Gjest ts Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Hei! Jeg er en jente på 21 år som de siste månedene har merket en sterk lukt fra underlivet. Lukten merkes best på trusa, altså, jeg kjenner det veldig godt når jeg sitter på do. Jeg vasker med nedentil daglig, bruker vann og asan. Jeg skifter også truse hver dag. Jeg har ikke en seksualpartner, har aldri hatt sex, så det er ikke en kjønnssykdom. Hva kan dette være?
Siiw Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Kan være ubelanse i underlivet... du jo kan jo prøve lactal- som du kjøper på apoteket..!!
Gjest ts Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Kan være ubelanse i underlivet... du jo kan jo prøve lactal- som du kjøper på apoteket..!! Ubalanse, er det fordi jeg vasker meg for godt? Jeg skal teste ut lactal, takk for tipset:)
Gjest wahaj Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Ubalanse, er det fordi jeg vasker meg for godt? Jeg skal teste ut lactal, takk for tipset:) Det kan også være bateriell vaginose. http://www.lommelegen.no/321163/bakteriell-vaginose
Gjest Smaragd Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Bomulstruser puster best, så om du bruker silke, eller andre glatte materialer i undertøyet, så bør du skifte til bomull Med me hjelper det litt å bruke truseinnlegg, og så bytte dem ofte, for som du sier - så føles det som om lukten sitter i undertøyet.
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Du burde hvertfall ikke vaske deg med såpe hver dag, selvom det er asan. Det holder lenge med å skylle med vann. Også må du bruke bomullstruser. Det kan også hjelpe å trimme hårene, så ikke lukten setter seg. Hvis du har mye utflod er det nok mest sannsynlig bakterielt...det kan også være en soppinfeksjon. Men altså...å vaske seg for harde livet er det værste man kan gjøre. Lukten kan jo forandre seg gjennom livet også, men dersom det lukter vondt er det jo verdt å undersøke. Håper det ordner seg, lykke til!
Gjest ts Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Takker for innspill. Jeg har ikke akkurat noe ærlig utflod. Men det er lukt, som kjennes godt. Jeg har forsøkt å ikke bruke asan inni selve skjeden, men vasker med såpen på utsiden, siden det ofte blir litt svette mellom lårene. Ellers bruker jeg vann på "innsiden". Bomullstruser bruker jeg. Jeg skal teste ut Lactal, og se om det hjelper. Men dersom jeg skal til legen med det, da blir det vel GU?
Sarah_83 Skrevet 4. mars 2010 #8 Skrevet 4. mars 2010 dra til en gynekolog som kan gi deg heeelt riktig produkter. Du har mest sannsynlig en liten infeksjon som lett kan behandles. Ikke kjøp ting på apoteket før du vet hva du faktisk har.
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Dersom man har ubalanse i underlivet, kan det endres av seg selv, f.eks. ved at man kun bruker vann til å vaske seg med? Eller må man bruke medikamenter?
Sarah_83 Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 Dersom man har ubalanse i underlivet, kan det endres av seg selv, f.eks. ved at man kun bruker vann til å vaske seg med? Eller må man bruke medikamenter? Gå til en gynekolog så får du en kur mest sannsynligvis, i 7 dager. Krem/tablett til underlivet. Du har nok fått en liten infeksjon bare. Det kan man få av hva som helt og er helt vanlig. Bare at du har vaskte deg feil eller brukt feil såpe er nok til at dette kan skje.
Sarah_83 Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 En annen ting, ser at du skriver du er jomfru, men ikke vær redd for en gynekolog. De bruker bare så vidt en Q-tips der nede å tar en prøve av deg. Hvis du absolutt ikke vil kle av deg så prat med en gynekolog bare. Men det ordner seg. Hvis du bor i buskerrud kan jeg anbefale deg ei super dame som er kjeme hyggelig og flink og får deg til å føle deg vel. Fort over.
Gjest Smaragd Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Kom forresn på en ting. Har en venninne som er mye plaget med sopp og sånt i underlivet. Hun fikk beskjed med legen at hun kun skulle bruke olje i undelivet - ingen såpe. Kanskje det hjelper deg også? Kjøp deg en babyolje og prøv en uke, før du begynner med andre preperater
fink Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 Takker for innspill. Jeg har ikke akkurat noe ærlig utflod. Men det er lukt, som kjennes godt. Jeg har forsøkt å ikke bruke asan inni selve skjeden, men vasker med såpen på utsiden, siden det ofte blir litt svette mellom lårene. Ellers bruker jeg vann på "innsiden". Bomullstruser bruker jeg. Jeg skal teste ut Lactal, og se om det hjelper. Men dersom jeg skal til legen med det, da blir det vel GU? Du skal ikke bruke noe som helst på "innsiden". Skjeden skal ikke vaskes.
Gjest ts Skrevet 4. mars 2010 #14 Skrevet 4. mars 2010 Du skal ikke bruke noe som helst på "innsiden". Skjeden skal ikke vaskes. Ikke vann heller?
Gjest ts Skrevet 4. mars 2010 #15 Skrevet 4. mars 2010 Kom forresn på en ting. Har en venninne som er mye plaget med sopp og sånt i underlivet. Hun fikk beskjed med legen at hun kun skulle bruke olje i undelivet - ingen såpe. Kanskje det hjelper deg også? Kjøp deg en babyolje og prøv en uke, før du begynner med andre preperater Skal teste det ut. Takker for tipset:)
Gjest Smaragd Skrevet 4. mars 2010 #16 Skrevet 4. mars 2010 Du skal ikke bruke noe som helst på "innsiden". Skjeden skal ikke vaskes. Ikke vann heller? Du kan vaske innimellom hudfoldene, men aldri inne i selve skjeden. Den er selvrensende Kan vere det som har gitt deg problemer kanskje? Ønsker deg god bedring ihvertfall - det er ikke morro å vere plaget med slikt.
Gjest ts Skrevet 4. mars 2010 #17 Skrevet 4. mars 2010 Du kan vaske innimellom hudfoldene, men aldri inne i selve skjeden. Den er selvrensende Kan vere det som har gitt deg problemer kanskje? Ønsker deg god bedring ihvertfall - det er ikke morro å vere plaget med slikt. Da kan det nok være det som er problemet. Liker å vaske grundig etter mensen, men skal slutte med det nå. Takker igjen for alle svar og tips!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #18 Skrevet 4. mars 2010 Hvis det er en ganske sterk lukt av fisketråler, gjerne kombinert med at utfloden kan være grålig, så kan det være bakteriell vaginose. Jeg har hatt det selv, en liten infeksjon som følge av alvorlig feilbruk av tampong (uten at jeg vil gå inn på detaljene, hehe). Man må til lege og få antibiotika
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå