Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg skulle lagt den på velværeforumet, men jeg var her nå så det får bare gå. Mod kan gjerne flytte den hvis nødvendig:)

Har noen vært hos frisør / hudpleier og skåret til øyenbrynene ?

Dvs. bruke skalpell til å forme dem i stedet for voks / napping ?

Var innom frisøren og handlet shampo i går og så prislisten. Har ikke tenkt på dette før og det er billig ogs (45,-).

Erfaringer ?

:briller:

Videoannonse
Annonse
Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Jeg skjærer øyenbryn selv :wink:

Har aldri fått det gjort hos andre. Fordelen med det er at det går raskt. Jeg tar alltid en runde med kniven mens jeg legger make-up. Hårene rekker jo ikke å vokse helt ut, så det er et bittelite hår som tas. Jeg syns også at formen på øyenbrynet blir renere.

Bakdelen er jo at det må vedlikeholdes ofte. Men hvis man blir lei av kniven er det jo bare å begynne å nappe.

Også kan det være litt skummelt til å begynne med, men nå tenker jeg ikke på det. Man blir stø etterhvert. :D

Adina M.

Skrevet

jeg har vært hos frisøren og skjært øyebryn. Jeg synes det var veldig greit jeg- Synes det er så vondt og nappa :(

Skrevet

De selger egne "barberhøvler" til bruk for øyebryn. Jeg synes de er helt geniale - ikke noe farlige redskaper i det hele tatt. Gjør som Adina - tar det hver morgen - kjapt og greit.

Skrevet

Tusen takk for svar :D

Dette skal prøves!

Jeg hater å nappe dem.....brrr

D. :briller:

Skrevet

Hater også å nappe... AUU!

Men hvor får man kjøpt slike kniver da?

Skrevet
Hater også å nappe... AUU!

Men hvor får man kjøpt slike kniver da?

Det lurer jeg også på :D

Skrevet

Det lurer jeg også på...Hvordan ser de ut? :klø:

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Jeg kjøper mine på Vita. De kommer i en blank pose med 4-5 stk. med plastskaft i forskjellige farger. Formen ligner på en skalpell :wink: Tror jeg betalte ca. 40 kr. for dem. Men har sett samme pakken andre steder til 100 (!)

Adina M.

Skrevet

Aha....dette har jeg ikke vært klar over før! Nå forstår jeg derimot hvorfor somme personer har så kule øyebryn!

Dette må prøves! 8)

Clea

Skrevet

Aha....dette har jeg ikke vært klar over før! Nå forstår jeg derimot hvorfor somme personer har så kule øyebryn!

Dette må prøves! 8)

Clea

Skrevet

Dette må prøves! 8)

Clea

Skrevet

Det er akkurat de samme som jeg kjøper, Adina ... ! Men jeg visste ikke at de hadde de på Vita til en billigere penge - skal gå dit neste gang.

Skrevet

Er det de som er blå, rosa og gule? Har sånne selv, men synes ikke de gjør samme jobb som napping. Det er sånne med "riller" på bladet, sant?

Skrevet

Skjønner ikke at så mange synes det gjør så vondt å nappe? Hvis man strekker huden gjør detjo ikke vondt i det hele tatt?

(Men noen sier jeg det om voksing her og der også, og det tør jeg ikke prøve, så man har vel ulik smerteterskel.)

Skrevet

Du skjønner, - jeg har ganske dype hårrøtter, og dermed gjør det mer vondt for meg å nappe, enn de som har mer "overliggende" røtter. Hudpleier sa det til meg sist jeg var der, og hun merket også at de "#¤%%&%¤& håra satt fast. Så det kan jo være en teori.

Ellers har jeg egentlig pleid å nappe, men jeg kvier gang på gang og synes det virker som om hele vevet følger med når jeg napper :ler: (sorry,- ekkel forklaring :lol:)

Takker for tips om knivene :D

D.

Skrevet

Bare et lite inspill:

Knivene funker veldig godt på de som har forholdsvis lyse øyenbryn.

Jeg har sort hår og veldig lys hud, og da jeg fikk skjært øyenbrynene mine fikk jeg fullt av sorte prikker (les: røtter) under øyenbrynene dagen etter skjæring. :(

Det var ikke noe sexy for å si det sånn :oops:

Skrevet

Det stemmer nok det, Felicia - jeg har vel omtrent ikke farge på øyenbrynene mine og har brukt kniv/barberblad på dem i alle år.

Skrevet

Har sikkert høy smerteterskel for slike ting, eller "høytliggende røtter" jeg da, for jeg bruker pinsetten, på øyenbryn og andre uøsnkede små hår (vel, barberhøvelen får jo ta bena mine og sånn selvsagt) men pinsetten er min beste venn....

Mine øyebryn er sorte, så slik skjæring passer nok ikke for meg nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...