Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger. Er Ufør.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_kamilla_*
Skrevet

Jeg skal sende meldekort. Var tidligere tidsbegrenset ufør. Men hvor logger jeg inn for å få sendt meldekort? Det står bare om registrert arbeidsgiver og arbeidssøker der men jeg er ingen av delene? Jeg skal kun sende meldekort og jobber ikke. Kan jeg regestrere meg på minid for å sende meldekort? Hjelp meg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre? Jeg registrerte meg på minid og skal få koder i posten men jeg ble plutselig usikker på om jeg har gjort det riktig. Jeg har aldri sendt meldekort før. :fnise::fnise::fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ufør varig? Da skal du IKKE sende meldekort :)

Kun de som er på AAP som skal gjøre dette og de som det gjelder får beskjed pr.post om hvordan meldekort skal fylles ut

Link til NAV Om meldekort osv

Gjest Emera
Skrevet

Hvis du har gått over fra tidsbegrenset ufør til arbeidsavklaringspenger skal du sende meldekort, ja. På forsiden hos nav.no finner du en link til dette.

Du må sette kryss i ruten for at du fortsatt ønsker å være registrert som arbeidssøker, ellers får du ingen penger. Dette virker litt pussig for dem som ikke er arbeidssøkere, men sånn er det nå. Kanskje NAV endrer formuleringen her etter hvert, så folk ikke blir så forvirret.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er ganske sint på dette opplegget...

Hadde NAV-systemet funket, så hadde dette kanskje vært en god idé, men dette blir nok bare mer rot.. :frustrert:

Skrevet
Jeg må innrømme at jeg er ganske sint på dette opplegget...

Hadde NAV-systemet funket, så hadde dette kanskje vært en god idé, men dette blir nok bare mer rot.. :frustrert:

Hei! Det er en del info på www.arbeidsavklaringspenger.com Kanskje det kan være til hjelp?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du har gått over fra tidsbegrenset ufør til arbeidsavklaringspenger skal du sende meldekort, ja. På forsiden hos nav.no finner du en link til dette.

Du må sette kryss i ruten for at du fortsatt ønsker å være registrert som arbeidssøker, ellers får du ingen penger. Dette virker litt pussig for dem som ikke er arbeidssøkere, men sånn er det nå. Kanskje NAV endrer formuleringen her etter hvert, så folk ikke blir så forvirret.

Spørsmålet er omformulert. De spør om man fortsatt øsnker å være registrert hos NAV eller noe sånt.

For oss som brukere kan det kanskje virke som en dårlig løsning, men for de ansatte på NAV blir det nå mye lettere, da de ikke behøver å sjekke opp disse opplysningene via tlf eller møter. For oss som er delvis på arbeidsavklaringspenger er det bedre, før måtte jeg stå i telefonkø i evigheter hver gang jeg skulle ha endret på noe, f.eks. stillingsprosent, men nå gjøres dette automatisk via meldekort. Tror også det kan lønne seg med to utebatlinger i måneden, mye surrete folk som bruker opp pengene lenge før neste utbetaling, nå vi kanskje det gå litt lettere siden det blir delt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...