Billebill Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg sluttet på p-ring for ca 4 uker siden, etter å har gått på prevensjon i 11 år. Nå har jeg fått utrolig ømme bryster - er det andre som har opplevd dette etter å ha sluttet på prevensjon? Jeg har hatt sex, så er klar over at det er en sjanse for å bli gravid. Men vi har derimot vært veldig forsiktige, og jeg har også tatt en angrepille (det er nå to og en halv uke siden), og har ikke hatt ubeskyttet sex etter dette. Jeg regner derfor ikke med å være gravid, men har så vondt i brystene at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre! Takker for alle innspill!
Gjest Smaragd Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 (endret) Jeg sluttet på p-ring for ca 4 uker siden, etter å har gått på prevensjon i 11 år. Nå har jeg fått utrolig ømme bryster - er det andre som har opplevd dette etter å ha sluttet på prevensjon? Jeg har hatt sex, så er klar over at det er en sjanse for å bli gravid. Men vi har derimot vært veldig forsiktige, og jeg har også tatt en angrepille (det er nå to og en halv uke siden), og har ikke hatt ubeskyttet sex etter dette. Jeg regner derfor ikke med å være gravid, men har så vondt i brystene at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre! Takker for alle innspill! Når jeg sluttet på p-pillene, hadde jeg så såre brystvorter at jeg ikke visste hva jeg skulle ha på meg! Kjentes ut som om jeg var supermega solbrendt på dem, og i etterkant flasset det hud fra dem også. Så ja, tror dette er vanlig. Kroppen går over til å ta over hormonene alene, uten hjelp fra prevansjonen, så de første mnd er ikke gode å bli klok på kroppen sin altså! Men hvorfor slutter du på prevansjon om du ikke vil bli gravid....? :klø: Angrepillen er jo heller ikke akkurat bra for kroppen, så kan også vere at den har gjort hormonene dine verre. Endret 3. mars 2010 av Smaragd
Billebill Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2010 Takk, Smaragd, da er det ikke bare meg (og forhåpentligvis ikke baby i magen heller)! Har aldri hatt så såre bryster før noensinne... Sluttet på prevensjon fordi min migrene har forverret seg betraktelig de siste par årene, så nå skal jeg se om dette kan hjelpe (etter utallige bytter av p-piller og ringer og gud vet hva...). Jeg har også en mann som kun er hjemme et par-tre helger i måneden. Jeg har faktisk oftere migrene enn sex for tiden -så valget ble ganske lett Angrepillen ble tatt fordi det var en som "glemte seg bort" Nå vurderer jeg Lady Comp som en løsning, har lest litt om den her inne. Hvor lenge må jeg regne med å ha solbrente pupper fra helvete?
Gjest Smaragd Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Hvor lenge må jeg regne med å ha solbrente pupper fra helvete? Tror mine holdt på i ca en uke. Hadde også tidvis veldig ømme bryster. Tar tid å bli kjent med kroppen sin etter 11 år på prevansjon. Jeg holder på enda, og det er 5 mnd siden jeg sluttet på pillen. Mensen er rar, eggløsningen er rar, humøret er rart, jeg mister mye hår, tror jeg har fått PMS..... IKKE morro med andre ord, etter elleve år i stabile p-pille verden.......
tineline Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har også nylig sluttet med p-ring, og fikk veldig ømme bryster ca 4 uker etterpå. Det gikk imidlertid fort over, men ved hormonprevensjon er vel absolutt alle individuelle!
yoga Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har nettopp gått over fra p-pille til p-ring og sliter med det samme. Håper det går raskt over, men er lettet over å lese at det kan være en normal reaksjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå