Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpte for noen år siden en original leilighet fra 70-tallet. En eldre dame har bodd i denne leiligheten alene siden den gang. Det luktet mildt sagt mye rart i denne leiligheten, men etter oppussing og nøye vask forsvant alt, nesten. I gangen er det "integrerte" klesskap som jeg bruker for klærne mine. Inni disse derimot, lukter det ikke godt! :P Har luftet, vasket og skrubbet jevnlig med det meste jeg kan komme på, men lukten kommer tilbake. Lukter bare "gammelt" rett og slett. Vil nødig bytte ut alle disse klesskapene (6 stk), så lurte på om noen hadde noen tips? Noe jeg kan vaske med? Noe jeg kan putte i skapene som lukter godt? Er i desperate perioder fristet til å henge opp Wunderbaum inn der! :ler:

Sånn som det er nå, så må jeg ta ut og vaske ALLE klærne, lufte, vaske og styre på det som verre er rimelig ofte for å holde klærne friske, og jeg er mildt sagt drittlei!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestina
Skrevet

Prøv å sette inne en bolle med eddikvann, det tar knekken på det meste!

Skrevet

Ah, sliter med det samme!

Mitt er i tre, så jeg vasket veldig grundig med grønnsåpe og lot det stå åpent og lufte seg i et par dager. Også lagde jeg små duftposer av gamle skjorter med såpe fra LUSH inni, hengte en pose for hver hylle. Funker forsåvidt litt. Snur på kleshaugene iblant slik at det nedeste tøyet får litt luft.

Et alternativ jeg tenker på er å male hele greia. Ubehandlet gammelt tre kan virkelig å stinke :gjeiper:

Skrevet

Det jeg kan komme på er å male det. Det bruker ofte å funke. Ubehandlet tre er suger til seg alt mulig, og det er helt umulig å få bort lukten igjen. Et lite tips er å dra over trevirket før du begynner å male. Hvis ikke risikerer du bare at malingen ikke hefter skikkelig, men dette vet du kanskje fra før...

Skrevet

Takk for tips! :)

Det er ikke ubehandlet tre, men finèr, eller hva det nå heter, så det er vel ikke noen mulighet for å male det.. Skal prøve meg på det Pittie har gjort hittil, tror jeg. Må uansett vaske ALLE klærne mine nå igjen. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...