Gå til innhold

Orgasme fra 5-6-7årsalderen...


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg har hatt orgasmer fra jeg var IHVERTFALL 6 år gammel, det er det siste jeg husker ihvertfall.. Jeg sliter bare litt med å finne ut hvordan jeg kunne være i stand til det allerede da, og ikke minst hvordan jeg kunne vite hva det i det hele tatt var? Kan ikke huske at mine foreldre prata noe særlig med meg om dette eller noe som helst.. Har jo heller ikke inntrykk av at det er vanlig å begynne å få orgasmer og å ha en slags seksuell interesse av å utforske seg selv før man nærmer seg tenåra? Vet jo at barn utforsker seg selv, men ikke på det seksuelle planet jeg gjorde. Noen som har peiling på dette? Enten tanker rundt det, eller noen som jobber med barn/pedagogikk/seksualitet?

Er ikke noe som "plager" meg dette her, men er noe jeg har lurt på lenge. Blir spesielt skeptisk da psykiatere mente jeg hadde blitt utsatt for seksuelle overgrep da jeg var liten. Dette kan jeg eventuelt ikke huske noe av selv, og jeg er 100% sikker på at mine foreldre ihvertfall aldri har gjort noe upassende mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jeansgutt21
Jeg har hatt orgasmer fra jeg var IHVERTFALL 6 år gammel, det er det siste jeg husker ihvertfall.. Jeg sliter bare litt med å finne ut hvordan jeg kunne være i stand til det allerede da, og ikke minst hvordan jeg kunne vite hva det i det hele tatt var? Kan ikke huske at mine foreldre prata noe særlig med meg om dette eller noe som helst.. Har jo heller ikke inntrykk av at det er vanlig å begynne å få orgasmer og å ha en slags seksuell interesse av å utforske seg selv før man nærmer seg tenåra? Vet jo at barn utforsker seg selv, men ikke på det seksuelle planet jeg gjorde. Noen som har peiling på dette? Enten tanker rundt det, eller noen som jobber med barn/pedagogikk/seksualitet?

Er ikke noe som "plager" meg dette her, men er noe jeg har lurt på lenge. Blir spesielt skeptisk da psykiatere mente jeg hadde blitt utsatt for seksuelle overgrep da jeg var liten. Dette kan jeg eventuelt ikke huske noe av selv, og jeg er 100% sikker på at mine foreldre ihvertfall aldri har gjort noe upassende mot meg.

Vet ikke om du er jente eller gutt, men det er ikke noe unormalt med å få orgasme i 5-6 årsalderen. Selv er jeg gutt og opplevde min føste orgasme da jeg var 5. Ble først redd, viste ikke helt hva det var. Husker jeg holdt på å svime av av nytelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeansjente

Helt normalt. Har onanert nesten som en gal siden jeg var en liten tulle på 3 eller 4 år. Foretrekker masturbasjon over sex. Eller, onanering er vel kanskje også en type sex?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest louis v

En venninne som jobber i barnehage har fortalt litt om dette.

Hun sier at det ikke er uvanlig med barn som onanerer i en eller annen form. Spesielt hadde de en jente som gned seg mot puter, leker og annet hver eneste dag og ble helt varm og svett.

De ansatte ble bare bedt om å overse det i størst mulig grad, for det var jo ikke noe galt og viktig at hun ikke skulle få skyldfølelse.

Når det ble for tydelig og andre barn reagerte, skulle de bare si forsiktig at dette kan du heller gjøre når du er alene.

Tror forklaringen kan være så enkel som at små barn som utforsker egen kropp finner ut at noen steder er bedre å ta på enn andre, og så gjør de det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Man kan si mye rart, men at barn ikke er seksuelle vesener er bull. Jeg var vel kanskje ikke så ung som seks, men jeg var ikke runda ti enda før jeg onanerte regelmessig! Det var jo så godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe som "plager" meg dette her, men er noe jeg har lurt på lenge. Blir spesielt skeptisk da psykiatere mente jeg hadde blitt utsatt for seksuelle overgrep da jeg var liten. Dette kan jeg eventuelt ikke huske noe av selv, og jeg er 100% sikker på at mine foreldre ihvertfall aldri har gjort noe upassende mot meg.

Er enig med Arnøy her, men er også litt skeptisk som deg til at en psykiater mener at du er utsatt for seksuelle overgrep, som en hypotese er det vel forsvarlig som et terapeutisk spørsmål men jeg er litt skeptisk som du til at psykiateren er så sikker at han/hun mener dette.

Godt at dette ikke plager deg, det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pasta-sara

Jeg er jente, var 17 år første gangen jeg onanerte faktisk. Men jeg var veldig opptatt av sex før det, så jeg vet ikke hvorfor jeg var så sent ute. Men da jeg var 6 år lekte jeg mor-og-far med en venninne, vi lå nakne mot hverandre i dukkestua og latet som vi hadde samleie. Hun hadde hørt mye om sex av sine eldre søsken, jeg visste ikke hva det var for noe og ble bare med på det hun foreslo. Men jeg følte at vi gjorde noe vi måtte gjemme for andre da vi lekte, og det gjorde alt mer spennende.

Da jeg ble tenåring var jeg helt desperat etter å se nakne mennesker eller sex på tv, men bare når jeg var alene i rommet selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer alle i ett innlegg her..

For det første er jeg jente. Jeg er klar over at barn er seksuelle vesener, men jeg var ikke klar over at det var vanlig å onanere til seksuelle fantasier når man var så unge.

Psykiaterene jeg var borti visste ikke noe om min masturbering som liten, det var andre grunner til at de var så sikre på misbruk.

Har selv en liten sønn, og vet jo at alle barn tar på seg selv og vil utforske. Nettopp fordi de er seksuelle vesen, men jeg var som sagt ikke klar over at det var like vanlig med seksuelle tanker og fantasier i så ung alder, bare at barna fant ut at det var godt å ta på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest louis v

Jeg tror ikke at barn i førskolealder har bevisste seksuelle drømmer og fantasier, i hvert fall ikke sånn som vi har det som voksne.

Tror de koser med seg selv på steder der det føles ekstra godt rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...