ecathari Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Hei. Jeg har i lang tid vært veldig kvalm, uten at noen av legene klarer å finne ut hvorfor... Det har nå godt så langt at jeg ikke lengre klarer å leve normalt... Her om dagen var pappa med meg til legen, om han spurte legen om kvalmen kunne komme av at jeg ikke har det så bra for tiden.. Og så sa legen at det kunne være mulig.... Jeg bare lurer på om det er noen andre er som har opplevd noe lignende? Og hvordan fikk dere det eventuelt til å bli bedre, og hvor lang tid tok det...? Jeg orker ikke å være kvalm hver dag lengre, jeg klarer jo ikke å gjøre noen ting... Takknemlig for alle svar -ecathari-
Sequax Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Hei. Jeg har i lang tid vært veldig kvalm, uten at noen av legene klarer å finne ut hvorfor... Det har nå godt så langt at jeg ikke lengre klarer å leve normalt... Her om dagen var pappa med meg til legen, om han spurte legen om kvalmen kunne komme av at jeg ikke har det så bra for tiden.. Og så sa legen at det kunne være mulig.... Jeg bare lurer på om det er noen andre er som har opplevd noe lignende? Og hvordan fikk dere det eventuelt til å bli bedre, og hvor lang tid tok det...? Jeg orker ikke å være kvalm hver dag lengre, jeg klarer jo ikke å gjøre noen ting... Takknemlig for alle svar -ecathari- Leit å høre at du ikke har det så godt ! til deg... Jeg får vanvittige muskelknuter og smerter i nakke/skuldre hvis jeg er stressa og/eller lei meg over lenger tid...Det hjelper å svømme for meg...lange, avslappede tak mens tankene flyter fritt og stive muskler får jobbe.
Gjest Rattata Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Høres ut som om du har for mange bekymringer. Man kan fort få irritert mage av den grunn....ergo kvlame! Jeg gikk slik i et halvt år ca
tineline Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Legen min mener at mine plager er psykosomatiske (selvom jeg har det veldig bra, så jeg skal på utredning for andre ting): - Vonde ledd - Muskelsmerter - Svimmelhet - Slapphet - Trigeminusnevralgi (nervesmerter i ansiktet) - Ofte herpesutbrudd (dette vet jeg henger sammen med stress i mitt tilfelle) - Irritabel tarm Så alle disse tingene kan i alle fall være psykosomatiske, selvom det er usikkert om det er det i mitt tilfelle.
Gjest Gjest_sola_* Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Hei. Jeg har i lang tid vært veldig kvalm, uten at noen av legene klarer å finne ut hvorfor... Det har nå godt så langt at jeg ikke lengre klarer å leve normalt... Her om dagen var pappa med meg til legen, om han spurte legen om kvalmen kunne komme av at jeg ikke har det så bra for tiden.. Og så sa legen at det kunne være mulig.... Jeg bare lurer på om det er noen andre er som har opplevd noe lignende? Og hvordan fikk dere det eventuelt til å bli bedre, og hvor lang tid tok det...? Jeg orker ikke å være kvalm hver dag lengre, jeg klarer jo ikke å gjøre noen ting... Takknemlig for alle svar -ecathari- Kvalme er et typisk angst-tegn, altså noe som kommer av tankevirksomhet og ikke reelle somatiske årsaker..... Og det går over når du tar tak i, og jobber med det som er vanskelig!
ecathari Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2010 Tusen takk for svar ^^, Det er kjekt å vite at det er andre som har opplevd det samme, da får jeg litt håp om at dette kan gå over, så fort jeg tar litt tak i ting... Takk igjen -ecathari-
Mia- Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Det du forklarer er svært vanlig, at det psykiske påvirker det fysiske er veldig normalt. Om jeg er sliten eller stressa, går det utover magen og jeg blir ofte kvalm, så jeg kjenner meg godt igjen i din situasjon. Håper det ordner seg for deg og at du får hjelp med det du sliter med!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå