så kan du se på Rema 1000 etter billeg mat, der har dei ofte hermetikk og tørrvarer som ikkje kostar så mykje. Ellers så er merket First Price på kiwi helt ok, og ofte mykje billegare enn andre merker.
Gjest Gjest_student_* Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 Takk for tips. Trenger helst god hjerneføde da jeg skal ha en eksamen på tirsdag. Har noen basisvarer så igår laga jeg havregrøt, det har jo endel næring og energi. Samme med linser som jeg fant idag. Lyst å kjøpe fløte for noe (18 kr) og løk/tomat for resten. evt gulerøtter. Tror forersten egg på Kiwi koster 28.50 kr.. ellers så hadde jeg gått for det.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Du har ikke mulighet for et minilån av venner og kjente, eller kreditt på kontoen eller noe da? Om du låner en hundrelapp er det jo ikke akkurat vanskelig å betale tilbake, men det gjør ganske stor forskjell på budsjettet! Spesielt siden du skal ha eksamen på tirsdag, er det jo viktig. Ps, tror nok jeg hadde satsa på noe mer fornuftig enn å bruke over halvparten på en boks fløte... Ris, mer havregryn, etc er bedre, varer lengre og metter mer!
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #13 Skrevet 5. mars 2010 Ris er jo ikke spesielt næringsrikt da.. Hvis du har valget mellom to kilo ris, eller 1/3 l fløte, vil du nok klare å holde deg oppegående lengre på risen enn på fløten for å si det sånn...
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #14 Skrevet 5. mars 2010 Ris er jo ikke spesielt næringsrikt da.. Jo, masse næring til hjernen Den lever av karbohydrater vet du. Om ts er normalt frisk kan hun eller han avstå fra fettløselige vitaminer noen dager.
Gjest Psiv Skrevet 5. mars 2010 #15 Skrevet 5. mars 2010 Kjøp en frossen høne/kylling og gulrøtter, poteter og løk, og vips, så har du en god suppe som varer i flere dager
Gjest Gjest_S_* Skrevet 6. mars 2010 #16 Skrevet 6. mars 2010 Se: 35 kr å leve for pr dag.. mange fine tips:-) Finner ikke denne tråden. Fjernet?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå