Gjest Gjest_susann_* Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Jente på 23 år som har silikon. Grunnen til det er at jeg ikke utvikla meg _normalt_, ene brystet var normalt bryst, mens det andre stod helt stille og ble ikke utviklet..måtte ta operasjonen 2 ganger grunnet klønete/unøyaktig kirurg(valgte annen klinikk 2 gang da..) Lurer på hva dere tenker om silikon og _medisinske_grunner? har møtt SÅ mange som har kalt meg stygge ting og vært skikkelig frekke pga dette...jeg gjorde jo ikke dette for å få de større, meninga var å få de like!!
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Uff det er så mange slemme folk Tror det er mange som har feil oppfatning om oss som har silikon. Jeg tok det like etter jul fordi jeg gikk ned en del i vekt. Har også blitt slengt dritt til og kalt bimbo, innbilsk og langt styggere ting. Er ikke noe å bry seg om! Så lenge DU føler deg bra og har det fint er det som betyr noe. Sier litt om de som føler de må slenge dritt på den måten, patetiske mennesker...
Rødtoppen86 Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jeg synes at du skal få lov til å gjøre hva f... du vil med kroppen din, uansett om det er medisinsk eller ei. Synes det er veldig rart at det skal være greit for folk med medisinske grunner å ha silikon, mens de som gjør det av andre grunner ses stygt på. De får høre hvor uekte, harde, stygge osv silikoimplantater er, mens de færreste vil si noe slikt til de med "gyldig" grunn. Det er ikke noe forskjell på implantatene uansett hvilken grunn man har. Du kan gjøre akkurat hva du vil med kroppen din, så lenge du ikke klager over det etterpå. Akkurat som at de som er overvektige og fornøyde får lov å være det, men da skal de ikke komme å klage over hvor fælt det er.
Rødtoppen86 Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 (endret) Hm.. ble feil Endret 2. mars 2010 av Rødtoppen86
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Vil alltid være folk der ute som har fordommer mot silikon og som ikke kan akseptere at andre vil ta silikon. Synes folk må lov til å gjøre som de vil. Silikon er da ikke så ille. Tanta mi var veldig hard mot meg da jeg sa jeg skulle ta silikon. Hun likte det ikke i det hele tatt og skjønte ikke hvorfor jeg ville se ut som jenter som Pamela Anderson og Lene alexandra før hun tok ut silikonen. Men er ikke alle som tar silikon som blir seenede ut som de Glamourjentene. Vet om mange som har silikon og det ser ikke ut som de har silikon en gang. Etter operasjonen endra tanta mi mening og mente det ikke var så ille allikavel. For puppene mine ble ikke sånn unaturlige store.
Gjest CookieMonster Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Misunnelse.. Drit i hva folk sier, de har ikke vært i din situasjon.
Gjest Gjest_Jente_* Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Huff, skjønner deg godt! Var lei av å hate speilbilde så da jeg ble såpass gammel at jeg kjente at jeg var klar og voksen nok i hodet tok jeg silikon. Fikk endelig det selvbildet jeg har lengtet etter, men fy f så mye dritt jeg har fått kastet opp over ørene, spesielt da nyheten dukket opp ved hjembygda mi. Var f.eks en gutt som gikk til min 30 år gamle bror å spurte hva han syns om at søstra hans hadde blitt en billig bimbo, det syns jeg er for drøyt!! Det er MIN kropp og MITT valg hva jeg velger å gjøre med den. (Har faktisk ikke hørt dritt fra noen jenter, sier vel sitt om norske gutter i dag) Sosialt akseptert å slenge dritt om/til og direkte mobbe jenter med silikon har jeg merket meg. Samme med lyst hår og slanke mennesker. Nevner man noe nedsettende om overvekt eller "stygge" mennesker får man jo tyn.
bergans Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Jeg personlig mener at silikon, når det ikke er for å korrigere abnormaliteter, medfødte skader og ifm rekonstruktiv kirurgi, burde ha vært forbudt. Det er kun der fordi vestens mennesker har så lite ellers å bekymre seg for, at selvrealisasjon, utseende, vekt og hvordan bikinien tar seg ut, blir konstruert som et større problem enn life itself. Jeg skjemmes når folk bruker x antall tusen på å forandre på noe som ikke var sykt i utgangspunktet, og bruker medisinske og materielle ressurser, som kunne ha blitt brukt til noe langt mer fornuftig og godt for menneskeheten utover ens egen restriktive sfære. Og nei, jeg er ikke barmfager selv, er ikke i nærheten av en beibkropp, jeg har rynker og stygge arr (spesielt etter fantastisk klønete episoder opp gjennom åra) og stygge føflekker. Men når jeg snakker med min storesøster som har MS, eller mitt søskenbarn som har koleostomi grunnet en hissig Crohns, så ikke søren om jeg håner dem ved å klage over dobbelthaka eller få støtte for å bruke sparepengene mine på silikon.....
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Jeg synes det er helt greit jeg, hvis det er snakk om å korrigere (sik du har gjort) eller hvis man har veldig små bryster som man har komplekser for. Om man blåser de opp til størrelse ala Pamela, da synes jeg det blir ganske sært. Og er nok dessverre disse menneskene man tenker på når man hører ordet silikon. Jeg har ei venninne som knapt hadde pupper, hun tok silikon, og har i dag helt vanlig størrelse pupper. De er kjempefine, kjennes helt normale ut, og ser bare arret hvis man ser kjempenøye etter!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #10 Skrevet 2. mars 2010 Jeg synes silikon er greit uavhengig av grunn. Og jeg synes det kan være veldig pent så lenge de ikke blir alt for store. Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om slikt. Bryr meg bare om puppene er pene uavhengig av grunnen.
Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 Å kalle noen for en billig bimbo pga man tar silikon blir alt for drøyt. Virker som folk kun er sjalue som kommer med slike latterlige uttalelser. Jeg har ingen planer om å ta silikon selv om puppene mine ikke er så veldig store men har ikke noe imot de som velger å legge seg under kvinen. Det er de sin kropp. Er ikke vår sak hva folk velger å gjøre med kroppene sine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå