Gå til innhold

urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Gjest urinveisinfeksjon
Skrevet

Alltid etter samleie får jeg UVI. Uansett hvor reinslig jeg og han er. Dette er veldig plagsomt og jeg kvier meg til å ha sex. Jeg har prøvd alt som sies skal hjelpe. Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet
Alltid etter samleie får jeg UVI. Uansett hvor reinslig jeg og han er. Dette er veldig plagsomt og jeg kvier meg til å ha sex. Jeg har prøvd alt som sies skal hjelpe. Noen som har noen råd?

Hei!

Jeg hadde problemer med det en periode i sommer, da han ofte brukte finger og/eller penis både foran og bak. Trengte ikke være penetrering bak/anal sex for så vaginalt, holdt at han tok meg utenpå der bak for så å ta f.eks fingeren opp i vagina etterpå. Bakterier fra endetarmen er en vanlig årsak til UVI.

Ellers hjelper det veldig å ta tranebærkapsler/tranebærjuice :) både som forebygging og om du er i ferd med å få det/ har fått det.

Bortsett fra det vet jeg ikke om noen vidunderkur. Lykke til! :)

Skrevet

Min venninne får alltid urinveisinfeksjon etter sex, til og med med fast partner - det hjalp å forebygge med tranebær og det hjalp å tisse med en gang etter sex :)

Skrevet

tisse og dusje rett etter sex :) bruk kondom. du kan reagere på spermen!

Skrevet (endret)

Jeg har mye problemer med det samme, mitt råd er VANN!!! Jeg tuller seriøst ikke, har vært kjempeplaget med UVI, og vann tar alltid knekken på det.

Når jeg ble "syk":

Jeg dakk 4-5 liter om dagen, drakk så og si HELE tiden, pluss litt appelsinjuice... med EN gang jeg drakk brus eller saft (kaffe, te) kjente jeg tendensene, holdt på slik i 3 uker, var dum og tok alltid en kjangs å kjøpte brus eller evt vann med smak og da kom det tilbake og jeg hadde en jævlig natt.

Når jeg er "frisk":

Jeg drikker fortsatt bare vann, av og til appelsinjuice. Men ikke i like store mengder ;) Normalt inntak nå...

Jeg har aldri før vært så lite plaget som jeg er nå, men det krever jo mye selvdisiplin å ikke la seg være fristet til andre drikker. Mange ser kanskje ikke på dette som en langsiktig løsning, men det gjør faktisk jeg. Det er ingenting gale med å bare drikke vann =)

Endret av Hapzen
  • 1 måned senere...
Gjest gjest
Skrevet

Få hiprex hos legen.

ta en hver natt.

gjør urinen sur.det eneste som hjalp meg

fikk det tilog med påå blå resept.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei, hvis du har mye problmer med blæren og vanlige midler mot urinveisinfeksjon ikke hjelper kan det være såkalt Interstitial Cystitis (http://www.ic-network.com/ eller søk det opp på google.) Da vil ting som gjør urinen sur bare forverre plagene. Det er en veldig plagsom tilstand men det kan hjelpe med visse typer mat o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...