Tulle Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Eg ynskjer ei vaskehjelp ei gong i uka, for å vaske i eit rekkehus. Fordi eg har berre ei inntekt, bør det ikkje bli så kostbart. Eg har fundert litt, og korleis kan me vete at det er ei ok vaskehjelp som ikkje stel og det som er? Og kor skal man gå ut med annonse? Kor mykje er ok å betale ho/han?
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Flertallet av mine arbeidskollegaer har vaskehjelp hjemme 1 gang i uka. Det har skjedd mer enn en gang at vi har fått forespørsel rundt lunsjbordet ang. deres vaskehjelp ønsker nytt fast oppdrag. Så hør med de på jobben, da vil du nok føle deg tryggere med vaskehjelpen du vil få i hus.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Du "Hæ", har du hatt en utrolig drittdag og har massssse edder og galle inni deg, også heldigvis fant du et emne her inne du kunne la alt gå utover? Noe så barnslig. La nå mennesker som lurer på noe lure uten å slenge med leppen og trekke konklusjoner fordi DU synes spørsmål er teit. Ang vaskehjelp så forstår jeg det slik at du vil ha en vaskehjelp på lik linje med feks dagmamma som ikke er gjennom firma. Disse må faktisk fikse med skatt selv, men du som arbeidsgiver samt de selv må sende inn noen papirer. Det blir dermed ikke svart. Så det blir ikke svart selv om man ikke tar gjennom firma, og det blir også ofte bliiligere ettersom firma gjerne tar gebyrer. Et firma skal jo kunne dekke timelønn til den som vasker med skatt, i tillegg til å tjene litt på det selv. Jeg har vært dagmamma uten å være det svart i noen år tidligere, og kjenner flere som har "hvit" vaskehjelp uten å ha tatt gjennom firma. Sett inn en annonse i avisen du, heng opp lapper o.o og ring til skatteetaten om hvordan det kan gjøres
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Hei. Overse disse usaklige meningene til folk... Jeg har hatt vaskehjelp i mange år nå. Har hatt flere og funnet dem alle på Finn.no. Jeg bor på 200 kvm og betaler i underkant av 500 kr. (har hver 14.dag) Jeg har dårlig erfaring med norske vaskehjelper, desverre. Jeg har nå noen fra Øst Europa som jeg er veldig fornøyd med. Det eneste aberet er litt språkproblemer. Vil tro du kan få vask for ca.300 kr pr gang, det er 1200 kr mnd og det er det verdt! Lykke til, du kommer ikke til å angre :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå