Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har fått angstdempende piller til en spesiell anledning. Nå nærmest presser moren min meg til å gå på det til vanlig. Men jeg er ekstremt skeptisk til dette. Har hun foresten lov til å tvinge meg til å gå på sånt, om jeg er under 18? Jeg har lest litt om de pillene jeg har fått, å liker ikke det jeg leser. Nå gjelder nok dette kun i noen få tilfeller, men de kan føre til selvmord, om man er plaget av sånne tanker. Nå vil jeg ikke si at jeg direkte sliter med selvmordstanker,men jeg er jæv**** deprimert og ja, tanken om hvor deilig det hadde hvert å avslutte det hele kommer og går. Dette vet så klart ingen. Kan ikke snakke med moren min om dette, jeg kjenner henne å hun vil bare bli sur. Har ikke tatt èn eneste en av de pillene jeg har fått enda, jeg er veldig skeptisk til sånt men føler meg litt presset nå.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Dette synes jeg du bør ta opp med legen din, og jeg synes moren din ikke burde tvinge deg til å ta medisiner når du ønsker å klare deg uten. Som hovedregel har helsepersonell taushetsplikt overfor foreldre til barn over 16 år. Men jeg synes som sagt du burde ta dette opp med legen din, ettersom det er han som kan gi deg et sikkert svar mht dine rettigheter og medisiner. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Hun kan ikke tvinge deg rent juridisk. Om hun klarer å tvinge deg er egentlig opp til deg. Snakk med legen din og fortell h*n alt du tenker rundt medisinene og tankene dine. Dere finner nok en løsning sammen.
Gjest Psiv Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tror nok du burde snakke med legen din ja, om medisinene, og også hvordan du har det om dagen.. Hvis det er snakk om piller som man tar ved behov, kan man i noen tilfeller bli avhengig av dem hvis man tar dem for ofte.. Når de i tillegg kan gi såpass alvorlige bivirkninger, er det best å være litt forsiktig.. Moren din vil deg nok bare ditt beste, men kanskje legen din kunne snakket litt med henne om hvordan medisinene fungerer? Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå