Gå til innhold

Kroppshår har vel en funksjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mange sier at jenter har kjønnshår blant annet for å holde bakterier og slikt unna vagina.

Jeg vet ikke om det er sant, men hva er grunnen til at menn har? Håret er jo ikke en gang forran åpninga?

Og hva er poenget med hår både på rygg, armer og bryst?

Og hvorfor er det ikke alle en gang som har? Det er mange menn som ikke har noe på brystet og jwg tviler på at alle e barberer seg.

Er vel bare genene, men jeg fatter ikke poenget.

Og forresten, hvis man er 24 år og ikke har hår på brystet, er det da mest sansynlig at man aldri får?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Wikipedia:

"Determining the evolutionary function of androgenic hair must take into account both human evolution and the thermal properties of hair itself.

The thermodynamic properties of hair are based on the properties of the keratin strands and amino acids that combine into a 'coiled' structure. This structure lends to many of the properties of hair, such as its ability to stretch and return to its original length. It should be noted that this coiled structure does not predispose curly or frizzy hair, both of which are defined by oval or triangular hair follicle cross-sections.[1]

Hair is a very good thermal conductor and aids both heat transfer into and out of the body. When goose pimples are observed, small muscles contract to raise the hairs both to provide insulation, by reducing cooling by air convection of the skin, as well as in response to central nervous stimulus, similar to the feeling of 'hairs standing up on the back of your neck'. This phenomenon also occurs when static charge is built up and stored in the hair. It is also true that parasites can live on and in hair thus peoples who preserved their body hair would have required greater general hygiene in order to prevent diseases caused by such as well as a need for grooming, two predominant factors in the civilization of homo sapiens.[2]"

Det er altså et spørsmål om temperaturregulereing (noe som er ekstra viktig rundt mannlige kjønnsorganer). Dessuten fremmer hår rundt kjønnorganen lukt - altså kjønnslukt, som trigger det andre kjønns interesse.

At det vokser hår der det streng tatt ikek lenger trengs kommer av at det ikke er så lenge siden vi hadde pels over alt og dermed ikke har rukket og utvikle oss lenger enn dit vi er nå.

Gjest TikiWonTiki
Skrevet

Sier det samme jeg svarte en annen plass:

mannen min sitt kjønnshår hjelper med å stimulere klitorisen, det samme gjør det med mitt kjønnshår for at det skal bli lettere for meg å holde meg kåt eller nær orgasme. Hvis du har veldig intim sex, eller at du er oppå ham kan du få kjenne det:)

Bare prøve! :)

Jeg likte ikke at jeg skrev dette... for det ga meg herlige tanker, så nå må jeg rope ham opp!! :sengekos:

Gjest Hårete
Skrevet
Mange sier at jenter har kjønnshår blant annet for å holde bakterier og slikt unna vagina.

Jeg vet ikke om det er sant, men hva er grunnen til at menn har? Håret er jo ikke en gang forran åpninga?

Og hvorfor er det ikke alle en gang som har? Det er mange menn som ikke har noe på brystet og jwg tviler på at alle e barberer seg.

Og forresten, hvis man er 24 år og ikke har hår på brystet, er det da mest sansynlig at man aldri får?

Kjønnshår hjelper med å spre lukt. Vi tenner på lukt, forelsker oss i lukt og kan oppfatte veldig mye gjennom lukt. Hår generelt gjelper også uden til å bli mye mer følsom. De er som mange små følehorn! Prøv bare å ta deg selv et sted hvor du har mange fine hår og et sted uten hår og du vil kjenne forskjellen.

Og jo, for kvinnen hjelper kjønnshårene å holde urenheter ute. Det er faktisk mye mer renslig å være ubarbert enn barbert. Og i rumpa er det også vikitg med hår. Ellers kan det bli friksjon og du kan bli veldig sår.

Kjønnshår og og skjegg og brysthår hos menn er også signaler på kjønnsmodenhet.

Kroppen er ganske fantasktisk med alle sine må hår :)

Gjest Hårete
Skrevet

Det er forresten feil at hvis man ikke har hår på brystet når man er 24 så får man det aldri. I familien min pleier mennene ikke å få har på brystet før de var sånn ca 30, og hår på ryggen som 40-50 åringer :fnise: . Det varierer mye fra person til peron gjetter jeg på.

Gjest TikiWonTiki
Skrevet

Må bare få si at på film, blir de mannlige utstyrt med brysthår og hår på ryggen for at de skal virke mer "barske", og kanskje et bedre valg av leder til flokken?

fikk en følelse av det :P

Jeg liker menn med litt brysthår, gjør han så "MANDIG", og med en bart gjør ham voksen. Skjegg gjør ham gammel da :P

Men jeg forsto bare ikke hvorfor kjæresten min "beklaget" for at han hadde hår på brystet O.o... jeg elsket det jo, det passet ham, og jeg ble enda kåtere av å kjenne på det :lur:

Gjest Gjest
Skrevet

Kroppshår er vel til for å beskytte mot kulde og bakterier. Kanskje ballehår er til for å beskytte mot slag?

I gamle dager, da din tipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptippoldefar levde, hadde nok folk enda mer hår på kroppen enn nå. Så det går framover og til slutt er vi alle hårløse, glatte og deilige. Yummy. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...