Gå til innhold

Frosne bær

Fremhevede innlegg

Gjest Anne Frankie
Skrevet

Jeg føler jeg ikke får i meg nok sunn mat om vinteren. Hvordan er kvaliteten på frosne bær man kjøper i butikken? Jeg kjøpte frosne bjørnebær en gang og de sto ikke til forventningene (røde og umodne).

Det er jo også flere forskjellige merker i forskjellige butikker, hvilke er de beste? Hvilke er uten sukker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva slags bær, og hva man skal bruke de til, men som regel synes jeg det er helt greit med frosne bær. Eneste jeg ikke takler er frosne jordbær, makan til bløte, kvalme klumper skal man lete lenge etter. Det eneste de funker til er dypfrosne i smoothie.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Kjøper av og til frosne jordbær og bringebær fra rimi og rema, syns kvaliteten er god som oftest, selv om noen av bærene kan være litt for blaute. Litt sure er de også, så litt sukker må til om de skal spises uten noe annet til.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjøper stort sett frosne blåbær og bruker i smoothies, har i yoghurt (over natta så de tiner) eller i havregrøten. Er godt fornøyd med disse. Det er skikkelige skogsblåbær, sikkert plukket utenlands, men gode nok på smak. har av og til kjøpt skogsbær eller bringebær også, men jeg liker blåbær best :)

Skrevet

Jeg har alltid frosne bær i fryseren. I havregrøt er det deilig, men min nye ting er å tine dem i en tallerken, og så hive en stor haug cottage cheese oppå, litt hakkede nøtter, og en banan eller litt honning.

De er naturligvis blautere enn ferske bær, men de er helt kurante. Noen ganger får man en dårlig "batch", men som oftest er de helt tilfredsstillende. Jordbærene er de eneste jeg syns har svært merkbar annerledes konsistens enn ferske bær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...