Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Har lagt inn spm på reiseforumet, men ikke fått svar, derfor prøver jeg her. Skal på en såkalt sydentur i sommer med to barn og synes det er så vanskelig å velge destinasjon, spesielt ift bosituasjon. Velge hotell med vannsklier, lekeplasser og tivoli rett rundt hjørnet, eller mer enkle varianter med "bare" basseng. Jeg frykter at alle tilbudene gjør at jeg må springe ræven etter meg for å passe på barna(umoden 7-åring og en litt større), kan ikke la de farte rundt alene. Jeg reiser alene med de og har jo lyst til å slappe av jeg også. Innspill?
Thomasine Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Reiser du alene med 2 barn, tror jeg du kan glemme å slappe skikkelig av... Selvom du har "bare" et basseng må du jo passe på! Skulle jeg reist slik som deg, ville jeg nok satset på et typisk charter-sted. Der finner kanskje barna noen å leke med, og du kan slipper å "sysselsette" og "underholde" hele dagen! Du får slappe av med en god bok når barna er lagt... God ferie uansett!
Caramello Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Royal Dragon Hotel - ligger i Side i Tyrkia. - 5 stjerners hotell. - All inclusive, hele døgnet! - Vannpark. - Tivoli. - 1 km unna shoppingsenter. - Internasjonal miniklubb. - Treningsstudio. Trykk på link under: http://www.nazar.no/siroy
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Reiser du alene med 2 barn, tror jeg du kan glemme å slappe skikkelig av... Selvom du har "bare" et basseng må du jo passe på! Skulle jeg reist slik som deg, ville jeg nok satset på et typisk charter-sted. Der finner kanskje barna noen å leke med, og du kan slipper å "sysselsette" og "underholde" hele dagen! Du får slappe av med en god bok når barna er lagt... God ferie uansett! Forsåvidt enig med deg. Var i syden med de i fjor og fikk slappet godt av. Måtte bare gløtte på øyet hvert minutt for å sjekke at de var nær meg. Da var det "bare" basseng å forholde seg til. Denne gangen reiser vi med en annen mor og hennes barn, tenkte det ville være fint med litt mer tilbud til barna, men så har jeg altså blitt i tvil om det bare blir mer pes. Hva er det Rema sier...det enkle er ofte det beste. Flere erfaringer?
Gjest Gjest_marianne_* Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Forsåvidt enig med deg. Var i syden med de i fjor og fikk slappet godt av. Måtte bare gløtte på øyet hvert minutt for å sjekke at de var nær meg. Da var det "bare" basseng å forholde seg til. Denne gangen reiser vi med en annen mor og hennes barn, tenkte det ville være fint med litt mer tilbud til barna, men så har jeg altså blitt i tvil om det bare blir mer pes. Hva er det Rema sier...det enkle er ofte det beste. Flere erfaringer? Må bare innrømme med engang at jeg ikke har egene barn, så har ingen erfaring.. Men hva med en av disse hotellene som har egen barneklubb og sånn, da blir kanskje barna sysselsatt litt uten at du trenger å passe på? Men son sagt ingen erfaring så vet ikke hvordan disse barneklubbene funker og om de er noe tess men ideen bare ramla inn, så da tenke jeg at jeg kunne jo skrive den iallefall.. God tur uansett da
Gjest Gjest_Ina_* Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Må bare innrømme med engang at jeg ikke har egene barn, så har ingen erfaring.. Men hva med en av disse hotellene som har egen barneklubb og sånn, da blir kanskje barna sysselsatt litt uten at du trenger å passe på? Men son sagt ingen erfaring så vet ikke hvordan disse barneklubbene funker og om de er noe tess men ideen bare ramla inn, så da tenke jeg at jeg kunne jo skrive den iallefall.. God tur uansett da Det stemmer - da eg var med foreldrene mine til syden da eg var liten (er 21 no) var eg med på sånn "Bamse-klubb". Masse aktiviteter, blei kjent med andre barn og hadde det veldig gøy!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Jeg ville definitivt valgt et sted med aktiviteter og fullt kjør! Da kan de leke og more seg om dagen, tidvis også med voksentilsyn. Det kan også være hyggeligere og enklere om kvelden å bo på et sted med litt aktiviteter enn å måtte gå gatelangs hver kveld med barn som ikke er så veldig store. Vær obs på at enkelte selskap har barneklubb med ukespåmelding mens andre har dag-til-dag- påmelding. Det siste er innmari kjekt! God ferie, håper dere koser dere masse og at mor finner tid for å lese en bok eller ta en høneblund i løpet av ferien
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå