Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Flott med Aupair?? Hallo!! Flott for hvem? ikke for barna som nesten ikke ser foreldrene sine. Sorry,men jeg blir så provosert av foreldre som skal realisere seg selv så til de grader på bekostning av barna!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Flott med Aupair?? Hallo!! Flott for hvem? ikke for barna som nesten ikke ser foreldrene sine. Sorry,men jeg blir så provosert av foreldre som skal realisere seg selv så til de grader på bekostning av barna!!

Hvorfor kan det ikke være flott med aupair?

Vi vurderer dette selv etterhvert, og tenker å bruke det som ekstra barnepasser, i stedet for sfo når barna kommer i den alderen.

Det betyr jo ikke at det er for å realisere oss selv, men fordi vi tror det er godt for barna å komme hjem etter endt skoledag, og at det vil gi oss som familie mindre stress.

Det er jo avhengig av hvordan man "bruker" aupairen

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvis barnehagebarn kan slippe å stresse opp om morgenen og spise frokost i ro og fred sammen med en au-pair så må jo det være flott. Betyr jo ikke at foreldrene ikke bryr seg om ungene sine for det.

Jeg synes det blir helt feil å fokusere 100% på ungene når man får barn. For å være en god forelder trenger man som voksen også tid til annet enn barn, dvs tid til jobb (evt en karriere for de som ønsker det), trene, alenetid med mann og også tid med venner. Jeg elsker ungene mine over alt på jord. Men skulle jeg vært sammen med dem 24/7 så hadde det verken vært bra for meg eller ungene.

Så hvis det å ha en aupair vil gjøre at tidsklemma blir lettere i en familie så synes jeg det er topp. Det vil jo også frigjøre tiden så man FÅR mer tid med ungene. Da jeg regner med at en aupair også gjør noe husarbeid og lager mat.

Men dette er vel egentlig en annen diskusjon enn det TS ønsket...

:popcorn:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei igjen !

Vi har bare positive erfaringer med å ha au pair. Kostnaden på ca. 4000 kr i måneden tjener vi inn på at jeg jobber fullt istedenfor deltid. Vi voksne får mer overskudd til å fokusere på barna, og hele familien opplever mindre stress. Vi får kvalitetstid med barna etter jobb og i helgene.

Det at vi kan dra ut når de sover, siden au pairen er hjemme, merker jo ikke barna noe til.

Gjest Gjest
Skrevet

Men hadde du ikke fått mer overskudd om du hadde jobbet deltid,så kunne du selv gjort det med ungene som aupairen gjør? Skjønner liksom ikke helt greia? Vil du heller jobbe ekstra enn å være med barna? Aupairen koster jo så mye at du like så godt kunne jobbet en del mindre og allikevel kommet ut likt økonomisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...