Gjest Gjest_sola_* Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Skal sette inn to kroner og to fasetter og vurderer å gjøre dette i Tyrkia. Har fått oppgitt en pris som er 4 ganger billigere enn den jeg fikk fra norsk tannlege. Tennene som skal ha krone er allerede rotfylte, så det behøvs ikke. Det er jo fristende, å legge "tannlegepengene" i en ferie og likevel får utført det nødvendige..... Men redd for ubehageligheter etterpå...
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Hele familien min drar til Tyrkia og får tannbehandlig der. Nå har jeg bare erfaring fra en plass, i Alanya. Det meste er vel gjort der.. Jeg har bare fått en rensing. Mens brødrene mine som måtte ta rotfylling har hatt litt vondt i tennene i etterkant. En slik bit de satt på en tann som erstatter en del som har blitt knust ut, datt av en liten stund senere. Men den eldre garde som gjør mer omfattende arbeid som broer o.l er ganske fornøyd.
Gjest TS Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Hele familien min drar til Tyrkia og får tannbehandlig der. Nå har jeg bare erfaring fra en plass, i Alanya. Det meste er vel gjort der.. Jeg har bare fått en rensing. Mens brødrene mine som måtte ta rotfylling har hatt litt vondt i tennene i etterkant. En slik bit de satt på en tann som erstatter en del som har blitt knust ut, datt av en liten stund senere. Men den eldre garde som gjør mer omfattende arbeid som broer o.l er ganske fornøyd. Ja det er det jeg har hørt, at alle er så fornøyde. Men så er jeg litt skeptisk da, i tilfelle det skal gå helt galt..... Noen flere med erfaringer?
Pankreas Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Tja, når man har funnet en flink tannlege som bruker gode materialer, moderne teknikker og alt går bra, så er det som du sier mye å spare på det. Problemet oppstår når ting ikke går som de skal. Får du utført behandling i utlandet, kan du ikke nyte godene av de forsikringsordningene vi har her i Norge. Det er også mildt sagt noe vanskeligere å stikke innom for en oppfølgningskonsultasjon dersom tannlegen befinner seg på en annen kant av jorden, enn hvis vedkommende er i samme by som deg. Jeg har hørt om tilfeller der pasienter som har vært på "tannreiser" til utlandet har blitt avvist når de oppsøker norske tannleger pga. komplikasjoner etter behandling, rett og slett fordi det arbeidet som er gjort er både etisk og teknisk uforsvarlig. Dersom en norsk tannlege utfører behandling vil vedkommende plutselig få et ansvar videre, og dersom arbeidet som er gjort fra før er for dårlig, vil en del "ikke røre pasienten" engang.
Maxi Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Pass på at du kommer til en flink tannlege da iallefall. Ei venninne var inne til tannlegen i tyrkia for i utgangspunktet en enkel ting, når hun kom hjem til norge kostet det 40 000 å reparere det den tyrkiske tannlegen hadde ødelagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå