Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tomatsuppe og en hel boks med macaroni kjøpte jeg i går, 26,-

Bør gå finfint å leve på 35,- dagen om du er én person og gidder å planlegge litt :) Rema er genialt, SÅ mye billig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå på Rema og kjøpe to sånne pizzabunner som koster 9,90.- En halv holder jo for én middag, så setter du resten i kjøleskapet og tar dagen etter. pizza i fire dager er ikke spennende, men det går jo an å variere med tilbehør. ;)

Gjest Gjest_gjestepesten_*
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt så lite penger igjen, hadde jeg benyttet sjansen til å leve hele uken på min yndlingsmat: stekt ris ;) Ris er billig, 39 kr for en fem kilos sekk på Kiwi og da har du mat i lang fremtid!

Jeg bruker ris, de grønnsakene jeg har i hus (som oftest gulrot, rødløk, hvitløk, paprika, sellerirot hvis jeg har). Kutt grønnsakene i småbiter, fres dem i olje før du har oppi litt kokt ris. Legg alt "til siden i pannen" og stek et par egg (som eggerøre) i andre delen av pannen, og bland alt sammen. Til slutt: litt soyasaus, salt og pepper og du er i mål. Varierer av og til med å krydre med karri, men det er jo en smakssak. Har du noen middagsrester i kjøleskapet? Skinke, pølse, kylling, kotelett? Finsnitt og hiv oppi, men denne retten går det veldig godt an å spise i vegetarform :)

Gjest Sjallabais
Skrevet

Når du får lønn, kan du kjøpe 2 kg first price kyllingfilet til 160-170 kr.

En god rett til en person:

1 kyllingfilet (Ca 11 kr per stk)

1 boks hakkede tomater (5 kr)

Pesto (25 kr pr krukke)

Pasta (12 kr first price)

Champignon (5 kr)

Salt

Pepper

Hell de hakkede tomatene i en form, tilsett så mye salt og pepper du vil, og hell i champignon. Legg kyllingfileten oppi, smør den med pesto, og stek det i ovnen i 30 min på 200 grader.

Kok opp pasta.

Det er også godt å ha litt rømme til :)

Gjest avskyr pasta
Skrevet

Jeg sverger til hjemmelagd linsesuppe (kjøp tørre linser på invandrerbutikk). Veldig sundt og mettende + at det er veldig godt. Og ikke minst er det veldig billig.

Jeg bruker også mye havregrøt kokt på vann. Lager det i mikrobølgeovn.

XP-egg er også billig og sunn mat.

Hold deg unna nudler, kneip og annen møkkamat. Man må tenke sundt selv om man har dårlig råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...