Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Er invitert i konfirmasjon til en fetter i vår og lurer på hvor mye jeg/vi (samboer og meg) skal legge i gaven. I tidligere konfirmasjoner har jeg vært invitert sammen med mamma og pappa, så jeg har vært med på gaven som de har gitt. Men siden vi har fått egen invitasjon til denne konfirmasjonen, tenker jeg at vi må komme med egen gave også, så spørsmålet mitt er hvor mye skal vi gi? Hva er vanlig? (Sambo jobber, mens jeg er student)
gullhjerte Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Er invitert i konfirmasjon til en fetter i vår og lurer på hvor mye jeg/vi (samboer og meg) skal legge i gaven. I tidligere konfirmasjoner har jeg vært invitert sammen med mamma og pappa, så jeg har vært med på gaven som de har gitt. Men siden vi har fått egen invitasjon til denne konfirmasjonen, tenker jeg at vi må komme med egen gave også, så spørsmålet mitt er hvor mye skal vi gi? Hva er vanlig? (Sambo jobber, mens jeg er student) Hvor mye dere skal gi gave for kommer jo helt an på hva dere har råd til å gi. Har dere råd til å gi mellom 300 - 500 kr ville det vært en naturlig sum for meg. Det kommer jo litt an på forholdet dere har til fetteren også.. Om dere er nær hverandre, eller om det kun er en dere ser av og til. Og man må jo ikke bare gi bort penger i konfirmasjonsgave, men kan finne en fin ting eventuelt lage noe. Burde dog være noe med litt nytteverdi av noe slag - kan tenke meg en dorullnisse ikke vil falle mottakeren i smak. Og det er vel derfor man gir gaver
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Jeg ville lagt meg på 300.- til en fetter. Til konfirmanter som jeg er tante til gir jeg 500,- og om jeg er fadder så får konfirmanten 700,-. Dette er noe som vi er enige innad i familien og summer som alle holder seg til.
liv Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Ville vel gitt 500, tenker at fadderbarn, tantebarn og søsken får ca 1000.
Bentix Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Kommer veldig ann på hvor nært forhold dere har synes jeg. jeg synes mellom 300-500 høres greit ut også kan man jo ikke gi mer enn man har råd til heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå